A csoport aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy az Európai Unión kívüli szolgáltatók anélkül vonzzák az európai fogyasztókat, hogy betartanák a fogyasztóvédelmi, termékbiztonsági, hamisítási, adatvédelmi, magánéleti, környezetvédelmi és adózási szabályokat.
„Az elmúlt években és még a közelmúltban is új e-kereskedelmi szereplők léptek be az Unióba az EU-n kívülről, és nagy nyomást gyakorolnak az egységes piacra és az EU-ban már letelepedett vállalatokra. Mindig is határozottan támogattuk és továbbra is támogatni fogjuk a nyitott és versenyképes piacot, mivel az e-kereskedelem globális jelenség. A döntéshozóknak és az illetékes hatóságoknak azonban biztosítaniuk kell, hogy ez a verseny tisztességes legyen” – jelentette ki Luca Cassetti, az Ecommerce Europe főtitkára.
Az európai e-kereskedelmi vállalkozások érzik a bonyolult szabályok és a magas megfelelési költségek szorítását. Új versenytársak lépnek be a piacra az EU-n kívülről, kihívást jelentve mind az egységes piac, mind a már működő vállalkozások számára. Az Ecommerce Europe hangsúlyozza a nyitott és versenyképes piac fontosságát, de figyelmeztet arra, hogy a nem uniós szereplőkre vonatkozó uniós szabályok laza végrehajtása ahhoz vezethet, hogy a nem biztonságos termékek eljutnak a fogyasztókhoz. A tisztességes és biztonságos piac biztosítása érdekében a nemzetközi versenytársak szigorúbb felügyeletére szólítanak fel.