Az IRL rövidítés az„In Real Life”, azaz a való életben, azaz a való világban áll. Az IRL élménykampány olyan típusú marketingtevékenység, amely az online környezeten kívül, fizikailag, a való világban zajlik. A cél egy olyan erős személyes élmény létrehozása, amelyre az emberek emlékezni fognak, és ideális esetben tovább beszélnek róla – akár a környezetükben lévőkkel, akár a közösségi médiában. A digitális reklámmal vagy a képernyőkön látható tartalommal ellentétben az IRL kampányok az érzékeket és az érzelmeket szólítják meg, és gyakran közvetlen interakciót váltanak ki a termékkel vagy a márkával a helyszínen.Példák az IRL kampányokra:
- Egy pop-up bolt egy nem szokványos helyszínen (pl. egy tér közepén vagy egy fesztiválon), ahol az emberek kipróbálhatják vagy megvásárolhatják a termékeket.
- Élményszerű esemény –például egy márka koncertet, kiállítást vagy különleges workshopot szervez.
- Egy interaktív installáció az utcán, amely arra csábítja a járókelőket, hogy vegyenek részt benne, és tapasztaljanak meg valami váratlan vagy szórakoztató dolgot.
- Utcai marketing – kreatív előadások közvetlenül az utcán (pl. flashmob, performansz, a közterek vizuális átalakítása).
Az IRL kampányok segítenek a márkáknak hiteles kapcsolatot teremteni az emberekkel. Ha valami valósat tapasztalunk, sokkal erősebben emlékszünk rá. És ha az élmény kivételes, akkor szívesen megosztjuk – ami természetesen összekapcsolja az IRL-kampányt az online világgal. Lehet, hogy hasonlítanak a gerillamarketinghez, de van köztük némi különbség:
- IRL élmény = erős élmény, gyakran tervezett, pozitív és interaktív.
- Guerilla marketing = kreatív, az elvárásokon kívüli, általában előzetes figyelmeztetés nélküli, a figyelem megragadására irányuló kreatív csapás.