
A chat és a megtartás közötti szakadék
Ez folyamatosan megtörténik: egy vásárló üzenetet küld a vállalkozásának Messengeren a termék részleteiről érdeklődve, leadja a rendelést, megkapja a támogatást, majd… csend. A beszélgetés véget ér, és nincs közvetlen módja annak, hogy újra elérje őket frissítésekkel, ajánlatokkal vagy új termékekkel. Ez a kapcsolat megszakadása évek óta frusztrálja az e-kereskedelmi vállalkozásokat. Újra megcélozhatja őket hirdetésekkel és küldhet e-maileket (ha megvan a címük), de nem tudja folytatni a már megkezdett természetes beszélgetést.
A Messengeren megjelenő marketingüzenetek megoldják ezt a problémát
A Facebook most indította el a marketingüzenetek továbbfejlesztett változatát a Messengeren, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy újra kapcsolatba lépjenek azokkal az ügyfelekkel, akik feliratkoztak a promóciós üzenetek fogadására. Gondoljon erre úgy, mint az e-mail marketingre, de azon a csevegőplatformon keresztül, ahol az ügyfelek már aktívak.
A legfontosabb előnyök az e-kereskedelem számára
Jobb mérés – Kövesse nyomon a down-funnel mérőszámokat, hogy megértse, mely üzenetek vezetnek a tényleges eladásokhoz, és optimalizálja marketingmixét.Érje el az ügyfeleket ott, ahol aktívak – A Messenger több mint egymilliárd havi felhasználójával olyan ügyfelekkel is kapcsolatba léphet, akik esetleg figyelmen kívül hagyják az e-maileket vagy reklámfáradtak.Rugalmas üzenetküldési lehetőségek – Küldjön személyre szabott üzeneteket egyes ügyfeleknek, vagy küldjön promóciókat a teljes előfizetői bázisának.Egyszerű előfizetői kezelés – Adjon hozzá ügyfeleket a meglévő CRM-listáiból, egyéni célcsoportokból vagy közvetlenül a Messengerre kattintó hirdetésekből.
Hogyan működik a gyakorlatban
Az olyan vállalatok, mint a Nestle Philippines már használják a marketingüzeneteket az ügyfelekkel való folyamatos kapcsolattartásra. Az egyszeri tranzakciók helyett mostantól lehetőségük van rá:
- Termékfrissítéseket küldhetnek a korábbi vásárlóknak
- Exkluzív ajánlatokat oszthatnak meg a hűséges ügyfelekkel
- Új bevezetésekről értesíthetik az érdeklődő előfizetőket.
- Hasznos tippeket és tartalmakat adhatnak a vásárlások között

Source: developers.facebook.com/blog
A rendszer a Facebook marketing API-ján keresztül működik, a Meta Business Partnerek, mint a Pancake és a Smartly pedig a könnyebb hozzáférés érdekében beépítik a rendszert a platformjaikba. A marketingüzenetek elérése előtt a vállalkozásoknak a következőkre van szükségük:
- Facebook Login for Business a rendszer felhasználói hozzáférési tokenjével.
- Üzleti típusú fejlesztői alkalmazás Advanced hozzáféréssel
- Messenger webhook értesítési kezelő
- UI-frissítések az előfizetők kezeléséhez és a jelentéskészítéshez
A Messengeren megjelenő marketingüzenetek mostantól globálisan elérhetőek a fejlesztők számára. A vállalkozások számára a hozzáférés jelenleg bizonyos országokra korlátozódik: Ausztrália, Brazília, Chile, Kolumbia, Hongkong, India, Indonézia, Izrael, Kolumbia, Malajzia, Mexikó, Új-Zéland, Peru, Fülöp-szigetek, Szaúd-Arábia, Szingapúr, Tajvan, Thaiföld, Egyesült Arab Emírségek, Egyesült Államok, USA és Vietnam.
Miért fontos ez az e-kereskedelem számára
Az ügyfélmegtartás 5x kevesebbe kerül, mint az akvizíció, mégis a legtöbb vállalkozás elsősorban az új ügyfelek megszerzésére összpontosít. A Messengeren megjelenő marketingüzenetek közvetlen kapcsolatot biztosítanak az ügyfelek megtartásához azon a platformon keresztül, amelyet már használnak a gyors, személyes kommunikációra. Az a lehetőség, hogy újra kapcsolatba léphetsz azok kal az ügyfelekkel, akik már érdeklődést mutattak a termékeid iránt – akár korábbi vásárlások, támogatási beszélgetések vagy kezdeti érdeklődések révén -, valódi esélyt jelent a tartós kapcsolatok kiépítésére és az élettartam-érték növelésére. A részletes végrehajtási irányelveket a Facebook fejlesztői dokumentációjában találod.