
„Sikerült 51,8 millió aktív felhasználóra növelnünk a vásárlói bázisunkat” – mondta Robert Gentz a bejelentés során. Ez a szám 4,5%-kal magasabb az előző évinél.
2024-es pénzügyi eredmények
A 2024-es pénzügyi eredmények közül néhány: a GMV 4,5%-os, 15,3 milliárd euróra, a bevétel 4,2%-os, 10,6 milliárd euróra történő növekedése. Különösen jelentős volt az 511 millió eurós korrigált EBIT, amely jóval magasabb az előző évi 350 millió eurónál. A növekedés a korrigált EBIT-arányt 3,5%-ról egészségesebb 4,8%-ra emelte. 2025-ben a Zalando 4% és 9% közötti GMV és bevétel növekedésre számít. Ezek az előrejelzések nem tartalmazzák az ABOUT YOUfelvásárlását.
Növekedési stratégia: Fogyasztói és üzleti fókusz
A Zalando a sikerét annak tulajdonítja, amit Gentz„ökoszisztéma-stratégiának” nevez– a fogyasztóknak szóló és az üzleti vállalkozásoknak szólópárhuzamos fejlődésnek. A vállalat azt tervezi, hogy 2025-ben kiterjeszti Zalando Plus hűségprogramját a legtöbb piacra, a jelenlegi hét európai országban való jelenlétére építve:
- Németország
- Olaszország
- Spanyolország
- Franciaország
- Hollandia
- Svájc
- Ausztria
Eközben a divatválaszték folyamatosan bővül, a közelmúltban többek között a Versace férfi ruházattal, a Marine Serre, az On és a Fjällräven ruházattal bővült. Februárban a Zalando lett a Diane von Furstenberg egyetlen európai kiskereskedője.

Source: corporate.zalando.com
Életmód bővülés
A divat mellett a Zalando az életmód kategóriák felé is terjeszkedik. A szépségápolási részleg Spanyolországban és Finnországban terjeszkedik, így 13 európai piacon lesz elérhető. A Zalando 2025-ben további 5 területtel bővíti a Lounge-ot, így összesen 22 piacot fog elérni.
Üzleti infrastruktúra és stratégiai növekedés
A Zalando ZEOS operációs rendszere a svájci, lengyelországi és spanyolországi terjeszkedés után már 12 piacot szolgál ki. A kereskedők 10 értékesítési csatornához férhetnek hozzá, köztük 9 piactérhez, amelyek az európai piaci forgalom 85%-át lefedik. A ZEOS-t választotta a brit NEXT kiskereskedő a kontinentális európai teljesítéshez, ami a NEXT működésének 10 további piacára való terjeszkedéshez vezetett. A Zalando megszerezte az ABOUT YOU részvényeinek több mint 90%-át, a felvásárlás várhatóan 2025 nyarán zárul le. Ez a lépés lehetővé teszi a vállalat számára, hogy kettős márkastratégiát folytasson, és kombinálja a ZEOS-t az ABOUT YOU SCAYLE technológiájával.
Fenntarthatósági célok
A fenntartható gyakorlatok javulnak: 2018 óta 82%-kal csökkent a működési üvegházhatású gázok kibocsátása és 48%-kal a sajátmárkás termékek kibocsátási intenzitása. A hosszú távú célok között szerepel, hogy 2040-re klímasemlegessé váljon a működés és a sajátmárkás termékek, 2050-re pedig teljesen szén-dioxid-semleges platformmá váljon. 2025 első negyedévének eredményeit május 6-án jelentik be.