2 perc olvasási idő

X átlépi a határt? Az uniós felhasználók adatai hozzájárulás nélkül táplálják a Grok AI-t

Elon Musk közösségi média platformját, az X-et azzal vádolják, hogy az uniós felhasználók adatait használja fel AI chatbotja, a Grok betanítására anélkül, hogy kifejezett hozzájárulást kapott volna.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
X átlépi a határt? Az uniós felhasználók adatai hozzájárulás nélkül táplálják a Grok AI-t
Forrás: Depositphotos

Ez az egész Európai Unióban adatvédelmi viharhoz vezetett, és kilenc uniós ország adatvédelmi hatóságaihoz nyújtottak be adatvédelmi panaszokat. Az Ír Adatvédelmi Bizottság (DPC) meglepetését fejezte ki a nyilvánosságra nem hozott adatfelhasználás miatt, és az adatvédelmi szakértők azzal érvelnek, hogy az ilyen típusú adatfelhasználáshoz a felhasználó beleegyezése szükséges.

Az ír DPC jogi lépéseket kezdeményezett az ír legfelsőbb bíróságon, kérve az X adatfelhasználásának leállítását az AI betanításához. A European Center for Digital Rights, egy bécsi székhelyű nonprofit szervezet, Noyb azonban azt állítja, hogy ezek az intézkedések nem elegendőek, mivel a felhasználóknak nincs módjuk arra, hogy X-et olyan adatok törlésére kényszerítsék, amelyeket már betöltöttek az AI betanításához.

Ez a helyzet nem csak az X közösségi hálózatra jellemző, mivel a Meta hasonló vizsgálattal szembesült az év elején , és szüneteltette a felhasználói adatok AI-betanításhoz való feldolgozására vonatkozó terveit, miután Noyb támogatott néhány GDPR-panaszt, és a szabályozók beavatkoztak.

A jelentés kiemeli a mesterséges intelligencia gyors fejlődése és a szigorú uniós adatvédelmi jogszabályok közötti növekvő feszültséget. Mivel a potenciális GDPR-bírságok elérhetik a globális éves forgalom 4%-át, e panaszok kimenetele jelentős precedenst teremthet arra nézve, hogy a közösségi média platformok hogyan kezelik a felhasználói adatokat az AI fejlesztéséhez a jövőben.

Az e-kereskedelmi vállalkozások számára az X-eset éles emlékeztetőként szolgál az innováció és a magánélet közötti kényes egyensúlyra. Az ügyféladatok AI-betanításhoz való felhasználását, bár potenciálisan előnyös lehet a szolgáltatások javítása szempontjából, rendkívül óvatosan és átláthatóan kell megközelíteni. Ennek elmulasztása nemcsak súlyos bírságokat kockáztat, hanem aláássa az ügyfelek bizalmát is, amely kritikus eszköz a versenyképes e-kereskedelmi környezetben.

Ezenkívül, ahogy az e-kereskedelem tovább globalizálódik, a különböző nemzetközi adatvédelmi törvények megértése és betartása egyre összetettebbé válik. Az X elleni panaszok eredménye precedenst teremthet, amely hatással van arra, hogy az e-kereskedelmi platformok hogyan gyűjtik, dolgozzák fel és használják fel az ügyféladatokat mesterséges intelligencia és gépi tanulás céljából.

 

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Snapchat 2024: 850M felhasználó 5X AR elkötelezettséget hajt
4 perc olvasási idő

Snapchat 2024: 850M felhasználó 5X AR elkötelezettséget hajt

A Snapchat Newsroom szerint a Snapchat több mint 850 millió havi aktív felhasználójával a Snapchat virágzó közössége a társadalmi kapcsolatok és a digitális innováció újabb hihetetlen évét alakította ki 2024 végéhez közeledve. Most pedig vizsgáljuk meg a Snapchatet 2024-ben alakító főbb témákat és eseményeket.

Olvasás
A Pinterest 2025-ös trendelőrejelzése: 20 kötelező előrejelzés
2 perc olvasási idő

A Pinterest 2025-ös trendelőrejelzése: 20 kötelező előrejelzés

A Pinterest most közzétett 2025-ös trend-előrejelzése a merész kifejezésmód és a maximalizmus jövőjét mutatja, amelyet több mint félmilliárd havi felhasználó meglátásai és 80%-os pontossága támaszt alá. Az átfogó jelentés a városlátogatást felváltó hegyi úti céloktól kezdve a cseresznyés témájú mindennel és a szokatlan ünnepi süteményekig 20 olyan feltörekvő trendet vázol fel, amelyek meghatározzák az előttünk […]

Olvasás
A TikTok felemelkedése: A szórakoztatás, a kereskedelem és a kultúra átalakulása 2024-ben
3 perc olvasási idő

A TikTok felemelkedése: A szórakoztatás, a kereskedelem és a kultúra átalakulása 2024-ben

2024-ben a TikTok a digitális átalakulás egyik erőművévé vált, és több mint egymilliárdos globális közösségén belül elérte a 170 milliós amerikai felhasználószámot, ami lenyűgöző mérföldkőnek számít. A platform egyedülálló tartalmi megközelítése forradalmasította a vállalkozások közönséggel való kapcsolattartását, különösen a TikTok Shopon keresztül, ahol a havi LIVE munkamenetek háromszorosára nőttek az Egyesült Államokban.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+