2 perc olvasási idő

Mi az IRL?

Az IRL rövidítés az„In Real Life”, azaz a való életben, azaz a való világban áll. Az IRL élménykampány olyan típusú marketingtevékenység, amely az online környezeten kívül, fizikailag, a való világban zajlik.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

Az IRL rövidítés az„In Real Life”, azaz a való életben, azaz a való világban áll. Az IRL élménykampány olyan típusú marketingtevékenység, amely az online környezeten kívül, fizikailag, a való világban zajlik. A cél egy olyan erős személyes élmény létrehozása, amelyre az emberek emlékezni fognak, és ideális esetben tovább beszélnek róla – akár a környezetükben lévőkkel, akár a közösségi médiában. A digitális reklámmal vagy a képernyőkön látható tartalommal ellentétben az IRL kampányok az érzékeket és az érzelmeket szólítják meg, és gyakran közvetlen interakciót váltanak ki a termékkel vagy a márkával a helyszínen.Példák az IRL kampányokra:

  • Egy pop-up bolt egy nem szokványos helyszínen (pl. egy tér közepén vagy egy fesztiválon), ahol az emberek kipróbálhatják vagy megvásárolhatják a termékeket.
  • Élményszerű esemény –például egy márka koncertet, kiállítást vagy különleges workshopot szervez.
  • Egy interaktív installáció az utcán, amely arra csábítja a járókelőket, hogy vegyenek részt benne, és tapasztaljanak meg valami váratlan vagy szórakoztató dolgot.
  • Utcai marketing – kreatív előadások közvetlenül az utcán (pl. flashmob, performansz, a közterek vizuális átalakítása).

Az IRL kampányok segítenek a márkáknak hiteles kapcsolatot teremteni az emberekkel. Ha valami valósat tapasztalunk, sokkal erősebben emlékszünk rá. És ha az élmény kivételes, akkor szívesen megosztjuk – ami természetesen összekapcsolja az IRL-kampányt az online világgal. Lehet, hogy hasonlítanak a gerillamarketinghez, de van köztük némi különbség:

  • IRL élmény = erős élmény, gyakran tervezett, pozitív és interaktív.
  • Guerilla marketing = kreatív, az elvárásokon kívüli, általában előzetes figyelmeztetés nélküli, a figyelem megragadására irányuló kreatív csapás.
Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?
3 perc olvasási idő

Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?

Az Instagram hivatalosan is bemutatta Edits – saját videószerkesztő alkalmazását. Ezt különösen a tartalomkészítők és a kis márkák fogják értékelni, akik videókészítésüket szeretnék skálázni. Ez közvetlen válasz a népszerű CapCut eszközre, amely a ByteDance alá tartozik. Miben különböznek ezek az alkalmazások, és milyen potenciál rejlik bennük az e-kereskedelem számára?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Stratégiai marketingtervezés: A 6 lépés az üzleti sikerhez
13 perc olvasási idő

Stratégiai marketingtervezés: A 6 lépés az üzleti sikerhez

A marketingkutatások szerint a marketingszakemberek körülbelül 50-60%-a dokumentálja hivatalosan marketingstratégiáját. A vállalatok gyakran alábecsülik a marketingtervezést, pedig az bizonyítottan növeli a siker esélyét (több mint 300%-kal!) és a ROI-t (60%-kal!) a tervezést nem végző vállalatokhoz képest. Ebben a cikkben a tervezés elvi alapjait tekintjük át, példákon keresztül, útmutatásokat tartalmazó útmutatásokkal, hogy ne maradjon le a […]

Martin Murza Martin Murza
CEO, Murza
Olvasás
A munka jövője: Robotok, mesterséges intelligencia és automatizálás az e-kereskedelemben
8 perc olvasási idő

A munka jövője: Robotok, mesterséges intelligencia és automatizálás az e-kereskedelemben

Kevés olyan iparág van, amely alkalmasabb a mesterséges intelligencia alkalmazására, mint az e-kereskedelem, mind a működési hatékonyság, mind az ügyfelekkel kapcsolatos folyamatok tekintetében. Ebben a cikkben az e-kereskedelemben a mesterséges intelligenciával történő automatizálás csínját-bínját vizsgáljuk meg. Megvizsgáljuk, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia az online kiskereskedelmet, javítva mindent a készletgazdálkodástól a személyre szabott vásárlói élményig. […]

Ben Fistein Ben Fistein
Co-Founder, Semantee
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+