
A Similarweb adatai szerint, amint arról a DoNews beszámolt, Temu jelenleg közel 700 millió havi látogatással büszkélkedhet. Ez a figyelemre méltó eredmény nemcsak gyors növekedése miatt lenyűgöző, hanem azért is, mert sikeresen megzavarta az ipari óriások által uralt, jól megalapozott piacot.
A Temu e-kereskedelmi dominanciáját tovább hangsúlyozza az a tény, hogy ez az egyetlen platform az első húszban, amely az elmúlt évtizedben indult. Az utolsó jelentős szereplő, aki színre lépett, a dél-koreai Coupang volt, hangsúlyozva a globális behemótok, például az Amazon, az eBay és az Alibaba által uralt térbe való behatolás kihívásait.
Agresszív befektetés a forgalomszerzésbe
A legtöbb versenytárssal ellentétben a Temu forgalma elsősorban agresszív reklámkampányokból származik, amely stratégiát különböző körökből kritizálták. Ez a reklámra való összpontosítás lenyűgöző havi 700 millió látogatást eredményezett, ami példátlan a többi kiskereskedő között.
Míg az Amazon havonta 2,7 milliárd látogatást kap, elsősorban az USA-ból, a Temu 79 országban működik, és az amerikai piac forgalmának csak kis részét teszi ki. Ez kiemeli a Temu agresszív globális terjeszkedési stratégiáját, és félelmetes versenytársként pozícionálja a nemzetközi színtéren.

Source: Similarweb
Mobilközpontú megközelítés
Bár a Temu webes forgalma jelentős, a tranzakciók többsége valószínűleg mobilalkalmazásából származik. A 2022. szeptemberi indulását követő heteken belül a legtöbbet letöltött vásárlási alkalmazás lett az Egyesült Államokban. Folyamatosan tartja vezető pozícióját, és jelenleg az első helyen áll közel 80 országban , ahol működik, hangsúlyozva a mobil-első stratégia fontosságát az e-kereskedelmi vállalkozások számára.
Fejlődő üzleti modell
Kezdetben rendkívül olcsó piacként pozícionálva közvetlenül Kínából származó termékek számára, a Temu üzleti modellje fejlődik. Ma az egyesült államokbeli értékesítések 20%-a helyi raktárakból származik, ami potenciálisan egy fenntarthatóbb és helyileg irányított teljesítési modell felé történő elmozdulást jelezhet.
Ez a fejlemény arra utal, hogy a Temu fokozatosan elmozdulhat az engedékeny szabályoktól való függéstől , amelyek lehetővé teszik a vámmentes behozatalt. Ahogy a szabályozások világszerte szigorodnak, mivel az olyan országok, mint Törökország, növelik a külföldi megrendelésekre kivetett vámokat és csökkentik az adómentességi küszöbértékeket, az e-kereskedelmi cégek tanulhatnak a Temu azon képességéből, hogy gyorsan alkalmazkodjon a változó piaci feltételekhez és szabályozásokhoz.
A Temu e-kereskedelmi dominanciája bizonyítja a platform agilitását és innovatív megközelítését az erősen versengő online kiskereskedelmi térben.