
Az olyan kínai óriások, mint a Temu és a Shein, gyorsan növelik piaci részesedésüket Európában, sőt az amerikai piacon is, főként agresszív árpolitikájuk és hatalmas marketingbefektetéseik miatt. Ez a helyzet arra kényszeríti a nyugati vállalatokat, hogy új stratégiákat keressenek ügyfeleik alkalmazkodására és megtartására.
Az Ön válaszáról: Alkalmazkodás az ázsiai versenyhez
A hamburgi székhelyű About You divatvállalkozás úgy döntött, hogy követi ázsiai versenytársai sikerének példáját. A vállalat azt tervezi, hogy ebben az évben közvetlenül a gyártóktól kínál árukat, ami versenyképesebb árakat biztosít és megállítja az ügyfelek elvesztését.
Ez a döntés egyértelmű jele annak, hogy még a piac nagy szereplőinek is innovációra és üzleti modelljük kiigazítására van szükségük ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak.
Az amerikai óriás, az Amazon hasonló stratégia megvalósítását tervezi, és keresi a kínai szolgáltatókkal való verseny módjait is. Óriási nyomás nehezedik ezekre a vállalatokra, különösen, ha figyelembe vesszük azokat a hatalmas összegeket, amelyeket Temu és Shein a marketingbe önt. Pontosan ezért sikerül nagy piaci részesedést szerezniük.
Zalando: A változások óvatos megközelítése
A német Zalando más megközelítést alkalmazott. David Schröder, a Zalando operatív igazgatója a berlini K5 digitális konferencián hangsúlyozta , hogy kockázatos lenne gyorsan bevezetni a gyártók közvetlen szállításait. Zalando azt állítja, hogy a minőség és a márkavédelem kulcsfontosságú számukra, és óvatosnak kell lenniük a gyors változások során. Ezért nem ismert, hogy pontosan milyen lépéseket terveznek ennek kezelésére.
A vámszabályok hatása a piacra
A jelenlegi helyzetet tovább befolyásolják az Európai Unión kívüli országokból érkező, 150 eurónál kisebb értékű küldeményekre vonatkozó vámmentességek. Az Európai Bizottság azonban azt tervezi, hogy eltörli ezt a mentességet, ami jelentősen befolyásolhatja az olcsó kínai online áruházakat.
Hogy perspektívába helyezzük – tavaly 2,3 milliárd olcsó postai küldeményt küldtek Európába, csak áprilisban rekord 350 millió csomaggal. Úgy tűnik azonban, hogy ezeknek az intézkedéseknek a végrehajtása nem lesz könnyű. A vámszervek már így is túlterheltek, és az új szabályok végrehajtása kihívást jelentene.
A kínai játékosok kritikája
A kínai játékosok, Temu és Shein különböző okokból szembesülnek kritikával. Komoly kétségek merülnek fel az általuk értékesített termékek biztonságával, minőségével és fenntarthatóságával kapcsolatban. Májusban az Európai Fogyasztók Szervezetének (BEUC) 17 tagja nyújtott be panaszt a Temu ellen. A céget információk visszatartásával és manipulatív technikák alkalmazásával vádolták.
Temu azzal védekezik, hogy új Európában, és meg kell tanulnia a helyi szabályokat és szokásokat.
Az e-kereskedelem jelenlegi helyzete mindenki számára kihívást jelent a piacon. A befutott nyugat-európai márkáknak résen kell lenniük, de a kisebb helyi vállalkozóknak is. Van néhány tisztességtelen trükk, amelyet a kínai vállalatok használnak. A fényképek és a termékek olcsó másolatainak ellopása árt az értékesítésnek, és végső soron aláássa az ügyfelek bizalmát. Az ügyfelek úgy gondolják, hogy a kézzel készített munka csak egy üres kifejezés, amelyet a kínai termékek sekélyes értékesítésének elfedésére használnak.