4 perc olvasási idő

A Facebook marketingüzeneteket indít a Messengeren az ügyfélmegtartás érdekében

A legtöbb e-kereskedelmi vállalkozás az első vásárlás után elveszíti vásárlóinak 90%-át. Miközben a márkák nagy összegeket fektetnek be az új ügyfelek hirdetéseken keresztül történő megszerzésébe, gyakran elszalasztják a nyilvánvaló lehetőséget, amely a már meglévő chatbeszélgetéseikben rejlik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Facebook marketingüzeneteket indít a Messengeren az ügyfélmegtartás érdekében
Forrás: chatgpt.com

A chat és a megtartás közötti szakadék

Ez folyamatosan megtörténik: egy vásárló üzenetet küld a vállalkozásának Messengeren a termék részleteiről érdeklődve, leadja a rendelést, megkapja a támogatást, majd… csend. A beszélgetés véget ér, és nincs közvetlen módja annak, hogy újra elérje őket frissítésekkel, ajánlatokkal vagy új termékekkel. Ez a kapcsolat megszakadása évek óta frusztrálja az e-kereskedelmi vállalkozásokat. Újra megcélozhatja őket hirdetésekkel és küldhet e-maileket (ha megvan a címük), de nem tudja folytatni a már megkezdett természetes beszélgetést.

A Messengeren megjelenő marketingüzenetek megoldják ezt a problémát

A Facebook most indította el a marketingüzenetek továbbfejlesztett változatát a Messengeren, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy újra kapcsolatba lépjenek azokkal az ügyfelekkel, akik feliratkoztak a promóciós üzenetek fogadására. Gondoljon erre úgy, mint az e-mail marketingre, de azon a csevegőplatformon keresztül, ahol az ügyfelek már aktívak.

A legfontosabb előnyök az e-kereskedelem számára

Jobb mérés – Kövesse nyomon a down-funnel mérőszámokat, hogy megértse, mely üzenetek vezetnek a tényleges eladásokhoz, és optimalizálja marketingmixét.Érje el az ügyfeleket ott, ahol aktívak – A Messenger több mint egymilliárd havi felhasználójával olyan ügyfelekkel is kapcsolatba léphet, akik esetleg figyelmen kívül hagyják az e-maileket vagy reklámfáradtak.Rugalmas üzenetküldési lehetőségek – Küldjön személyre szabott üzeneteket egyes ügyfeleknek, vagy küldjön promóciókat a teljes előfizetői bázisának.Egyszerű előfizetői kezelés – Adjon hozzá ügyfeleket a meglévő CRM-listáiból, egyéni célcsoportokból vagy közvetlenül a Messengerre kattintó hirdetésekből.

Hogyan működik a gyakorlatban

Az olyan vállalatok, mint a Nestle Philippines már használják a marketingüzeneteket az ügyfelekkel való folyamatos kapcsolattartásra. Az egyszeri tranzakciók helyett mostantól lehetőségük van rá:

  • Termékfrissítéseket küldhetnek a korábbi vásárlóknak
  • Exkluzív ajánlatokat oszthatnak meg a hűséges ügyfelekkel
  • Új bevezetésekről értesíthetik az érdeklődő előfizetőket.
  • Hasznos tippeket és tartalmakat adhatnak a vásárlások között
Smartphone showing Messenger marketing message from Lucky Shrub business promoting spring plant sale to re-engage customers

Source: developers.facebook.com/blog

A rendszer a Facebook marketing API-ján keresztül működik, a Meta Business Partnerek, mint a Pancake és a Smartly pedig a könnyebb hozzáférés érdekében beépítik a rendszert a platformjaikba. A marketingüzenetek elérése előtt a vállalkozásoknak a következőkre van szükségük:

  • Facebook Login for Business a rendszer felhasználói hozzáférési tokenjével.
  • Üzleti típusú fejlesztői alkalmazás Advanced hozzáféréssel
  • Messenger webhook értesítési kezelő
  • UI-frissítések az előfizetők kezeléséhez és a jelentéskészítéshez

A Messengeren megjelenő marketingüzenetek mostantól globálisan elérhetőek a fejlesztők számára. A vállalkozások számára a hozzáférés jelenleg bizonyos országokra korlátozódik: Ausztrália, Brazília, Chile, Kolumbia, Hongkong, India, Indonézia, Izrael, Kolumbia, Malajzia, Mexikó, Új-Zéland, Peru, Fülöp-szigetek, Szaúd-Arábia, Szingapúr, Tajvan, Thaiföld, Egyesült Arab Emírségek, Egyesült Államok, USA és Vietnam.

Miért fontos ez az e-kereskedelem számára

Az ügyfélmegtartás 5x kevesebbe kerül, mint az akvizíció, mégis a legtöbb vállalkozás elsősorban az új ügyfelek megszerzésére összpontosít. A Messengeren megjelenő marketingüzenetek közvetlen kapcsolatot biztosítanak az ügyfelek megtartásához azon a platformon keresztül, amelyet már használnak a gyors, személyes kommunikációra. Az a lehetőség, hogy újra kapcsolatba léphetsz azok kal az ügyfelekkel, akik már érdeklődést mutattak a termékeid iránt – akár korábbi vásárlások, támogatási beszélgetések vagy kezdeti érdeklődések révén -, valódi esélyt jelent a tartós kapcsolatok kiépítésére és az élettartam-érték növelésére. A részletes végrehajtási irányelveket a Facebook fejlesztői dokumentációjában találod.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge