5 perc olvasási idő

PPC stratégia kidolgozása

Érdekli a PPC terv kidolgozása a cége számára? Ez a részletes útmutató felvázolja a különböző csatornákon keresztül megvalósuló fizetett marketingkezdeményezések létrehozásának és felügyeletének lépéseit. Krumpár Dávid, a Lighthouse Media Solutions teljesítményért felelős vezetője segítségével a célok meghatározásától a licittaktikák finomításáig megtudhatja, hogyan növelheti a befektetés megtérülését a megfelelő közönség személyre szabott tartalommal történő elérésével.

Dávid Krumpár
Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
PPC stratégia kidolgozása
Forrás: Depositphotos

Mi az a PPC-stratégia?

A PPC-stratégia egy terv a fizetett hirdetési kampányok létrehozására és kezelésére több platformon, például a Google Ads, a Bing Ads és a közösségi média területén. Egy jól meghatározott stratégia segít a vállalkozásoknak a láthatóság, a forgalom és a bevétel növelésében. A következő optimalizálással képesek maximalizálni a megtérülésüket azáltal, hogy a megfelelő célközönséget célozzák meg a megfelelő üzenettel.

Hogyan hozzon létre hatékony PPC-stratégiát 7 lépésben?

✔️Define A PPC céljai

A PPC-kampány indításakor alapvető fontosságú, hogy világos célokat határozzon meg. A leggyakoribb PPC-célok közé tartozik a webes forgalom, a leadek generálása, az értékesítés fellendítése és a márkaismertség növelése.

✔️Analyze A konkurencia

Végezzen versenyelemzést, hogy megértse az iparági ellenfeleit.

  • Milyen célzott kulcsszavakra licitálnak?
  • Mit kommunikálnak?
  • Mik az egyedi értékesítési ajánlataik?

A versenytársak közül sokan frazeálnának, és gyakorlatilag minden kulcsszót megpróbálnak megcélozni a területen, ezért az elején próbálj meg a legjobban teljesítő szempontjaidra koncentrálni

. 💡A1↩A legjobb és legegyedibb értékesítési ajánlataidat használd, ne kommunikáld vállalkozásod homályos előnyeit.

PPC Strategy

Source: Depositphotos

✔️Perform Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás elengedhetetlen a sikeres PPC-stratégia kialakításakor. Használhatsz ingyenes eszközöket, mint a Google Keyword Planner vagy fizetőseket, mint a SEMrush vagy az Ahrefs. A fő különbség a megközelítésben és a rendelkezésére bocsátott adatok mennyiségében rejlik. Kezdetben a Google Keyword Planner jó betekintést nyújt abba, hogy mire fog hirdetni. Koncentráljon a magas célú kulcsszavakra, és adjon hozzá néhány hosszúfarkú kulcsszót a niche célzás érdekében. Ez kezdetben jó teljesítményt fog nyújtani.

Másrészt a negatív kulcsszavak segítenek kizárni az irreleváns forgalmat.

✔️Create Hirdetései

Hirdetési szövegének egyszerűnek, meggyőzőnek és a lehető legrelevánsabbnak kell lennie. Kövesse a legjobb gyakorlatokat, mint például:

  • erős felhívás a cselekvésre
  • emelje ki az egyedi értékesítési ajánlatokat (ingyenes szállítás, készleten lévő áruk, …).
  • a hirdetés üzenetének összehangolása a céloldallal
Legújabbak a kategóriában PPC

Nagyon fontos, hogy ugyanazt kommunikáld a landing page-en, mint a hirdetésben, hogy az ember ne zavarodjon össze rögtön az elején. Adja hozzá az összes lehetséges bővítményt, ha van rá lehetőség, mutassa meg az árakat, a nyitvatartási időt, a készletet, stb.

Állítsa be a közönségcélzást

A nagyon egyszerű keresőkampánytól kezdve a fejlett teljesítményű max-ig nagyon fontos, hogy meghatározd a célközönséget.

Kezdheti egy alapvető szegmens használatával:

  • demográfiai adatok (életkor/nem/ háztartási jövedelem).
  • földrajzi (helyi, országos, globális)
  • online viselkedés (interakciók, érdeklődés)

Ez jó kiindulási alapot ad a saját adatokkal való munkához, mint például a retargeting, a kosárba helyezés, a vásárlások és a reaktiválás.

✔️Choose A licitálási stratégiája

Az Ön PPC licitálási stratégiája hatással van a hirdetési teljesítményére, a hirdetés elhelyezésére és a hirdetési költségekre. Kezdje a legelején a manuális CPC-vel, ahol teljes mértékben Ön irányíthatja a liciteket. Ez azonnali visszajelzést ad Önnek a piac költségeiről, ahol Ön tevékenykedik. Beállíthatja a liciteket, hogy a hirdetését magasabbra helyezze, hogy jobban látható legyen, vagy alacsonyabbra, hogy csökkentse a költségeket. Miután visszaérkezik néhány adat és esetleg konverziók, jogosult a kézi CPC-t a továbbfejlesztett CPC-re vagy a cél CPA-ra vagy cél ROAS-ra változtatni, ahol a Google segít a konverziók alapján beállítani az árait. Ez életszerűnek tűnik, de legyen nagyon óvatos, mivel a Google nagyobb valószínűséggel fogja elkölteni a teljes költségvetését, ha a rendszerből hiányoznak az adatok és a konverziók. Ezt a stratégiát inkább bizonyos számú konverzió felett használják.

PPC strategy

Source: Depositphotos

✔️Track, igazítsa és módosítsa PPC-kampányát.

Egy jó PPC-stratégiával nagyon alapvető adatokatis figyelemmel kell kísérnie, mint például:

  • átkattintási arány
  • fokozott konverziók
  • kattintásonkénti költség
  • potenciálisan a reklámköltés megtérülése

Ezek a nagyon alapvető mérőszámok a PPC világában való elinduláshoz, valamint általában a hirdetések teljesítményének optimalizálásához és javításához. Ha a stratégiád megfelelő mennyiségű konverziót eredményez ésszerű költséggel, növelheted a költségvetésedet, hogy megnézd, jelentősen több konverziót kapsz-e, vagy csak a hirdetési költség fog emelkedni.

❗Ne feledd, hogy a Google megpróbálja a lehető legtöbb megjelenést és kattintást szállítani, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy több konverziót vagy akár drágább konverziót fogsz kapni.

Legjobb gyakorlatok a nagy teljesítményű PPC-hirdetésekhez

Egy neves divatáru-kereskedő a keresőhirdetésekkel kezdte, és nagy energiát fektetett a negatív kulcsszavakba. Bizonyos idő elteltével rájött, hogy a forgalmat és a konverziókat mindössze 2 fő kulcsszó generálja, amelyeknek a legtöbbször az első 1. helyen kell lenniük. Ez a vásárlási hirdetések és a retargetingre szánt display hirdetések kombinációjával együtt stabil teljesítményt hoz a 4 országban, és a vásárlók viselkedése minden országban nagyon hasonló. Ez lehetővé teszi számukra, hogy ugyanezt a stratégiát alkalmazva egy másik országra is kiterjesszék az üzletét.

Következtetés

A hatékony PPC-stratégia világos célokat, részletes kulcsszókutatást, megfelelő mennyiségű költségvetést, közönségszegmentációt és stratégiai licitálástigényel.A folyamatos optimalizálás a siker kulcsa, csak kevesen vannak, akik már a kezdetektől fogva az elvárások felett működnek.

FAQ

Source: Depositphotos

Gyakran ismételt kérdések

Mi a PPC reklám?

A PPC-hirdetés egy olyan digitális marketingmodell, amelyben a hirdetők minden egyes alkalommal díjat fizetnek, amikor a hirdetésükre kattintanak.

Melyek a PPC hirdetések típusai?

A PPC hirdetések leggyakoribb típusai a keresőhirdetések, a display hirdetések, a vásárlási hirdetések és a videohirdetések.

Mennyibe kerülne Önnek az Amazon PPC menedzsment?

A költségek a versenytől, a kategóriától és az ajánlati stratégiától függően változnak.

Mi a PPC menedzsment?

A PPC-menedzsment magában foglalja a hirdetési kampányok optimalizálását az eredmények növelése vagy a költségek csökkentése érdekében.

Hogyan készítsem el a lehető legjobb hirdetést a termékemhez és hogyan kampányoljak?

Használjon kiváló minőségű képeket és releváns szövegeket. Célozza meg a nagy teljesítményű kulcsszavakat, optimalizálja a liciteket és a költségvetést.

[hírlevél

Cikk megosztása
Dávid Krumpár
Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Lighthouse Media Solutions
Ebből a cikkből megtudhatod

Lighthouse Media Solutions

Lighthouse Media Solutions is a creative digital marketing agency specializing in web analytics and performance marketing. Thanks to its years of experience, it ranks among the leading web analytics consultants in Bratislava.

Hasonló cikkek
$25K-tól $175K havi bevételig: PPC-stratégia esettanulmány a divatos e-kereskedelem számára
7 perc olvasási idő

$25K-tól $175K havi bevételig: PPC-stratégia esettanulmány a divatos e-kereskedelem számára

Inspirációt keres arra vonatkozóan, hogy hogyan növelheti e-kereskedelmi vállalkozását a fizetett hirdetések segítségével? David Krumpar a Lighthouse Media Solutions-től elkészítette ezt a kivételes esettanulmányt, amely bemutatja, hogyan ért el figyelemre méltó eredményeket egy fenntartható divatmárka. Mindössze hat hónap alatt átfogó PPC-stratégiájuk átalakította egy közepes méretű DTC divatmárka digitális teljesítményét – a havi bevétel 25 000 […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Olvasás
A fizetett közösségi média hirdetések megértése
14 perc olvasási idő

A fizetett közösségi média hirdetések megértése

A fizetett közösségi médiahirdetés hatékony eszközzé vált azon vállalkozások számára, amelyek célja az online jelenlétük javítása és a célközönséggel való hatékony kapcsolattartás. Az organikus posztokkal ellentétben a fizetett hirdetések lehetővé teszik a márkák számára, hogy kihasználják a közösségi médiaplatformok hatalmas hatókörét, és személyre szabott üzeneteket közvetítsenek, amelyek rezonálnak az adott demográfiai csoportokra. Mivel a vállalatok […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Olvasás
A fizetett közösségi média hirdetések megértése
14 perc olvasási idő

A fizetett közösségi média hirdetések megértése

A fizetett közösségi médiahirdetés hatékony eszközzé vált azon vállalkozások számára, amelyek célja az online jelenlétük javítása és a célközönséggel való hatékony kapcsolattartás. Az organikus posztokkal ellentétben a fizetett hirdetések lehetővé teszik a márkák számára, hogy kihasználják a közösségi médiaplatformok hatalmas hatókörét, és személyre szabott üzeneteket közvetítsenek, amelyek rezonálnak az adott demográfiai csoportokra. Mivel a vállalatok […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+