2 perc olvasási idő

Az európai e-kereskedelem a piaci kihívások ellenére eléri a 887 milliárd eurót 2023-ban

Az európai digitális e-kereskedelmi ágazat 2023-ban is reziliens maradt, és 3%-kal nőtt, mivel a teljes B2C e-kereskedelmi forgalom 864 milliárd euróról 887 milliárd euróra nőtt. Ez a terjeszkedés azonban jelentős kihívásokat rejt az iparág számára, az E-commerce Europe és az Amszterdami Alkalmazott Tudományok Egyetemének új jelentése szerint.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az európai e-kereskedelem a piaci kihívások ellenére eléri a 887 milliárd eurót 2023-ban
Forrás: Depositphotos

A pozitív pálya ellenére az ágazat általános növekedési üteme 3%-kal csökkent, ami három fő tényezőnek tudható be:

  • Tartós inflációs nyomás
  • intenzív verseny az ázsiai piaci szereplők részéről
  • a zöld és digitális átállás folyamatban lévő végrehajtása

Ezek a kihívások összetett működési környezetet eredményeztek az európai e-kereskedelmi vállalkozások számára. A piaci környezet Európa-szerte jelentős regionális egyenlőtlenségeket mutat, ami rávilágít arra, hogy égető szükség van az egész EU-ra kiterjedő összehangolt fellépésre.

Sajátos kihívást jelent a fogyasztói igények és a gazdasági realitások közötti kapcsolat hiánya.

Miközben a fogyasztók egyre inkább fenntartható termékeket keresnek, csökkenő vásárlóerejük megnehezíti számukra, hogy prémium árú, fenntartható alternatívákat engedjenek meg maguknak.

The European digital e-commerce sector remained resilient in 2023, growing by 3% as total B2C e-commerce turnover increased from €864 billion to €887 billion.

Source: Ecommerce-europe.eu

E problémák kezelése érdekében az E-commerce Europe számos kulcsfontosságú reformot javasol. Ajánlásaik középpontjában az uniós és nem uniós szereplők számára egyenlő versenyfeltételek megteremtése, valamint az uniós rendeletek hatékonyabb végrehajtása áll.

A szervezet hangsúlyozza az egyszerűsített fogyasztói információs rendszerek, a versenyképesebb kiskereskedelmi fizetési környezet és a felülvizsgált adópolitikák fontosságát.

Előretekintve az érdekelt felek különböző igényeinek gondos kiegyensúlyozása fogja meghatározni az ágazat sikerét. Ez magában foglalja:

  • a kkv-k támogatása , ugyanakkor elegendő rugalmasságot biztosítva a nagyobb szereplőknek a szükséges változtatások végrehajtásához
  • A határokon átnyúló kereskedelmi potenciál hangsúlyozása továbbra is kritikus
  • a fenntartható gyakorlatok folyamatos fejlesztése

Az új uniós mandátum kulcsszavának a „végrehajtásnak” kell lennie” – mondja az E-commerce Europe, hangsúlyozva annak fontosságát, hogy segítsék a vállalkozásokat a megfelelés és a gazdasági növekedés közötti egyensúly megteremtésében.

Az ágazat fejlődésével az egészséges e-kereskedelmi ökoszisztéma fenntartása , valamint a digitális és fenntartható átállás kritikus fontosságú lesz az európai piac versenyképessége szempontjából.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet
3 perc olvasási idő

Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet

A kínai óriás, a Shein egyre fontosabb szereplővé válik az online divatpiacon. Az agresszív árairól és ultragyors divatjáról ismert vállalat olyan mértékben növekszik, ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt. Az alábbi adatelemzés az ECDB adatai alapján készült.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára
3 perc olvasási idő

GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára

Kapott e-mailt arról, hogy 2025. április 10-től megváltozik a Google Tag Manager (GTM) Google Ads és Floodlight címkék betöltése? Ez a frissítés hatással lehet a konverziókövetésre, a remarketingre és arra, hogy hogyan kezeli a címkéket a GTM-ben. Pontosan mi változik, miért történik ez, és mit kell tennie? Nézzük meg.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal
2 perc olvasási idő

Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal

Tegnapi hatállyal, 2025. március 13-án a TikTok befejezte a Shop Performance Score rendszerének jelentős frissítését. Az új megközelítés mostantól az Ön eladói teljesítményét nem a piactér egészéhez, hanem az azonos terméklistázási kategóriában lévő többi eladóhoz hasonlítja.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+