2 perc olvasási idő

Az európai e-kereskedelem a piaci kihívások ellenére eléri a 887 milliárd eurót 2023-ban

Az európai digitális e-kereskedelmi ágazat 2023-ban is reziliens maradt, és 3%-kal nőtt, mivel a teljes B2C e-kereskedelmi forgalom 864 milliárd euróról 887 milliárd euróra nőtt. Ez a terjeszkedés azonban jelentős kihívásokat rejt az iparág számára, az E-commerce Europe és az Amszterdami Alkalmazott Tudományok Egyetemének új jelentése szerint.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az európai e-kereskedelem a piaci kihívások ellenére eléri a 887 milliárd eurót 2023-ban
Forrás: Depositphotos

A pozitív pálya ellenére az ágazat általános növekedési üteme 3%-kal csökkent, ami három fő tényezőnek tudható be:

  • Tartós inflációs nyomás
  • intenzív verseny az ázsiai piaci szereplők részéről
  • a zöld és digitális átállás folyamatban lévő végrehajtása

Ezek a kihívások összetett működési környezetet eredményeztek az európai e-kereskedelmi vállalkozások számára. A piaci környezet Európa-szerte jelentős regionális egyenlőtlenségeket mutat, ami rávilágít arra, hogy égető szükség van az egész EU-ra kiterjedő összehangolt fellépésre.

Sajátos kihívást jelent a fogyasztói igények és a gazdasági realitások közötti kapcsolat hiánya.

Miközben a fogyasztók egyre inkább fenntartható termékeket keresnek, csökkenő vásárlóerejük megnehezíti számukra, hogy prémium árú, fenntartható alternatívákat engedjenek meg maguknak.

The European digital e-commerce sector remained resilient in 2023, growing by 3% as total B2C e-commerce turnover increased from €864 billion to €887 billion.

Source: Ecommerce-europe.eu

E problémák kezelése érdekében az E-commerce Europe számos kulcsfontosságú reformot javasol. Ajánlásaik középpontjában az uniós és nem uniós szereplők számára egyenlő versenyfeltételek megteremtése, valamint az uniós rendeletek hatékonyabb végrehajtása áll.

A szervezet hangsúlyozza az egyszerűsített fogyasztói információs rendszerek, a versenyképesebb kiskereskedelmi fizetési környezet és a felülvizsgált adópolitikák fontosságát.

Előretekintve az érdekelt felek különböző igényeinek gondos kiegyensúlyozása fogja meghatározni az ágazat sikerét. Ez magában foglalja:

  • a kkv-k támogatása , ugyanakkor elegendő rugalmasságot biztosítva a nagyobb szereplőknek a szükséges változtatások végrehajtásához
  • A határokon átnyúló kereskedelmi potenciál hangsúlyozása továbbra is kritikus
  • a fenntartható gyakorlatok folyamatos fejlesztése

Az új uniós mandátum kulcsszavának a „végrehajtásnak” kell lennie” – mondja az E-commerce Europe, hangsúlyozva annak fontosságát, hogy segítsék a vállalkozásokat a megfelelés és a gazdasági növekedés közötti egyensúly megteremtésében.

Az ágazat fejlődésével az egészséges e-kereskedelmi ökoszisztéma fenntartása , valamint a digitális és fenntartható átállás kritikus fontosságú lesz az európai piac versenyképessége szempontjából.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge