3 perc olvasási idő

Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet

A kínai óriás, a Shein egyre fontosabb szereplővé válik az online divatpiacon. Az agresszív árairól és ultragyors divatjáról ismert vállalat olyan mértékben növekszik, ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt. Az alábbi adatelemzés az ECDB adatai alapján készült.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet
Forrás: Depositphotos

A Shein üzleti modellje 2023-ban jelentős változáson ment keresztül. A kiskereskedő a saját árui mellett független eladók áruit is elkezdte értékesíteni a platformján. Ez a változás más e-kereskedelmi óriások sikeres megközelítését tükrözte, és a Shein tiszta kiskereskedőből hibrid piactérré alakult át. A harmadik fél eladók részesedése a 2023-as 9,8%-ról 2025-re– kevesebb mint két évvel a piactér elindítása után – lenyűgözően, 17,4%-ra nőtt az összes értékesítésből, 2023-ban 9,8%-ról 2025-re. Ez a gyors növekedés azt mutatja, hogy a külső eladók gyorsan sikert arattak a Shein vásárlói körében.

Shein Reshapes Fashion Retail

Source: ECDB

Hogyan viszonyul a Shein a versenytársaihoz?

A Shein a jól ismert divatpiaci platformok közepén helyezkedik el. A Zalando, egy német vállalat, amely 2018-ban kezdte el a piactér-stratégiáját, 2025-ben 24,1%-os GMV részesedéssel rendelkezett a harmadik féllel szemben .

Abrit ASOS ezzel szemben mindössze 10,9%-os részesedéssel lemarad, pedig már hosszabb múltra tekint vissza a piactéri modellben. Az abszolút számok jelentik a Shein igazi erősségét. A Shein messze felülmúlja európai riválisait, 2024-ben 60,3 milliárd dolláros teljes GMV-vel, szemben a Zalando 14 milliárdos és az Asos 4,4 milliárdos GMV-jével .Az eltérés még szembetűnőbb, ha ezeket a számokat harmadik fél által elért forgalmi értékre átszámítjuk. A Shein platformján a külső eladások 2024-ben mintegy 6,9 milliárd dollárt generáltak, ami több mint kétszerese a Zalando (3,3 milliárd dollár) és több mint hússzorosa az Asos (330,5 millió dollár) értékének.

Kihívások és a jövő

A Temu és más tisztán piactéri modellek, ahol minden értékesítés harmadik féltől származó eladótól származik, továbbra is komoly fenyegetést jelentenek a Shein számára a lenyűgöző számok ellenére. A Shein gyors alkalmazkodása és piactéri modelljének fejlesztése azonban azt jelzi, hogy a vállalat képes lehet növelni piaci részesedését a globális divatiparban. Még nem világos, hogy a Shein képes lesz-e megtalálni az egyensúlyt a saját és a harmadik felek árui között, hogy maximalizálja versenyelőnyét. A Shein, kiterjedt hatókörével és az új üzleti modellekhez való alkalmazkodásban mutatott agilitásával továbbra is félelmetes erőt jelent a versenytársak számára a globális divat e-kereskedelmi iparágban.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU