
Mi az a PPC-stratégia?
A PPC-stratégia egy terv a fizetett hirdetési kampányok létrehozására és kezelésére több platformon, például a Google Ads, a Bing Ads és a közösségi média területén. Egy jól meghatározott stratégia segít a vállalkozásoknak a láthatóság, a forgalom és a bevétel növelésében. A következő optimalizálással képesek maximalizálni a megtérülésüket azáltal, hogy a megfelelő célközönséget célozzák meg a megfelelő üzenettel.
Hogyan hozzon létre hatékony PPC-stratégiát 7 lépésben?
✔️Define A PPC céljai
A PPC-kampány indításakor alapvető fontosságú, hogy világos célokat határozzon meg. A leggyakoribb PPC-célok közé tartozik a webes forgalom, a leadek generálása, az értékesítés fellendítése és a márkaismertség növelése.
✔️Analyze A konkurencia
Végezzen versenyelemzést, hogy megértse az iparági ellenfeleit.
- Milyen célzott kulcsszavakra licitálnak?
- Mit kommunikálnak?
- Mik az egyedi értékesítési ajánlataik?
A versenytársak közül sokan frazeálnának, és gyakorlatilag minden kulcsszót megpróbálnak megcélozni a területen, ezért az elején próbálj meg a legjobban teljesítő szempontjaidra koncentrálni
. 💡A1↩A legjobb és legegyedibb értékesítési ajánlataidat használd, ne kommunikáld vállalkozásod homályos előnyeit.

Source: Depositphotos
✔️Perform Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás elengedhetetlen a sikeres PPC-stratégia kialakításakor. Használhatsz ingyenes eszközöket, mint a Google Keyword Planner vagy fizetőseket, mint a SEMrush vagy az Ahrefs. A fő különbség a megközelítésben és a rendelkezésére bocsátott adatok mennyiségében rejlik. Kezdetben a Google Keyword Planner jó betekintést nyújt abba, hogy mire fog hirdetni. Koncentráljon a magas célú kulcsszavakra, és adjon hozzá néhány hosszúfarkú kulcsszót a niche célzás érdekében. Ez kezdetben jó teljesítményt fog nyújtani.
Másrészt a negatív kulcsszavak segítenek kizárni az irreleváns forgalmat.
✔️Create Hirdetései
Hirdetési szövegének egyszerűnek, meggyőzőnek és a lehető legrelevánsabbnak kell lennie. Kövesse a legjobb gyakorlatokat, mint például:
- erős felhívás a cselekvésre
- emelje ki az egyedi értékesítési ajánlatokat (ingyenes szállítás, készleten lévő áruk, …).
- a hirdetés üzenetének összehangolása a céloldallal
Nagyon fontos, hogy ugyanazt kommunikáld a landing page-en, mint a hirdetésben, hogy az ember ne zavarodjon össze rögtön az elején. Adja hozzá az összes lehetséges bővítményt, ha van rá lehetőség, mutassa meg az árakat, a nyitvatartási időt, a készletet, stb.
Állítsa be a közönségcélzást
A nagyon egyszerű keresőkampánytól kezdve a fejlett teljesítményű max-ig nagyon fontos, hogy meghatározd a célközönséget.
Kezdheti egy alapvető szegmens használatával:
- demográfiai adatok (életkor/nem/ háztartási jövedelem).
- földrajzi (helyi, országos, globális)
- online viselkedés (interakciók, érdeklődés)
Ez jó kiindulási alapot ad a saját adatokkal való munkához, mint például a retargeting, a kosárba helyezés, a vásárlások és a reaktiválás.
✔️Choose A licitálási stratégiája
Az Ön PPC licitálási stratégiája hatással van a hirdetési teljesítményére, a hirdetés elhelyezésére és a hirdetési költségekre. Kezdje a legelején a manuális CPC-vel, ahol teljes mértékben Ön irányíthatja a liciteket. Ez azonnali visszajelzést ad Önnek a piac költségeiről, ahol Ön tevékenykedik. Beállíthatja a liciteket, hogy a hirdetését magasabbra helyezze, hogy jobban látható legyen, vagy alacsonyabbra, hogy csökkentse a költségeket. Miután visszaérkezik néhány adat és esetleg konverziók, jogosult a kézi CPC-t a továbbfejlesztett CPC-re vagy a cél CPA-ra vagy cél ROAS-ra változtatni, ahol a Google segít a konverziók alapján beállítani az árait. Ez életszerűnek tűnik, de legyen nagyon óvatos, mivel a Google nagyobb valószínűséggel fogja elkölteni a teljes költségvetését, ha a rendszerből hiányoznak az adatok és a konverziók. Ezt a stratégiát inkább bizonyos számú konverzió felett használják.

Source: Depositphotos
✔️Track, igazítsa és módosítsa PPC-kampányát.
Egy jó PPC-stratégiával nagyon alapvető adatokatis figyelemmel kell kísérnie, mint például:
- átkattintási arány
- fokozott konverziók
- kattintásonkénti költség
- potenciálisan a reklámköltés megtérülése
Ezek a nagyon alapvető mérőszámok a PPC világában való elinduláshoz, valamint általában a hirdetések teljesítményének optimalizálásához és javításához. Ha a stratégiád megfelelő mennyiségű konverziót eredményez ésszerű költséggel, növelheted a költségvetésedet, hogy megnézd, jelentősen több konverziót kapsz-e, vagy csak a hirdetési költség fog emelkedni.
❗Ne feledd, hogy a Google megpróbálja a lehető legtöbb megjelenést és kattintást szállítani, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy több konverziót vagy akár drágább konverziót fogsz kapni.
Legjobb gyakorlatok a nagy teljesítményű PPC-hirdetésekhez
Egy neves divatáru-kereskedő a keresőhirdetésekkel kezdte, és nagy energiát fektetett a negatív kulcsszavakba. Bizonyos idő elteltével rájött, hogy a forgalmat és a konverziókat mindössze 2 fő kulcsszó generálja, amelyeknek a legtöbbször az első 1. helyen kell lenniük. Ez a vásárlási hirdetések és a retargetingre szánt display hirdetések kombinációjával együtt stabil teljesítményt hoz a 4 országban, és a vásárlók viselkedése minden országban nagyon hasonló. Ez lehetővé teszi számukra, hogy ugyanezt a stratégiát alkalmazva egy másik országra is kiterjesszék az üzletét.
Következtetés
A hatékony PPC-stratégia világos célokat, részletes kulcsszókutatást, megfelelő mennyiségű költségvetést, közönségszegmentációt és stratégiai licitálástigényel.A folyamatos optimalizálás a siker kulcsa, csak kevesen vannak, akik már a kezdetektől fogva az elvárások felett működnek.

Source: Depositphotos
Gyakran ismételt kérdések
Mi a PPC reklám?
A PPC-hirdetés egy olyan digitális marketingmodell, amelyben a hirdetők minden egyes alkalommal díjat fizetnek, amikor a hirdetésükre kattintanak.
Melyek a PPC hirdetések típusai?
A PPC hirdetések leggyakoribb típusai a keresőhirdetések, a display hirdetések, a vásárlási hirdetések és a videohirdetések.
Mennyibe kerülne Önnek az Amazon PPC menedzsment?
A költségek a versenytől, a kategóriától és az ajánlati stratégiától függően változnak.
Mi a PPC menedzsment?
A PPC-menedzsment magában foglalja a hirdetési kampányok optimalizálását az eredmények növelése vagy a költségek csökkentése érdekében.
Hogyan készítsem el a lehető legjobb hirdetést a termékemhez és hogyan kampányoljak?
Használjon kiváló minőségű képeket és releváns szövegeket. Célozza meg a nagy teljesítményű kulcsszavakat, optimalizálja a liciteket és a költségvetést.
[hírlevél