A divat e-kereskedelmének növekedése: A terjeszkedés kifizetődik
A határokon átnyúló e-kereskedelem a teljes piac jelentős, akár 38%-át is kitevő részét (82 milliárd eurót) teszi ki. A nemzetközi értékesítés jelentősége továbbra is növekszik, kiemelve az e-kereskedelmi vállalkozások azon potenciálját, hogy a hazai piacokon túlra terjeszkedjenek. A szakértők előrejelzése szerint a határokon átnyúló értékesítés 2025-re a piac 39,6% -át teszi ki, ami potenciálisan elérheti a 89 milliárd eurót. Ez stratégiai lehetőséget jelent a nemzetközi növekedésre összpontosító e-kereskedelmi szereplők számára.
Az elemzők előrejelzése szerint a piac 2025-re további 5% -kal növekszik, elérve a 224 milliárd eurót. A kínai fast fashion platformok, mint például a Shein és a Temu, valamint a növekvő fogyasztó-fogyasztó (C2C) platformok, mint a Vinted, növekedése hajtja ezt a folyamatos növekedést.
A piacterek uralják az értékesítési csatornákat
2023-ban a piacterek voltak a fő értékesítési csatornák. Ezek az ágazat bruttó áruértékének 72% -át , azaz 51 milliárd eurót tettek ki. A C2C piacterek 12 milliárd euróval járultak hozzá, ami a teljes összeg 17% -át teszi ki. 2025-re várhatóan 15 milliárd euróra nőnek.
Ez a piaci dominancia felé történő elmozdulás hangsúlyozza a többcsatornás stratégiák fontosságát az e-kereskedelmi márkák számára, amelyek sikeresek akarnak lenni a versenykörnyezetben.
A teljes európai divat-, szépség – és luxuspiac értéke megdöbbentő 719 milliárd euró. Ebből a divat (beleértve a luxust is) 541 milliárd eurót, míg a szépség (beleértve a luxust is) 178 milliárd eurót tesz ki. Csak a luxuspiac értéke 84 milliárd euró, ami rávilágít annak jelentőségére a szélesebb divatiparban.
Miért van ez így?
Bár sokan az online értékesítés visszaesésére számítottak a járvány vége után, a divat, szépség és luxus szegmensekben több okból is más volt a helyzet:
1. A fogyasztói vásárlási magatartás megváltozása
A világjárvány alatt sokan megtanultak online vásárolni, és szokássá vált az e-boltok használata. Ez egy kényelmes megoldás, amely jobb áttekintést és szélesebb választékot is kínál. Ez a tendencia a világjárvány után is fennmaradt, mivel az emberek értékelték, hogy gyakorlatilag bárhonnan könnyen összehasonlíthatják az árakat, a termékeket és a márkákat.
2. A luxus és az önkifejezés növekvő jelentősége
A világjárvány kihívásokkal teli időszakai után sokan inkább az önkifejezésre összpontosítottak, ami növelte a luxus- és divattermékek iránti érdeklődést. A divat-, szépség- és luxusmárkák vásárlása a személyes megjelenésbe való befektetés és jutalmazás formájává vált, növelve a keresletet ezekben a szegmensekben.
3. Az online piacterek és új platformok növekedése
Az olyan új platformok fellendülésével, mint a Shein, a Temu és a C2C piacterek (pl. Vinted), a fogyasztók olcsóbb lehetőségekhez és különböző stílusokhoz fértek hozzá, amelyek a világjárvány után is támogatták az online vásárlást. Ezek a platformok gyorsan alkalmazkodtak a fogyasztói igényekhez, és innovatív vásárlási módokat kínáltak számukra, legyen szó fast fashionről vagy fenntartható alternatívákról.
4. Technológiai fejlődés és jobb logisztika
A technológiai és logisztikai megoldások jelentős fejlődése, például a gyorsabb szállítás, a fizetési rendszerek jobb integrációja és a jobb minőségű ügyfélszolgálat még vonzóbbá tette az online vásárlást. Ezek a fejlesztések lehetővé tették a márkák számára, hogy megtartsák az ügyfeleket még a fizikai üzletekbe való visszatérés után is.
5. Az európai divatpiac globálisan gondolkodik
Míg sok vállalkozás küzdött a túlélésért a világjárvány idején, azok, akik alkalmazkodtak a határokon átnyúló kereskedelemhez, felfedezték a hozzáférést egy nagyobb globális közönséghez. A határokon átnyúló vásárlás fontos növekedési tényezővé vált, mivel a fogyasztók aktívan keresték a saját országukban nem elérhető termékeket.
Ezek a tényezők lehetővé tették, hogy a divat, szépség és luxus szegmensek ne csak túléljék a világjárványt, hanem további növekedést is tapasztaljanak, megerősítve pozíciójukat az e-kereskedelmi szektorban.
Az európai divatpiac, beleértve a szépség- és luxusszegmenst is, 2023-ban rekordösszegű, 213 milliárd eurós forgalmat ért el. Ez jelentős növekedést jelent, dacolva a jelenlegi pénzügyi bizonytalansággal és a COVID utáni szkepticizmussal, amely azt jósolta, hogy a lezárások során mesterségesen felfújt eladások csökkenni fognak.
A határokon átnyúló e-kereskedelmi platformok és piacterek továbbra is ösztönzik a további értékesítéseket. Vizsgáljuk meg a váratlan számok mögött álló mozgatórugókat, és azonosítsuk a rangsort vezető márkákat.