2 perc olvasási idő

Mi az átkattintási arány?

Az átkattintási arány (CTR) a digitális hirdetések egyik kulcsfontosságú mérőszáma, amely azt méri, hogy az emberek milyen gyakran kattintanak egy hirdetésre vagy termékadatlapra annak megtekintése után. Kiszámítása úgy történik, hogy a kattintások számát elosztjuk a megjelenítések számával, majd megszorozzuk 100-zal.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

Az átkattintási arány (CTR) a digitális hirdetések egyik kulcsfontosságú mérőszáma, amely azt méri, hogy az emberek milyen gyakran kattintanak egy hirdetésre vagy termékadatlapra annak megtekintése után. Kiszámítása úgy történik, hogy a kattintások számát elosztjuk a megjelenítések számával, majd megszorozzuk 100-zal. Például 100 megjelenítésből 5 kattintás 5%-os CTR-t eredményez.

A CTR a hirdetés relevanciáját és a felhasználók számára való vonzerejét jelzi. A kampány minden hirdetése, adatlapja és kulcsszava saját CTR-rel rendelkezik, amelyet a fiókjában követhet nyomon. A magas CTR azt sugallja, hogy a felhasználók hasznosnak és az igényeiknek megfelelőnek találják a tartalmat.

Ez a mutató döntő szerepet játszik a hirdetés teljesítményének meghatározásában, és hozzájárul a hirdetés rangsor szerinti helyének várható CTR-összetevőjéhez. Az azonban, hogy mi számít „jó” CTR-nek, az iparágtól, a hirdetési platformtól és a kampány típusától függően változhat.

A CTR elemzésével azonosíthatja, hogy a kampány mely elemei teljesítenek jól, és melyek szorulnak fejlesztésre. Ha a kulcsszavakat, a hirdetéseket és az adatokat szorosan összehangolja a vállalkozással és egymással, akkor nagyobb a valószínűsége annak, hogy a felhasználók a kapcsolódó kifejezésekre való keresés után rákattintanak a tartalomra.

A CTR a digitális hirdetési stratégia optimalizálásának alapvető eszköze, amely segít finomítani a megközelítést, hogy jobban elkötelezze a célközönséget.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+