2 perc olvasási idő

X átlépi a határt? Az uniós felhasználók adatai hozzájárulás nélkül táplálják a Grok AI-t

Elon Musk közösségi média platformját, az X-et azzal vádolják, hogy az uniós felhasználók adatait használja fel AI chatbotja, a Grok betanítására anélkül, hogy kifejezett hozzájárulást kapott volna.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
X átlépi a határt? Az uniós felhasználók adatai hozzájárulás nélkül táplálják a Grok AI-t
Forrás: Depositphotos

Ez az egész Európai Unióban adatvédelmi viharhoz vezetett, és kilenc uniós ország adatvédelmi hatóságaihoz nyújtottak be adatvédelmi panaszokat. Az Ír Adatvédelmi Bizottság (DPC) meglepetését fejezte ki a nyilvánosságra nem hozott adatfelhasználás miatt, és az adatvédelmi szakértők azzal érvelnek, hogy az ilyen típusú adatfelhasználáshoz a felhasználó beleegyezése szükséges.

Az ír DPC jogi lépéseket kezdeményezett az ír legfelsőbb bíróságon, kérve az X adatfelhasználásának leállítását az AI betanításához. A European Center for Digital Rights, egy bécsi székhelyű nonprofit szervezet, Noyb azonban azt állítja, hogy ezek az intézkedések nem elegendőek, mivel a felhasználóknak nincs módjuk arra, hogy X-et olyan adatok törlésére kényszerítsék, amelyeket már betöltöttek az AI betanításához.

Ez a helyzet nem csak az X közösségi hálózatra jellemző, mivel a Meta hasonló vizsgálattal szembesült az év elején , és szüneteltette a felhasználói adatok AI-betanításhoz való feldolgozására vonatkozó terveit, miután Noyb támogatott néhány GDPR-panaszt, és a szabályozók beavatkoztak.

A jelentés kiemeli a mesterséges intelligencia gyors fejlődése és a szigorú uniós adatvédelmi jogszabályok közötti növekvő feszültséget. Mivel a potenciális GDPR-bírságok elérhetik a globális éves forgalom 4%-át, e panaszok kimenetele jelentős precedenst teremthet arra nézve, hogy a közösségi média platformok hogyan kezelik a felhasználói adatokat az AI fejlesztéséhez a jövőben.

Az e-kereskedelmi vállalkozások számára az X-eset éles emlékeztetőként szolgál az innováció és a magánélet közötti kényes egyensúlyra. Az ügyféladatok AI-betanításhoz való felhasználását, bár potenciálisan előnyös lehet a szolgáltatások javítása szempontjából, rendkívül óvatosan és átláthatóan kell megközelíteni. Ennek elmulasztása nemcsak súlyos bírságokat kockáztat, hanem aláássa az ügyfelek bizalmát is, amely kritikus eszköz a versenyképes e-kereskedelmi környezetben.

Ezenkívül, ahogy az e-kereskedelem tovább globalizálódik, a különböző nemzetközi adatvédelmi törvények megértése és betartása egyre összetettebbé válik. Az X elleni panaszok eredménye precedenst teremthet, amely hatással van arra, hogy az e-kereskedelmi platformok hogyan gyűjtik, dolgozzák fel és használják fel az ügyféladatokat mesterséges intelligencia és gépi tanulás céljából.

 

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google keresési eredményekben
3 perc olvasási idő

Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google keresési eredményekben

A mai naptól, 2025. július 10-től kezdve valami jelentős dolog történt az Instagramot használó e-kereskedelmi vállalkozások számára. A termékbejegyzések, a kulisszák mögötti tartalmak és a vásárlói beszámolók mostantól megjelenhetnek, amikor az emberek keresnek a Google-on – még akkor is, ha nem követik Önt, vagy egyáltalán nem használják az Instagramot.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
A Facebook marketingüzeneteket indít a Messengeren az ügyfélmegtartás érdekében
4 perc olvasási idő

A Facebook marketingüzeneteket indít a Messengeren az ügyfélmegtartás érdekében

A legtöbb e-kereskedelmi vállalkozás az első vásárlás után elveszíti vásárlóinak 90%-át. Miközben a márkák nagy összegeket fektetnek be az új ügyfelek hirdetéseken keresztül történő megszerzésébe, gyakran elszalasztják a nyilvánvaló lehetőséget, amely a már meglévő chatbeszélgetéseikben rejlik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
A WhatsApp egységesíti a marketinget a Facebookon és az Instagramon
4 perc olvasási idő

A WhatsApp egységesíti a marketinget a Facebookon és az Instagramon

A WhatsApp jelentős üzleti frissítéseketjelentett be a miami konferenciáján, amelyek integrálják a WhatsApp, a Facebook és az Instagram marketingmenedzsmentjét. A vállalatok mostantól mindhárom platform kampányait egyetlen Ads Manager műszerfalon keresztül kezelhetik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU