Törökországban az e-kereskedelem gyors növekedést tapasztal. A Kereskedelmi Minisztérium arról számolt be, hogy az online kiadások tavaly több mint kétszeresére nőttek az inflációnak és a jelentős autonóm növekedésnek köszönhetően. Ez a tendencia várhatóan folytatódni fog. Jelenleg közel 560 000 vállalat működik a török e-kereskedelemben. Annak érdekében, hogy megvédje a hazai vállalkozásokat a külföldi online áruházak növekvő versenyétől, a kormány új intézkedéseket fogad el.
Augusztus 21-től az európai csomagokra kivetett adó 18%-ról 30%-ra emelkedik. A nem uniós országokból érkező szállítmányok esetében a vám, amely jelenleg 30%, megduplázódik, és 60% lesz. Ez vonatkozik a török ügyfeleknek postai úton vagy expressz szállítással szállított árukra.
A nemzetközi megrendelések adómentességi küszöbértéke is változik – az eredeti 150 euróról 30 euróra csökken. Ez azt jelenti, hogy a török fogyasztóknak magasabb költségekkel kell szembenézniük a külföldről érkező kisebb online megrendelések miatt. A cél az, hogy eltántorítsák az ügyfeleket attól, hogy külföldön keressenek árukat, és előnyben részesítsék a hazai vállalkozásokat.
Az ország további adót vezet be a különleges fogyasztási adóról szóló törvény hatálya alá tartozó árukra , például a luxustermékekre, amelyekre 20% -os fix adó vonatkozik.
Itt is láthatjuk, hogy a jól ismert ázsiai óriások uralják az értékesítést. A tervezett szabályozás válasz az olyan eladók gyakorlatára, mint a Temu és az AliExpress. Az Európai Unió már előterjesztett egy tervet , amely 2028 márciusáig mentesíti a nem uniós országokból származó, legfeljebb 150 eurós csomagokat a behozatali vámok alól.