3 perc olvasási idő

Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék

2026 júniusától minden németországi online kiskereskedőnek egy jól látható, egyetlen kattintással működő "Szerződés felmondása" gombot kell elhelyeznie. A német igazságügyi minisztérium ezt fogyasztóvédelemnek nevezi - az e-kereskedelmi vállalkozások azonban felesleges bürokráciának nevezik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék
Forrás: ChatGPT

Stefanie Hubig szövetségi miniszter a héten Berlinben jelentette be a felhatalmazást, kijelentve, hogy „a szerződésbontásnak olyan egyszerűnek kell lennie, mint az online rendelésnek”. Az új törvény előírja, hogy az elállási funkciót egyértelműen fel kell tüntetni, az elállási időszak alatt folyamatosan elérhetőnek kell lennie, és minden online felületen jól láthatóan fel kell tüntetni.

Mi változik a fogyasztók számára

Az elállási gomb célja, hogy megszüntesse a jelenlegi elállási folyamatok útvesztőit, amelyek gyakran rejtett kapcsolatfelvételi űrlapokat, munkaidőben történő telefonhívásokat vagy eltemetett e-mail címeket foglalnak magukban. A német vásárlók ugyanolyan könnyedén kiléphetnek a nem kívánt szerződésekből, mint ahogyan beléptek azokba. A kormány azonban a kiskereskedők javára is szigorítja a szabályokat. A jelenlegi határozatlan idejű elállási határidőt 12 hónapra és legfeljebb 14 napra korlátozzák, még akkor is, ha a vállalkozások nem adnak megfelelő jogi tájékoztatást. Emellett a vállalatoknak többé nem kell majd kérésre papíron elküldeniük a szerződési feltételeket.

Miért ellenkeznek a vállalkozások

Az európai kiskereskedelmi érdekvédelmi csoportok szerint nincs bizonyíték arra, hogy olyan széles körű probléma állna fenn, amely indokolná a kötelező elállási gombok alkalmazását. A német e-kereskedelmi szövetség (bevh) szerint a rendelet „csak veszteseket” hoz létre, és szükségtelenül bonyolítja az online áruházak működését. A feszültség a digitális fogyasztói jogok és a vállalkozások működési szabadsága közötti, szélesebb körű uniós vitát tükrözi. Míg Németország a konkrét végrehajtási részletekkel élen jár, az alapjául szolgáló uniós irányelv minden tagállamot érint.

Mire kell felkészülniük a kiskereskedőknek

Az online áruházaknak nagyjából 18 hónap juk van arra, hogy a törlési funkciót beépítsék platformjukba. A gombnak egyértelmű nyelvezetet kell használnia, mint például „Szerződés felmondása”, és az elállási időszak teljes időtartama alatt elérhetőnek kell maradnia. A technikai specifikációkat és a pontos elhelyezési követelményeket még véglegesítik. A törvény a szélesebb körű uniós digitális kereskedelmi szabályozás németországi értelmezését jelenti, ami arra utal, hogy hasonló intézkedések terjedhetnek el az európai piacokon. A Németországban értékesítő nemzetközi kiskereskedők számára a megfelelés kötelezővéválik, függetlenül a saját országuk szabályaitól. Anémet fogyasztók példátlan elállási jogkörrel rendelkeznek, míg a vállalkozásoknak új technikai követelményekkel és a rendelés visszafordításának könnyebbé válásából eredő potenciális bevételi hatásokkal kell szembenézniük.Az EcommerceNews.eu jelentése alapján.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge