16 perc olvasási idő

A kulcsszókutatás szerepe a PPC-ben

A digitális marketing jelenlegi versenykörnyezetében a PPC kulcsszavak kutatása kulcsfontosságú szempont a hatékony Google Ads kampányok futtatásában. A kulcsszavak átfogó elemzésének elvégzése lehetővé teszi a leghatásosabb keresőkifejezések azonosítását, és finomítja a licitálási taktikákat a befektetés megtérülésének (ROI) növelése érdekében. Ebben a cikkben azt vizsgáljuk meg, hogyan lehet hatékony PPC-kampányokat építeni a megfelelő kulcsszókutatási technikák alkalmazásával, beleértve a fejlett stratégiákat és a piacon elérhető legjobb eszközöket.

Jakub Laurenčík
Jakub Laurenčík
Online Marketing Specialist, SEOLINE
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A kulcsszókutatás szerepe a PPC-ben
Forrás: Depositphotos

.

PPC kulcsszókutatás: Hogyan építsünk nyerő kampányokat

A Google PPC-kampányok sikerének eléréséhez elengedhetetlen a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. A PPC kulcsszavak alapos ismerete lehetővé teszi, hogy:

  • Koncentráljon a versenyképes PPC kulcsszavakra, és azonosítsa azokat a lehetőségeket, amelyeket a versenytársak esetleg figyelmen kívül hagynak. A SEOLINE ügynökségnél azt tapasztaltuk, hogy a hosszú kulcsszavakra való összpontosítás működik a legjobban.

A long-tail kulcsszavak specifikus, hosszabb lekérdezések, amelyek hatékonyabbak a hirdetések célzása szempontjából. long-tail kulcsszavak nagyon fontosak egy PPC szakember számára. Elsőre úgy tűnhet, hogy ezek a szavak haszontalanok, mivel nem rendelkeznek olyan nagy keresési forgalommal. De ennek éppen az ellenkezője igaz. A long-tail kulcsszavak rendkívül specifikus és célzott kifejezések. Sokszor ezek a kulcsszavak a kevésbé versenyképes PPC kulcsszavak. Ügynökségünknél a márka és a rövid kulcsszavak mellett a long-tail kulcsszavakra is stratégiát készítünk. Így kisebb költségvetésből több konverziót tudunk hozni az ügyfélnek.

  • A jobb hirdetési célzás növeli a relevanciájukat, ami jobb CTR-t (átkattintási arányt) eredményez, és egyidejűleg csökkenti a kattintásonkénti költséget. A long-tail kulcsszavak hatékonyabb és pénzügyileg előnyösebb módot biztosítanak arra, hogy ügyfeleket hozzon a weboldalára.

Fontos megjegyezni, hogy a hosszú kulcsszavak esetében kisebb a verseny. A longtail kulcsszavaknak gyakran kisebb a versenye, mint az általános kifejezéseknek, így könnyebben és sokszor olcsóbban lehet licitálni. Az elszámolásokban azt látjuk, hogy ha hosszúfarkú szavakat használunk, a konverziós arány magasabb. A keresésben hosszúfarkú kulcsszavakat használó felhasználóknak gyakran világos elképzelésük van arról, hogy mit keresnek, ami növeli az esélyét annak, hogy vásárlóvá konvertálódnak.

  • Aköltségek optimalizálása és a konverziók növelése a kiválasztott kulcsszavak átlagos kattintásonkénti költségének (CPC) részletes elemzésével. A kezdeti elemzés során áttekintheti az előre jelzett CPC-t, és meghatározhatja, hogy a kattintásonkénti költség összhangban van-e a költségvetési tervekkel. Egyes iparágakban az átlagos CPC akár 0,10 € is lehet, míg más iparágakban elérheti a 3-4 €-t is. E kulcsszóköltségek összegzésével előrejelezheti hirdetési költségeit, és optimalizálhatja értékesítési stratégiáját. Ha további optimalizálással sikeresen csökkenti a kiválasztott kulcsszavak CPC-jét, akkor az akvizíciós költséget(CPA) is csökkenti.
The Role of Keyword Research in PPC

Source: Depositphotos

Mi az a PPC kulcsszókutatás?

A kulcsszóelemzés lényegében a fizetett kampányai, és ami a legfontosabb, vállalkozása szempontjából legrelevánsabb kulcsszavak azonosításának és elemzésének folyamata. Ez a folyamat magában foglalja a következőket:

  • A kulcsszavak keresési volumenére vonatkozó adatok és információk arról, hogy az egyes kifejezések mennyire versenyképesek. A kulcsszavak versenyképességét a Keyword Planner segítségével lehet azonosítani, ahol a Verseny oszlop jelzi, hogy egy kulcsszó erősen, közepesen vagy gyengén versenyképes.
  • A PPC kulcsszóelemzés döntő fontosságú annak meghatározásában, hogy mely szavak rendelkeznek a legnagyobb potenciállal a kívánt konverziók eléréséhez, például vásárláshoz vagy űrlapküldéshez vezetnek. Ezt a Search Intent segítségével lehet felmérni (például a SEMrush eszközzel).

Már a stratégia kialakításának kezdeti szakaszában tudnunk kell, hogy mely kulcsszavak inkább informatívak, és melyek ezzel szemben inkább tranzakciós jellegűek. Az információs keresési szándékkal rendelkező kulcsszavak esetében tudjuk, hogy a felhasználók ekkor egy konkrét kérdésre keresnek választ. Feltételezzük, hogy az illető még abban a szakaszban van, amikor a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos információkat keres. Ha azonban már tranzakciós célú kulcsszavakkal keresnek, akkor tudjuk, hogy ez a felhasználó már világos elképzeléssel rendelkezik, és egy cselekvés, például egy vásárlás vagy szolgáltatás megrendelése céljából fog keresni.

  • Egyes kulcsszavak inkább információs jellegűek (információs kulcsszavak), míg mások tranzakciós jellegűek (tranzakciós kulcsszavak), vagyis közelebb állnak a kívánt cél eléréséhez.
  • A konverziók ösztönzése érdekében a legkritikusabb tényező a tranzakciós keresési szándék. Ebben a forgatókönyvben a felhasználó készen áll a cselekvésre, például a vásárlásra.

💡 Például az „edzőcipő online vásárlása” kulcsszó egyértelműen vásárlási szándékot jelez, így ez egy erősen konverzióvezérelt kulcsszó. A SEMrush segítségével meghatározhatja a kiválasztott kulcsszavak keresési szándékát, ahogyan azt az alábbi képernyőkép is mutatja.

bulk KW analysis

Source: SEMrush

Hogyan végezzen kulcsszókutatást a PPC-hez

A Google Ads kampányok előkészítésekor fontos, hogy szisztematikus megközelítést kövessünk:

  • Adatgyűjtés: Használjon olyan eszközöket, mint a Google Keyword Planner, a Semrush PPC kulcsszavas eszköz, a Keywordtool.io és a Google Search Console, vagy akár a Google Autocomplete, az alapvető kulcsszavak összegyűjtéséhez. A tervezőben a kulcsszavakat előzetesen potenciális kampányokba vagy hirdetési csoportokba rendezheti. Dolgozhat a Google Ads Editor alkalmazással is, amely ingyenesen letölthető. Ez lehetővé teszi az offline munkát, és hatékonyan egyszerűsíti a tömeges módosításokat. Használhatja a Google Autocomplete funkciót is. A legtöbb esetben ott nagyon érdekes kulcsszavas keresőkifejezéseket találhat, amelyeknek kisebb a versenye.

Kulcsszótervező a Google Adsben

The Role of Keyword Research in PPC

Source: Google Ads – Keyword Planner

Az alábbi képen a Google kulcsszótervezője látható, amely kulcsszójavaslatokat mutat be. Az eszköz minden kulcsszóhoz megadja az átlagos havi keresési volument, a verseny szintjét, valamint a Google keresési találatok tetején és a fizetett keresési eredmények 1. pozíciójában való megjelenéshez szükséges ajánlott licit becsült értékét.

Keyword Planner in Google Ads.

Source: Google Ads – Keyword Planner

Az alábbi képen a Google Autocomplete megjelenítése látható. A Google további, a lekérdezéshez kapcsolódó keresőkifejezéseket javasol, olyan kifejezéseket mutatva, amelyekre az emberek gyakran keresnek.

Obrázok - Google Autocomplete

Source: Google

Az alábbi kép a Keywordtool.iosegítségével generált kulcsszójavaslatokat jeleníti meg .

Keywordtool.io.

Source: Keywordtool.io.

  • Előrejelzés és előzetes kampányköltség: A Google Ads kínálja a Teljesítménytervezőt, egy olyan eszközt, amely lehetővé teszi előrejelzések készítését és a várható kampányeredmények becslését a múltbeli adatok és az aktuális kulcsszavas keresési trendek alapján.
  • Teljesítményszimuláció – Különböző forgatókönyvek alapján, például a költségvetés növelése, a licitstratégiák megváltoztatása vagy egy adott kattintásszám beállítása, a rendszer megjósolja a lehetséges eredményeket. Emellett a rendszer betekintést nyújt a várható átlagos CPC-be, a megjelenésekbe, a CTR-be, és meghatározza a havi költségvetést és a konverziók becsült számát.
The Role of Keyword Research in PPC

Source: Google Ads – Keyword Planner

KW analysis

Source: Google Ads – Keyword Planner

  • Elemzés és kiválasztás: Értékelje a kulcsszavakat olyan mérőszámok alapján, mint a havi átlagos keresési volumen, a kattintásonkénti költség (CPC) és a verseny szintje. Válassza ki a vállalkozása számára kulcsfontosságú kulcsszavakat, miközben biztosítja, hogy a kampányra előirányzott költségvetése a határokon belül maradjon. Mérlegelje, hogy a legdrágább kulcsszavak esetleg túl széleskörűek-e, vagy inkább az alacsonyabb keresési volumenű kulcsszavakra kellene összpontosítania, amelyek nagyobb valószínűséggel konvertálnak vagy vezetést generálnak.
  • Kampányszerkesztés: Ossza fel a PPC kulcsszavakat tematikus csoportokra a keresési szándék alapján. Ezután hozzon létre egy táblázatot, amelyben az összes kiválasztott kulcsszó egyértelműen kategorizálva van.

A következő lépés a kulcsszavak különálló hirdetési csoportokba szervezése, mivel minden csoportban egyedi hirdetések lesznek. Alapvető fontosságú, hogy a kiválasztott kulcsszavak egy adott hirdetéscsoporton belül megfeleljenek a hirdetés tartalmának. Ezenkívül ezeket a kulcsszavakat be kell építeni a céloldalba, ahová a hirdetések a felhasználókat irányítják.

  • Tesztelés és finomítás: Következetesen értékelje a kampányok teljesítményét, vizsgálja meg alaposan az eredményeket, és a kapott felismeréseknek megfelelően igazítsa ki a megközelítését. Az olyan mérőszámok, mint az átkattintási arány (CTR), az összes kattintás, a konverziós arány és az egy akvizícióra jutó költség (CPA) elengedhetetlenek a kulcsszavak hatékonyságának értékeléséhez.

Ha egy kulcsszó a Google Adsban nem teljesít jól, érdemes megfontolni a szüneteltetését. Ha például van egy kampánya, amely az „Adidas futócipő” kulcsszót használja, és bár kap kattintásokat, az elmúlt hat hónapban nem vezetett konverzióhoz, előnyös lehet szüneteltetni. Ezáltal több költségvetést oszthat ki azokra a kulcsszavakra, amelyek sikeresen konvertálnak

. Az aktív kampányok esetében alapvető fontosságú a hirdetések minőségi pontszámának figyelemmel kísérése. Amikor kulcsszavakat választ ki egy kampányhoz, azokat helyezze előtérbe, amelyek hatékonyan használhatók a hirdetések címsoraiban és leírásaiban. A Google Ads értékeli, hogy a kiválasztott kulcsszavak megjelennek-e a hirdetési szövegben, és hogy a landing oldal tartalmazza-e a releváns kulcsszavakat. AQuality Score egy 1-től 10-ig terjedő skálán kerül értékelésre, amely a Google becslését jelenti a hirdetés, a kulcsszó és a landing oldal minőségéről. A magas Quality Score segít csökkenteni a CPC-t (kattintásonkénti költség), erősíti a hirdetés aukciós teljesítményét, és csökkenti a konverzióra jutó költséget. Így egy kicsit csökkentheti PPC kulcsszavas költségeit. A Quality Score optimalizálása több konverziót eredményezhet ugyanazon költségvetésen belül.

google ads quality score

Source: SEOLINE

A Quality Score-t három tényező befolyásolja

  • Várható átkattintási arány (CTR ) – A rendszer megbecsüli, hogy a céloldal mennyire releváns a hirdetésre kattintó felhasználók számára. Értékeli, hogy az oldal tartalma mennyire felel meg a felhasználó keresési lekérdezésének, és hogy mennyi ideig maradnak az oldalon. A várható CTR a legfontosabb elem. Azoknak az embereknek a százalékát mutatja, akik látták a kulcsszó által kiváltott hirdetést, és ténylegesen rákattintottak. Minél magasabb a CTR, annál magasabb a minőségi pontszám ( az általam kezelt fiókokból tudom, hogy ez nem teljesen igaz.). Nálam a CTR 9% és a CTR 21% volt (ugyanaz a minőségi pontszám).

Ha növelni akarjuk a CTR-t, akkor a hirdetések létrehozásakor arra kell gondolnunk, hogy a szövegekben szerepeljen a cselekvésre való felhívás, a szolgáltatás vagy termék fő előnyei a konkurenciával szemben, és különösen, hogy az összes elérhető hirdetési kiterjesztés be legyen állítva (így több helyet fog tartalmazni a Google találatokban a hirdetéssel, és növelni fogja az átkattintási arányt).

  • Hirdetés relevanciája – Azt méri, hogy a kulcsszó mennyire illeszkedik a hirdetés tartalmához. Ez a kulcsszó és a hirdetés szövege közötti relevancia. Ennél a mérőszámnál fontos, hogy ha kiváló minőségű targoncákról adunk fel hirdetést, akkor a hirdetés szövegének címsorában is szerepeljen ez a kulcsszó. Kérjük, ügyeljen arra, hogy a hirdetés pontosan azt nyújtsa, amit a felhasználó keres. Használjon dinamikus kulcsszó kifejezés kiegészítést a szövegben. Az egyik ügyfelünknél városi automatikus kiegészítést használunk. Attól függően, hogy egy személy melyik városban keres, az a város jelenik meg a hirdetés szövegében. Egyszerűen csak beírja a hirdetés címsorába ezt a {HELY(Város)} kifejezést.
  • Landing Page Experience – Biztosítja, hogy a potenciális ügyfelek a hirdetésre kattintva pontosan azt találják, amit keresnek. A hirdetésnek a legrelevánsabb céloldalra kell hivatkoznia. Emellett az oldal betöltési sebessége is döntő szerepet játszik. A PageSpeed Insights elemzést nyújt a weboldal gyengeségeiről, és javításokat javasol mind a betöltési sebesség, mind a felhasználói élmény (UX) tekintetében.

Az alábbiakban láthatja, hogyan jeleníti meg a Google Ads a kulcsszóra vonatkozó minőségi pontszámát, valamint az azt befolyásoló három kulcsfontosságú tényezőt.

Google Ads displays your Quality Score

Source: Google Ads

Hogyan követheti nyomon a minőségi pontszámát?

Manuálisan ellenőrizheti a teljes fiókjának áttekintésével. Alternatív megoldásként használhatja a Google szkripteket, hogy időt takarítson meg. Egy rendkívül hatékony eszköz erre a célra a Quality Score Tracker v3.0. Emellett a ChatGPT segítségével egyedi szkriptet is létrehozhat. A Google Ads szkriptekkel automatizálhat különböző feladatokat, és megkönnyítheti a kampányok kezelését. A megfelelő szkript segítségével:

  • Automatikusan beállíthatja a licitálást az idő alapján
  • Kampányok engedélyezése/letiltása meghatározott időpontokban
  • Azonosítani és eltávolítani a nem hatékony keresési lekérdezéseket
  • Figyelje a minőségi pontszámot és állítson be riasztásokat a csökkenések esetén.
  • Negatív kulcsszavak és további fejlett automatizálási funkciókhozzáadása a munkafolyamatok hatékony optimalizálása érdekében. A negatív kulcsszavak védőpajzsként működnek, amely megakadályozza, hogy hirdetése megjelenjen a felhasználók számára, akik az Ön kulcsszavaihoz kapcsolódó tartalmakat keresnek, de nem kifejezetten az Ön szolgáltatásait.

A negatív kulcsszavak használatának egyéb előnyei

  • Növeli az átkattintási arányt – azáltal, hogy hirdetései kívül maradnak az irreleváns keresések hatókörén, csökkenti az érdektelen megjelenítések számát. Ez azt eredményezi, hogy a felhasználók nagyobb arányban kattintanak ténylegesen a hirdetésére.
  • Relevánsabb hirdetéscsoportok létrehozása – a vállalkozásához nem kapcsolódó kulcsszavak kizárásával növelheti hirdetéscsoportjainak relevanciáját. A kisebb, tematikusan kapcsolódó hirdetéscsoportok lehetővé teszik, hogy egységes üzeneteket hozzon létre, amelyek elérik az adott csoportban szereplő összes kulcsszót.
  • Pénzt takaríthat meg – a felesleges kattintásokért való fizetés elkerülése révén pénzt takaríthat meg azáltal, hogy olyan embereket céloz meg, akik nagyobb eséllyel válhatnak az Ön ügyfeleivé.

Ha például időjárás-alapú hirdetési kampánya van, például légkondicionálók értékesítésével foglalkozik, létrehozhat egy olyan szkriptet, amely megnöveli a licitet bizonyos kulcsszavakra, ha egy adott területen a hőmérséklet meghaladja a 28°C-ot.

Fejlett kulcsszókutatási technikák

A haladó módszereket keresők számára is előnyös, ha összpontosítanak:

  • A trendek nyomon követése és az egyes kulcsszavak keresési volumenének alakulásának nyomon követése a Google Trends segítségével.
  • A viták és a közösségi média követése. Az emberek a közösségi platformokon megvitatják a trendi témákat, ami nagyszerű forrás lehet új kulcsszavak és tartalmi ötletek felfedezéséhez.

Hogyan építse fel kulcsszóstratégiáját

A hatékony kulcsszóstratégia felépítése több lépésből áll:

  • A cél azonosítása: Határozza meg, hogy mit szeretne elérni – növelni a konverziókat a webhelyén, csökkenteni a költségeket és a CPC-t, vagy több látogatót irányítani a webhelyére.
  • Kulcsszó kiválasztása: Koncentráljon a megfelelő kulcsszavak kiválasztására az elemző eszközök adatai alapján. A legtöbbet keresett kulcsszavak nem mindig felelnek meg a legjobban az Ön üzleti céljainak.

Márka vs. nem márka kulcsszavak

Lényeges elemezni a márka kulcsszavakat. Ha már az organikus keresésben már az első helyen áll a márkához tartozó kulcsszavakra, akkor lehet, hogy nem kell bevonnia őket a PPC-stratégiájába, így pénzt takaríthat meg az organikusan kapott kattintásokon. Ha azonban a versenytársak elkezdenek licitálni az Ön márkanevére, akkor szükségessé válik a márkakulcsszavas kampányok aktiválása.

Találattípusok a Google Adsben

A Google Ads lehetővé teszi, hogy különböző kulcsszóillesztési típusokat állítson be:

  • Broad Match: Ha egy kulcsszót széles egyezésben ad meg, akkor hirdetése megjelenhet a hasonló szavakat vagy kibővített kulcsszóváltozatokat tartalmazó keresési lekérdezésekre. Mivel a széles egyezés a legkevésbé szabályozható, a keresőkifejezés-jelentéseketfigyelemmel kell kísérni , hogy kizárja az irreleváns kereséseket.
  • Phrase Match: A kulcsszavak a phrase match-ben idézőjelekbe vannak zárva (pl. „futócipő”). A hirdetések a kifejezés változatait tartalmazó lekérdezésekre jelennek meg, beleértve a szinonimákat, a többes számot és a gyakori gépelési hibákat is.
  • Pontos egyezés: A pontos egyezésben szereplő kulcsszavak szögletes zárójelben vannak (pl. [futócipő]). A pontos egyezés biztosítja a legnagyobb ellenőrzést, hogy mely keresési lekérdezések váltják ki a hirdetéseket. Ez a találattípus gyakran magasabb CTR-t, de magasabb CPC-t is eredményez.

Kampány szegmentálás

  • Ossza a kulcsszavakat keresési szándék és célközönség alapján specifikus kampányokra.
  • Például a „női futócipő” és a „Nike futócipő ” különböző célközönséggel rendelkezik, és külön céloldalakat igényelhet.

Monitoring és optimalizálás

  • Következetesen kövesse nyomon az olyan kulcsfontosságú mérőszámokat, mint a CTR, a konverziós arányok és az egy konverzióra jutó költség.
  • Biztosítsa a kampányok optimalizálását a kulcsszó-kannibalizáció megelőzése érdekében, amely olyan helyzet, amikor több hirdetési kampány azonos kulcsszavakra irányul, ami magasabb CPC-t és csökkenő kampányhatékonyságot eredményez.

💡Példa: Ha két kampánya a „Nike futócipő” kifejezést célozza meg, ezek versenyezhetnek egymással, ami megnöveli az ajánlati költségeket.

Figyelendő kulcsfontosságú mérőszámok

A kulcsszavak teljesítményének maximalizálása érdekében kövesse nyomon a PPC kulcsmutatókat, mint például:☑️ Keresési megjelenési arány – A hirdetése megjelenésének százalékos aránya a potenciális megjelenésekhez képest.☑️ Top-of-Page Rate – A hirdetésének a keresési találatok tetején megjelenő alkalmak százalékos aránya.

☑️ CTR (Click-Through Rate) – Azt mutatja, hogy a felhasználók milyen gyakran kattintanak a hirdetésére.☑️ Átlagos CPC (Cost Per Click) – Az egy felhasználói interakcióra jutó költség, amely közvetlenül befolyásolja a költségvetés optimalizálását. Ez a Google Ads képernyőkép a kulcsszavak (KW-k) kulcsfontosságú teljesítménymutatóit szemlélteti.

The Role of Keyword Research in PPC

Source: Google Ads

A sikeres PPC- vagy digitális marketingstratégia kialakításához a folyamatos nyomon követés, értékelés és kiigazítás elengedhetetlen a piaci változásokhoz és a felhasználói viselkedéshez való alkalmazkodáshoz.

Elkerülendő gyakori PPC kulcsszavas hibák

Bár a kulcsszóelemzés a siker kulcsa, számos gyakori hibát érdemes elkerülni:

  • Elégtelen versenytárselemzés: Ha nem figyel a versenytársak kulcsszavaira, akkor új lehetőségeket szalaszthat el. Az Ön iparágában működő konkurens vállalkozások aktívan használják a konkurens kulcsszavakat a kampányaikban. Ha elhanyagolja a versenytárs kulcsszóelemzést, azt kockáztatja, hogy nem éri el a potenciális ügyfeleket, akik végül talán inkább a versenytársat választják.
  • A negatív kulcsszavak figyelmen kívül hagyása: Ha nem azonosítja az irreleváns keresési lekérdezéseket, az növelheti a költségeket. A negatív kulcsszavak segítenek megakadályozni, hogy hirdetése irreleváns keresésekben jelenjen meg, így megtakarítva a költségvetését. Az eredmény a korábban említett Keresőkifejezések jelentésben követhető nyomon.
  • Helytelen kampány- és hirdetéscsoport-szegmentálás: Ha csak egy kampánya van, amely nagyszámú hirdetéscsoportot tartalmaz, az rossz kulcsszó-szervezésre utalhat.

Kerülje el ezeket a hibákat, és lényegesen jobb eredményeket fog látni a kampányaiban.

A legjobb PPC kulcsszó-kutatási eszközök

Még mindig nem tudja , hogyan végezze a leghatékonyabban a PPC kulcsszókutatást? Ezekkel az eszközökkel igazán egyszerűen megteheti. Számos eszköz áll rendelkezésre a piacon, amelyekkel egyszerűsítheti a PPC-kampányokhoz szükséges kulcsszókutatás folyamatát. A legelterjedtebbek közé tartoznak:

    • Google Keyword Planner: Ez az alapvető eszköz felbecsülhetetlen értékű a kulcsszavak tervezéséhez és elemzéséhez.
    • Google Search Console: A Google ingyenes eszköze, amely betekintést nyújt webhelye szerves keresési teljesítményébe, megmutatva, hogy mely lekérdezések hoznak forgalmat webhelyére az organikus találatokból.
    • Google Autocomplete: Kiváló kulcsszóötletek forrása. Gyakran találhat olyan témákat, amelyek trendiek a Google-keresések között.
    • Channable – Segít a kulcsszóelemzés optimalizálásában és a kampánycélzás javításában .
    • SEMrush – Átfogó kulcsszó- és versenytárselemzést kínál, beleértve a GAP-elemzést és a SEMrush PPC kulcsszóeszközét. Ügynökségünknél mi is használjuk a SEMrush-t a versenytársak elemzésére, és betekintést nyerünk az általuk megcélzott versenyképes kulcsszavakba.

Ügynökségünknél a SEMrush-t arra is használjuk, hogy elemezzük a versenytársakat és betekintést nyerjünk az általuk megcélzott versenyképes kulcsszavakba. A SEMrush egyik nagyon hasznos eszköze a Keyword Magic Tool – ahol megadja a fő kulcsszavát, majd az eszköz felajánlja a fő kifejezés összes keresési variációját. Ez megmutatja a kulcsszó keresési szándékát, a keresési mennyiséget és az átlagos CPC-t is. Még azt is láthatja, hogy az emberek milyen lekérdezésekre keresnek a fő keresőkifejezéssel. Ez egy nagyon egyszerű módja annak, hogy más kulcsszavas lehetőségekhez jusson.

Mindegyik eszköz egyedi funkciókat biztosít, ezért kulcsfontosságú, hogy kiválassza az Ön egyedi igényeinek leginkább megfelelőt. Ez a kép a Google Search Console-t jeleníti meg, amely megmutatja azokat a kulcsszavakat, amelyek az organikus keresési eredményekből a webhelyre irányítják a látogatókat.

This image displays Google Search Console, showing the keywords that drive visitors to the website from organic search results.

Source: Google Search Console

Következtetés

A részletes kulcsszóelemzés képezi a sikeres PPC-kampányok alapját. Az aprólékosan kidolgozott stratégia nemcsak a kattintásonkénti költséget (CPC) csökkenti, hanem jelentősen növeli a konverziós arányt is. A kampányok folyamatos nyomon követése és optimalizálása kulcsfontosságú. A minőségi kulcsszóelemzésbe való befektetés nemcsak rövid távon, hanem hosszú távon is előnyös.

FAQ

Source: Depositphotos

Gyakran ismételt kérdések

Mi a kulcsszókutatás szerepe a PPC-ben?

Kulcsszókutató eszközök segítségével készítsen egy listát az értékesítés és a reklámozás szempontjából lényeges kulcsszavakról. A cél az, hogy hirdetései olyan keresési lekérdezésekre jelenjenek meg, amelyek a látogatókat az Ön weboldalára irányítják, és vásárlásra vagy egy kívánt művelet elvégzésére ösztönzik őket.

Hogyan találok jó PPC kulcsszavakat és milyen eszközt használnak a PPC kulcsszavakhoz?

A Google Ads fizetett hirdetési kulcsszavakhoz általában olyan eszközöket használnak, mint a Google Keyword Planner, a SEMrush PPC kulcsszó eszköz és a Keywordtool.io.

Mi a különbség a PPC és a SEO kulcsszavak között?

A fő különbség a kulcsszavak használatában rejlik: míg a SEO kulcsszavak az organikus keresési eredményekre összpontosítanak, a fizetett hirdetési kulcsszavaknak nagyon specifikusnak és teljesítményorientáltnak kell lenniük, mivel minden egyes kattintásért fizetnek. A fizetett hirdetési kulcsszavak célja az azonnali látogatószerzés, ahol a hirdetők minden egyes kattintásért fizetnek. Ezzel szemben a SEO kulcsszavak organikusan generálnak forgalmat, ami azt jelenti, hogy nincs közvetlen költség kattintásonként.

Cikk megosztása
Jakub Laurenčík
Jakub Laurenčík
Online Marketing Specialist, SEOLINE
SEOLINE
Ebből a cikkből megtudhatod

SEOLINE

Up to 95% of e-shop revenues come from the first page of Google. Are you there too? Even the most beautiful website won't earn you anything if it's not searchable. Entrust your website to SEOLINE and you can be sure that no one will overlook you.

Hasonló cikkek
$25K-tól $175K havi bevételig: PPC-stratégia esettanulmány a divatos e-kereskedelem számára
7 perc olvasási idő

$25K-tól $175K havi bevételig: PPC-stratégia esettanulmány a divatos e-kereskedelem számára

Inspirációt keres arra vonatkozóan, hogy hogyan növelheti e-kereskedelmi vállalkozását a fizetett hirdetések segítségével? David Krumpar a Lighthouse Media Solutions-től elkészítette ezt a kivételes esettanulmányt, amely bemutatja, hogyan ért el figyelemre méltó eredményeket egy fenntartható divatmárka. Mindössze hat hónap alatt átfogó PPC-stratégiájuk átalakította egy közepes méretű DTC divatmárka digitális teljesítményét – a havi bevétel 25 000 […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Olvasás
PPC stratégia kidolgozása
5 perc olvasási idő

PPC stratégia kidolgozása

Érdekli a PPC terv kidolgozása a cége számára? Ez a részletes útmutató felvázolja a különböző csatornákon keresztül megvalósuló fizetett marketingkezdeményezések létrehozásának és felügyeletének lépéseit. Krumpár Dávid, a Lighthouse Media Solutions teljesítményért felelős vezetője segítségével a célok meghatározásától a licittaktikák finomításáig megtudhatja, hogyan növelheti a befektetés megtérülését a megfelelő közönség személyre szabott tartalommal történő elérésével.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Olvasás
A fizetett közösségi média hirdetések megértése
14 perc olvasási idő

A fizetett közösségi média hirdetések megértése

A fizetett közösségi médiahirdetés hatékony eszközzé vált azon vállalkozások számára, amelyek célja az online jelenlétük javítása és a célközönséggel való hatékony kapcsolattartás. Az organikus posztokkal ellentétben a fizetett hirdetések lehetővé teszik a márkák számára, hogy kihasználják a közösségi médiaplatformok hatalmas hatókörét, és személyre szabott üzeneteket közvetítsenek, amelyek rezonálnak az adott demográfiai csoportokra. Mivel a vállalatok […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+