A jelenlegi áfatörvények és következményeik
Az Európai Unión kívülről vásárolt termékek, például amerikai vagy kínai internetes kereskedőktől, a jelenlegi uniós szabályozás szerint importadó-kötelesek. A 150 euróig terjedő megrendelések esetében azonban van kivétel.
Sok külföldi eladó – különösen azok, akik olyan webhelyeken találhatók, mint az AliExpress és a Temu általában alacsony árú áruikkal – képesek voltak elkerülni az importadók fizetését ezen a szinten.
A 150 eurós korlát arra ösztönzi a kereskedőket, hogy alulárazzák termékeiket az Európai Parlament Kutatószolgálatának tanulmánya szerint. Az „alákínálási” árképzés segít nekik elkerülni a vámokat és az alacsonyabb héakulcsokat. Ez bevételkiesést jelent az EU számára, ugyanakkor tisztességtelen versenyfeltételeket is teremt az adótörvényeket követő helyi vállalatok számára.
Ezzel egyidejűleg a 150 eurós küszöbérték eltörlése adminisztratív veszteségekhez is vezethet , mivel minden importált terméknek át kell mennie az import egyablakos rendszeren (IOSS). A számos importadó és áfakötelezettség kezelése több piacon jelenleg logisztikai katasztrófa. Egyetlen rendszer használatával a dropshipperek profitálhatnak a könnyebb eljárásokból, így talán időt és pénzt takaríthatnak meg a megfelelésen.
Hatások a Dropship cégre
A dropshipping megközelítést hangsúlyozó vállalatok érzékelhetik a változást. Az EU-ban a dropshipperek versenyezhetnek a fent említett külföldi szállítókkal, akik termékeiket szinte felszámolási arányért kínálják. Amikor azonban a nem uniós eladók adókkal szembesülnek, az olcsó behozatal által támasztott tisztességtelen verseny felszámolható, ami egyenlő versenyfeltételeket teremt.
Ugyanakkor fontos szem előtt tartani, hogy az ársapka megszüntetése magasabb fogyasztói költségeket eredményezhet, mivel az importadók minden vásárlásra vonatkoznak, függetlenül az értéktől. A dropshippereknek őszintén meg kell nyitniuk ezeket a fejlesztéseket ügyfeleik előtt, és esetleg módosítaniuk kell árpolitikájukat, hogy versenyképesek maradjanak.
Miközben az Európai Parlament még mindig vitatja a javasolt reformokat, az online vállalkozásoknak bőven van idejük felkészülni, tekintettel azok 2028 márciusára tervezett végrehajtására.