2 perc olvasási idő

X átlépi a határt? Az uniós felhasználók adatai hozzájárulás nélkül táplálják a Grok AI-t

Elon Musk közösségi média platformját, az X-et azzal vádolják, hogy az uniós felhasználók adatait használja fel AI chatbotja, a Grok betanítására anélkül, hogy kifejezett hozzájárulást kapott volna.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
X átlépi a határt? Az uniós felhasználók adatai hozzájárulás nélkül táplálják a Grok AI-t
Forrás: Depositphotos

Ez az egész Európai Unióban adatvédelmi viharhoz vezetett, és kilenc uniós ország adatvédelmi hatóságaihoz nyújtottak be adatvédelmi panaszokat. Az Ír Adatvédelmi Bizottság (DPC) meglepetését fejezte ki a nyilvánosságra nem hozott adatfelhasználás miatt, és az adatvédelmi szakértők azzal érvelnek, hogy az ilyen típusú adatfelhasználáshoz a felhasználó beleegyezése szükséges.

Az ír DPC jogi lépéseket kezdeményezett az ír legfelsőbb bíróságon, kérve az X adatfelhasználásának leállítását az AI betanításához. A European Center for Digital Rights, egy bécsi székhelyű nonprofit szervezet, Noyb azonban azt állítja, hogy ezek az intézkedések nem elegendőek, mivel a felhasználóknak nincs módjuk arra, hogy X-et olyan adatok törlésére kényszerítsék, amelyeket már betöltöttek az AI betanításához.

Ez a helyzet nem csak az X közösségi hálózatra jellemző, mivel a Meta hasonló vizsgálattal szembesült az év elején , és szüneteltette a felhasználói adatok AI-betanításhoz való feldolgozására vonatkozó terveit, miután Noyb támogatott néhány GDPR-panaszt, és a szabályozók beavatkoztak.

A jelentés kiemeli a mesterséges intelligencia gyors fejlődése és a szigorú uniós adatvédelmi jogszabályok közötti növekvő feszültséget. Mivel a potenciális GDPR-bírságok elérhetik a globális éves forgalom 4%-át, e panaszok kimenetele jelentős precedenst teremthet arra nézve, hogy a közösségi média platformok hogyan kezelik a felhasználói adatokat az AI fejlesztéséhez a jövőben.

Az e-kereskedelmi vállalkozások számára az X-eset éles emlékeztetőként szolgál az innováció és a magánélet közötti kényes egyensúlyra. Az ügyféladatok AI-betanításhoz való felhasználását, bár potenciálisan előnyös lehet a szolgáltatások javítása szempontjából, rendkívül óvatosan és átláthatóan kell megközelíteni. Ennek elmulasztása nemcsak súlyos bírságokat kockáztat, hanem aláássa az ügyfelek bizalmát is, amely kritikus eszköz a versenyképes e-kereskedelmi környezetben.

Ezenkívül, ahogy az e-kereskedelem tovább globalizálódik, a különböző nemzetközi adatvédelmi törvények megértése és betartása egyre összetettebbé válik. Az X elleni panaszok eredménye precedenst teremthet, amely hatással van arra, hogy az e-kereskedelmi platformok hogyan gyűjtik, dolgozzák fel és használják fel az ügyféladatokat mesterséges intelligencia és gépi tanulás céljából.

 

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A fizetett közösségi média hirdetések megértése
14 perc olvasási idő

A fizetett közösségi média hirdetések megértése

A fizetett közösségi médiahirdetés hatékony eszközzé vált azon vállalkozások számára, amelyek célja az online jelenlétük javítása és a célközönséggel való hatékony kapcsolattartás. Az organikus posztokkal ellentétben a fizetett hirdetések lehetővé teszik a márkák számára, hogy kihasználják a közösségi médiaplatformok hatalmas hatókörét, és személyre szabott üzeneteket közvetítsenek, amelyek rezonálnak az adott demográfiai csoportokra. Mivel a vállalatok […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Olvasás
A fizetett közösségi média hirdetések megértése
14 perc olvasási idő

A fizetett közösségi média hirdetések megértése

A fizetett közösségi médiahirdetés hatékony eszközzé vált azon vállalkozások számára, amelyek célja az online jelenlétük javítása és a célközönséggel való hatékony kapcsolattartás. Az organikus posztokkal ellentétben a fizetett hirdetések lehetővé teszik a márkák számára, hogy kihasználják a közösségi médiaplatformok hatalmas hatókörét, és személyre szabott üzeneteket közvetítsenek, amelyek rezonálnak az adott demográfiai csoportokra. Mivel a vállalatok […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Olvasás
5. kérdés: Az ünnepek utáni szezon kihasználatlan marketingpotenciáljai
3 perc olvasási idő

5. kérdés: Az ünnepek utáni szezon kihasználatlan marketingpotenciáljai

A december 26. és január közepe közötti időszak, amelyet marketingkörökben Q5-nek neveznek, gyakran figyelmen kívül hagyott aranybánya a márkák számára. Míg sok vállalkozás az ünnepi roham után leállítja marketingtevékenységét, ez a „rejtett negyedév” egyedülálló előnyöket kínál azok számára, akik megértik a benne rejlő lehetőségeket.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+