3 perc olvasási idő

Kína egyik legnagyobb e-kereskedelmi részvényének első visszaesése

Minden évben, június 1. és 18. között, a kínai e-kereskedelmi üzletek túlzásba esnek promóciókkal, kedvezményekkel és újdonságokkal, hogy vonzzák a vásárlókat a 618 esemény során. De most először csökkent az értékesítés.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Kína egyik legnagyobb e-kereskedelmi részvényének első visszaesése
Forrás: Depositphotos

A 618 a második legnagyobb vásárlási esemény Kínában a november 11-i Szinglik Napja után. Mindkét eseményt a trendek, a fogyasztói kiadások és a gazdasági egészség mutatóinak tekintik. A legutóbbi Szinglik Napja azonban nem jeleskedett az eladások szempontjából.

A kínai e-kereskedelmi óriás, a JD.com áll a vásárlási esemény mögött, amely június 18-án ünnepli alapítási dátumát. Idővel jelentős vásárlási eseménnyé nőtte ki magát, számos platform, például a Tmall (Alibaba) és a Pinduoduo (PDD Holdings) részvételével, valamint széles körű kedvezményeket és promóciókat kínálva.

A bővítmény sem működött

A Syntun, a helyi piac kiskereskedelmi adatszolgáltatója szerint a világ második legnagyobb gazdaságában lassú a fellendülés. A bruttó áruérték (GMV) az esemény során 7% -kal 742,8 milliárd jüanra (95,6 milliárd euróra) csökkent az előző évhez képest, ami az első csökkenés azóta, hogy a Syntun 2016-ban elkezdte nyomon követni az eseményt

Egyes vállalatok, mint például a Tmall, meghosszabbították értékesítési időszakukat a kereslet ösztönzése érdekében, és már május 20-án megkezdték a kereskedést. Úgy tűnik azonban, hogy a magas ifjúsági munkanélküliség és a folyamatban lévő ingatlanválság közepette a gyenge fogyasztói bizalom áldozatot szed.

Source: Cnbc.com

Az élő közvetítés fellendítése

Az élő vásárlás azonban sikeres. A koncepció a világjárvánnyal együtt jött létre, és a jelenlegi általános visszaesés ellenére növekszik. Kínában ez egy népszerű koncepció, amely tisztességes értékesítést és vásárlói érdeklődést hozhat a vállalatnak. A Zara például ötórás streameket indít a kínai Douyin-on, ahol a modellek ruhákat és kiegészítőket mutatnak be. Adásonként átlagosan körülbelül 800 000 egyedi nézőt vonzhat.

„Az élő közvetítésekkel rendelkező közösségimédia-platformok 206,8 milliárd jüan (26,5 milliárd euró) bruttó áruértéket (GMV) generáltak ebben a 618-ban, szemben a 2023-as 184,4 milliárd jüannal (23,7 milliárd euró), és a Syntun szerint a ByteDance Douyin generálta a legmagasabb GMV-t ezen a szegmensen keresztül” – írja a CNBC.

Az európai e-kereskedelemre gyakorolt hatás

Nem számítunk arra, hogy ez közvetlen hatással lesz a helyi értékesítésre, mivel a helyzet tükrözi azokat a gazdasági kihívásokat, amelyekkel különösen a fiatalabb generációnak kell szembenéznie. Ezenkívül az élő vásárlási formátum még nem olyan megalapozott és népszerű Európában.

Összpontosíthatunk azonban a fogyasztói magatartásra, amely az inflációval változik.  És megtudjuk, hogy üresebb-e a pénztárcánk a helyi fekete pénteki és karácsonyi akciók során.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?
2 perc olvasási idő

Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?

2025-ben az online kiskereskedők példátlan kihívással néznek szembe: a fogyasztók figyelme számtalan alkalmazás, platform és eszköz között oszlik meg. A legújabb tanulmányok a fogyasztói magatartás drámai változását mutatják – a lineáris televíziónézés a teljes képernyőidő 50%-a alá esett.

Olvasás
Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t
2 perc olvasási idő

Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t

A Reuters szerint Donald Trump amerikai elnök „nagyon, nagyon rossznak” nevezte az EU kereskedelmi gyakorlatát az Egyesült Államok számára, és bejelentette, hogy január 21-én újabb vámokat tervez kivetni az EU-ra. Az amerikai-EU kereskedelemben potenciálisan jelentős változást eredményezhet, hogy Trump a Fehér Házban kijelentette, hogy a vámok „az egyetlen mód” a tisztességes kereskedelmi kapcsolatok elérésére.

Olvasás
Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?
4 perc olvasási idő

Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?

Az ügyfeleknek mindössze 26%-a értékeli kiválónak a digitális élményeket. Mit lehet tenni? A tavalyi évben rengeteg hír szólt az egységesített adatokról és a generatív mesterséges intelligenciáról, amelyek mindkettő képes átalakítani az ügyfélélményt. Miért nem sikerül gyakran a személyre szabás? És mi különbözteti meg a piacvezetőket a többi vállalattól? Az Adobe Digital Trends 2024 jelentés ezekre […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+