Spanyol e-kereskedelmi trendek: fogyasztói demográfiai adatok és vásárlási gyakoriság
A legújabb kutatás lenyűgöző mintákat tár fel a spanyol online vásárlási viselkedésben, állandó elfogadási arányokkal, de változó preferenciákkal a különböző demográfiai csoportokban. Míg az internethasználók több mint háromnegyede részt vesz az e-kereskedelemben, az életkor és a nem továbbra is eltérő vásárlási szokásokat alakít, és érdekes elmozdulás van kialakulóban a hibrid vásárlási élmények felé.
Ez a tanulmány azt mutatja, hogy az online vásárlók száma Spanyolországban változatlan marad:
- A 16 és 74 év közötti internetezők 77%-a vásárol online
- A 16 és 34 év közöttiek vásárolnak a legtöbbet online
- Az online vásárlók 65%-a online és offline csatornákat is használ
- A fiatalabb vásárlók inkább a fizikai üzleteket részesítik előnyben
- Az idősebb vásárlók általában sokkal többet vásárolnak online
Az online vásárlások száma a 2023-as havi 3,4-ről 202-re havi 2,5-recsökkent 4, ami 2019 óta a legalacsonyabb átlagos vásárlási szám.
A leggyakoribb vásárlók a 44 év alattiak, akik havonta átlagosan 3,0 alkalommal teszik ezt.
Miért vásárolnak a spanyol fogyasztók online? Legfontosabb motivációk és bizalmi tényezők
Néhány fő ok, amiért az emberek online vásárolnak, nem változott:
- kényelem (97%)
- széles választék/választék (94%)
- ajánlatok/promóciók/ár (89%)
A bizalom az online vásárlók többsége (75%) számára is fontos szempont, és elsősorban a korábbi tapasztalatokon, a weboldalba vetett bizalmon, a biztonságos fizetési módokon és a márkába vetett bizalmon alapul.
Másrészről, a fizikai csatorna fő előnyei a fizikai csatorna fő előnyei a termék magával vitele, a vásárlás előtti próbálkozás és a termékkel való közvetlen kapcsolatfelvétel.