2 perc olvasási idő

A változó importvámok kezdenek valóságosnak tűnni

Az Európai Parlament módosítja az e-kereskedelem importjára vonatkozó héaszabályokat. A 150 eurós behozatali vámküszöb eltörlésére irányuló javaslat van napirenden. Bár a tárgyalások még folyamatban vannak, már döntés született arról, hogy 2028 márciusáig ezeket a fejlesztéseket végrehajtják

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A változó importvámok kezdenek valóságosnak tűnni
Forrás: Depositphotos

A jelenlegi áfatörvények és következményeik

Az Európai Unión kívülről vásárolt termékek, például amerikai vagy kínai internetes kereskedőktől, a jelenlegi uniós szabályozás szerint importadó-kötelesek. A 150 euróig terjedő megrendelések esetében azonban van kivétel.

Sok külföldi eladó – különösen azok, akik olyan webhelyeken találhatók, mint az AliExpress és a Temu általában alacsony árú áruikkal – képesek voltak elkerülni az importadók fizetését ezen a szinten.

A 150 eurós korlát arra ösztönzi a kereskedőket, hogy alulárazzák termékeiket az Európai Parlament Kutatószolgálatának tanulmánya szerint. Az „alákínálási” árképzés segít nekik elkerülni a vámokat és az alacsonyabb héakulcsokat. Ez bevételkiesést jelent az EU számára, ugyanakkor tisztességtelen versenyfeltételeket is teremt az adótörvényeket követő helyi vállalatok számára.

Ezzel egyidejűleg a 150 eurós küszöbérték eltörlése adminisztratív veszteségekhez is vezethet , mivel minden importált terméknek át kell mennie az import egyablakos rendszeren (IOSS). A számos importadó és áfakötelezettség kezelése több piacon jelenleg logisztikai katasztrófa. Egyetlen rendszer használatával a dropshipperek profitálhatnak a könnyebb eljárásokból, így talán időt és pénzt takaríthatnak meg a megfelelésen.

Hatások a Dropship cégre

A dropshipping megközelítést hangsúlyozó vállalatok érzékelhetik a változást. Az EU-ban a dropshipperek versenyezhetnek a fent említett külföldi szállítókkal, akik termékeiket szinte felszámolási arányért kínálják. Amikor azonban a nem uniós eladók adókkal szembesülnek, az olcsó behozatal által támasztott tisztességtelen verseny felszámolható, ami egyenlő versenyfeltételeket teremt.

Ugyanakkor fontos szem előtt tartani, hogy az ársapka megszüntetése magasabb fogyasztói költségeket eredményezhet, mivel az importadók minden vásárlásra vonatkoznak, függetlenül az értéktől. A dropshippereknek őszintén meg kell nyitniuk ezeket a fejlesztéseket ügyfeleik előtt, és esetleg módosítaniuk kell árpolitikájukat, hogy versenyképesek maradjanak.

Miközben az Európai Parlament még mindig vitatja a javasolt reformokat, az online vállalkozásoknak bőven van idejük felkészülni, tekintettel azok 2028 márciusára tervezett végrehajtására.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek
3 perc olvasási idő

Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek

A rendőrség letartóztatott négy 17-20 éves személyt a nagy brit kiskereskedőket térdre kényszerítő, pusztító kibertámadásokkal összefüggésben. A gyanúsítottak ellen többek között zsarolás, pénzmosás és szervezett bűnözésben való részvétel miatt emeltek vádat.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék
3 perc olvasási idő

Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék

2026 júniusától minden németországi online kiskereskedőnek egy jól látható, egyetlen kattintással működő „Szerződés felmondása” gombot kell elhelyeznie. A német igazságügyi minisztérium ezt fogyasztóvédelemnek nevezi – az e-kereskedelmi vállalkozások azonban felesleges bürokráciának nevezik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg
3 perc olvasási idő

A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg

Valami vad dolog történt mostanában a TikTok-on. A Lidl, a német diszkont szupermarket limitált termékeket dobott ki a TikTok Shopra, és ezek gyorsabban fogynak, mint valaha. A Dubai csokiszeleteik – azok a pisztáciával töltöttek, amelyekért mindenki megszállottan rajong – másodpercenként 72 táblát adtak el, és 90 perc alatt elfogyott a készlet. Normál áron. Se kedvezmények, […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU