3 perc olvasási idő

Az Európai Bizottság kifogásolja a Meta „fizetés vagy beleegyezés” hirdetési modelljét a digitális piacokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság aggodalmát fejezte ki a Meta új hirdetési modelljével kapcsolatban az Európai Unióban. Ez a "fizetés vagy beleegyezés" néven ismert modell két lehetőséget kínál a felhasználóknak: vagy beleegyeznek a személyre szabott hirdetések fogadásába, vagy 12,99 eurós havi díjat fizetnek az eltávolításukért.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az Európai Bizottság kifogásolja a Meta „fizetés vagy beleegyezés” hirdetési modelljét a digitális piacokról szóló jogszabály alapján
Forrás: Depositphotos

A Bizottság előzetesen arra a következtetésre jutott, hogy ez a felhasználóknak bemutatott „bináris” választás nem felel meg a digitális piacokról szóló jogszabálynak . A digitális piacokról szóló jogszabály szerint azoknak a felhasználóknak, akik nem adják meg hozzájárulásukat, továbbra is hozzá kell férniük egy olyan egyenértékű szolgáltatáshoz, amely kevesebb személyes adatot használ fel személyre szabott hirdetésekhez.

A Meta azonban fenntartja, hogy modelljük megfelel az uniós előírásoknak. A cég szóvivője kijelentette, hogy hirdetésmentes előfizetésük a legmagasabb európai bíróság utasításait követi, és megfelel a DMA-nak.

Ha az EU megállapítja, hogy a Meta nem tartotta be a szabályait, a vállalat globális bevételének akár 10% -át is kitevő bírságra számíthat.

Ez a fejlemény nem sokkal azután történt, hogy az EU szabályozói azzal vádolták az Apple-t, hogy megsértette ugyanazokat a törvényeket az App Store-jával kapcsolatban, ami az első eset, amikor egy vállalatot a DMA megsértésével találtak meg.

A helyzet rávilágít a digitális piacokról szóló jogszabály gyors végrehajtására, amely viszonylag új kiegészítés az EU digitális szabályozási keretéhez. Az iparági szakértők megjegyzik, hogy továbbra is sok kérdés van az EU kibővített digitális szabályozási eszköztárának végrehajtásával és metszéspontjaival kapcsolatban.

Source: Depositphotos

Mivel a végrehajtás gyorsan és következetesen halad előre, korlátozott idő áll rendelkezésre e kérdések teljes körű kezelésére. Ez az eset rávilágít az EU-n belüli digitális szabályozás változó jellegére és azokra a kihívásokra, amelyekkel a technológiai vállalatoknak szembe kell nézniük az új jogi követelményekhez való alkalmazkodás során.

Az Európai Bizottság fokozta a Meta felügyeletét, amelyet más technológiai óriásokkal együtt az új uniós szabályok „kapuőrnek” minősítettek. E rendeletek célja a tisztességes feltételek és a versenyképesség fenntartása a digitális platformokon.

A Bizottság március végén indított vizsgálatának célja annak biztosítása, hogy a versenytársak versenyezhessenek a digitális hirdetési piacon, „ahol a Meta-hoz hasonló kapuőrök évek óta uniós polgárok millióinak személyes adatait gyűjtik össze” – mondta Margrethe Vestager, a Bizottság ügyvezető alelnöke és versenypolitikai vezetője.

Ez a vizsgálat a tervek szerint a következő 12 hónapban zárul le, és része a digitális piacokról szóló jogszabály végrehajtására irányuló szélesebb körű erőfeszítésnek, amely szigorúbb kötelezettségeket ró a kapuőrnek minősített főbb technológiai cégekre.

Az ügy rávilágít a technológiai vállalatok üzleti modelljei és a felhasználók magánéletének védelmére és a tisztességes verseny fenntartására irányuló uniós erőfeszítések közötti folyamatos feszültségre a digitális piacon.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?
5 perc olvasási idő

Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?

A mobilalkalmazások az egyik legstabilabb és egyben legjövedelmezőbb évüket élik. A világjárványos fellendülés és az azt követő korrekció után a piac stabilizálódott. A számok azt mutatják, hogy a felhasználók figyelme és pénze minden eddiginél jobban a mobilra koncentrálódik, így a mobil kereskedelmi közösségi marketing a fenntartható növekedésre törekvő márkák számára kulcsfontosságú megkülönböztető tényezővé válik.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal
5 perc olvasási idő

Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal

A vállalatok többet költenek reklámra, de az eredmények gyakran elmaradnak. A növekvő digitális reklámköltségvetés önmagában nem elég. A vásárlási döntések egyre összetettebbé válnak, a hagyományos megközelítések már nem működnek, és a reklámok célt tévesztenek. Egy új globális felmérésből kiderül, hogy miért nem térül meg a B2B marketingbe fektetett összeg. Nézzük, mit tehetnek ez ellen a […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+