Ebben az évben a Google eltávolítja a harmadik féltől származó cookie-kat. Ez jelentős változás az online marketing számára. Cookie-k nélkül az online marketing nagyon más lesz. A Capterra kutatása szerint az Egyesült Királyság marketingeseinek 61% -a aggódik a változás miatt, és 49% -uk felkészültnek érzi magát. A megkérdezettek több mint fele az értékesítés növekedésére számít a harmadik féltől származó cookie-k eltávolításával, 39%-uk pedig pozitív hatással lesz az üzleti teljesítményre.
A vállalatok aktívan keresik az adatgyűjtés alternatív módszereit: 57%-uk készül a cookie-k fokozatos megszüntetésére, 51%-uk pedig új adatgyűjtési módszereket dolgoz ki. A legfontosabb stratégiák közé tartozik a belső adatokra való összpontosítás, a megbízható szervezetekkel való partnerség és a kontextuális adatok használata.
A megkérdezett marketingszakemberek 78% -a fektet be CRM szoftverbe, hogy egységesítse az első féltől származó adatgyűjtést.
A marketingesek 45% -a egyetért abban, hogy a marketingstratégiák újradefiniálása a legnagyobb kihívás, míg más kihívások közé tartozik a megfelelő adatok nyomon követése és a költségvetés kiigazításának szükségessége. Arra számítanak, hogy az online marketing versenyképesebbé válik, ami megköveteli a vállalatoktól, hogy innovatívak és agilisak legyenek marketing tevékenységeik során.