A 618 a második legnagyobb vásárlási esemény Kínában a november 11-i Szinglik Napja után. Mindkét eseményt a trendek, a fogyasztói kiadások és a gazdasági egészség mutatóinak tekintik. A legutóbbi Szinglik Napja azonban nem jeleskedett az eladások szempontjából.
A kínai e-kereskedelmi óriás, a JD.com áll a vásárlási esemény mögött, amely június 18-án ünnepli alapítási dátumát. Idővel jelentős vásárlási eseménnyé nőtte ki magát, számos platform, például a Tmall (Alibaba) és a Pinduoduo (PDD Holdings) részvételével, valamint széles körű kedvezményeket és promóciókat kínálva.
A bővítmény sem működött
A Syntun, a helyi piac kiskereskedelmi adatszolgáltatója szerint a világ második legnagyobb gazdaságában lassú a fellendülés. A bruttó áruérték (GMV) az esemény során 7% -kal 742,8 milliárd jüanra (95,6 milliárd euróra) csökkent az előző évhez képest, ami az első csökkenés azóta, hogy a Syntun 2016-ban elkezdte nyomon követni az eseményt
Egyes vállalatok, mint például a Tmall, meghosszabbították értékesítési időszakukat a kereslet ösztönzése érdekében, és már május 20-án megkezdték a kereskedést. Úgy tűnik azonban, hogy a magas ifjúsági munkanélküliség és a folyamatban lévő ingatlanválság közepette a gyenge fogyasztói bizalom áldozatot szed.
Az élő közvetítés fellendítése
Az élő vásárlás azonban sikeres. A koncepció a világjárvánnyal együtt jött létre, és a jelenlegi általános visszaesés ellenére növekszik. Kínában ez egy népszerű koncepció, amely tisztességes értékesítést és vásárlói érdeklődést hozhat a vállalatnak. A Zara például ötórás streameket indít a kínai Douyin-on, ahol a modellek ruhákat és kiegészítőket mutatnak be. Adásonként átlagosan körülbelül 800 000 egyedi nézőt vonzhat.
„Az élő közvetítésekkel rendelkező közösségimédia-platformok 206,8 milliárd jüan (26,5 milliárd euró) bruttó áruértéket (GMV) generáltak ebben a 618-ban, szemben a 2023-as 184,4 milliárd jüannal (23,7 milliárd euró), és a Syntun szerint a ByteDance Douyin generálta a legmagasabb GMV-t ezen a szegmensen keresztül” – írja a CNBC.
Az európai e-kereskedelemre gyakorolt hatás
Nem számítunk arra, hogy ez közvetlen hatással lesz a helyi értékesítésre, mivel a helyzet tükrözi azokat a gazdasági kihívásokat, amelyekkel különösen a fiatalabb generációnak kell szembenéznie. Ezenkívül az élő vásárlási formátum még nem olyan megalapozott és népszerű Európában.
Összpontosíthatunk azonban a fogyasztói magatartásra, amely az inflációval változik. És megtudjuk, hogy üresebb-e a pénztárcánk a helyi fekete pénteki és karácsonyi akciók során.