2 perc olvasási idő

E-kereskedelem Spanyolországban: 77% vásárol online, de a korkülönbség növekszik

A spanyolországi e-kereskedelem érdekes változásokat mutat 2024-ben, az internethasználók 77% -a vásárol online, de kevesebbet vásárol, mint tavaly. Bár az általános elfogadás stabil maradt, a legújabb kutatások különböző mintákat tárnak fel a különböző korcsoportokban - a fiatalabb fogyasztók meglepő módon előnyben részesítik a fizikai üzleteket, míg az idősebb vásárlók aktívabban használják az online csatornákat. A csökkenő vásárlási gyakoriság ellenére a kényelem és a széles termékválaszték továbbra is ösztönzi az e-kereskedelem növekedését.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
E-kereskedelem Spanyolországban: 77% vásárol online, de a korkülönbség növekszik
Forrás: Depositphotos

Spanyol e-kereskedelmi trendek: fogyasztói demográfiai adatok és vásárlási gyakoriság

A legújabb kutatás lenyűgöző mintákat tár fel a spanyol online vásárlási viselkedésben, állandó elfogadási arányokkal, de változó preferenciákkal a különböző demográfiai csoportokban. Míg az internethasználók több mint háromnegyede részt vesz az e-kereskedelemben, az életkor és a nem továbbra is eltérő vásárlási szokásokat alakít, és érdekes elmozdulás van kialakulóban a hibrid vásárlási élmények felé.

Ez a tanulmány azt mutatja, hogy az online vásárlók száma Spanyolországban változatlan marad:

  • A 16 és 74 év közötti internetezők 77%-a vásárol online
  • A 16 és 34 év közöttiek vásárolnak a legtöbbet online
  • Az online vásárlók 65%-a online és offline csatornákat is használ
  • A fiatalabb vásárlók inkább a fizikai üzleteket részesítik előnyben
  • Az idősebb vásárlók általában sokkal többet vásárolnak online

Az online vásárlások száma a 2023-as havi 3,4-ről 202-re havi 2,5-recsökkent 4, ami 2019 óta a legalacsonyabb átlagos vásárlási szám.

A leggyakoribb vásárlók a 44 év alattiak, akik havonta átlagosan 3,0 alkalommal teszik ezt.

Online vs. offline

Source: Depositphotos

Miért vásárolnak a spanyol fogyasztók online? Legfontosabb motivációk és bizalmi tényezők

Néhány fő ok, amiért az emberek online vásárolnak, nem változott:

  • kényelem (97%)
  • széles választék/választék (94%)
  • ajánlatok/promóciók/ár (89%)

A bizalom az online vásárlók többsége (75%) számára is fontos szempont, és elsősorban a korábbi tapasztalatokon, a weboldalba vetett bizalmon, a biztonságos fizetési módokon és a márkába vetett bizalmon alapul.

Másrészről, a fizikai csatorna fő előnyei a fizikai csatorna fő előnyei a termék magával vitele, a vásárlás előtti próbálkozás és a termékkel való közvetlen kapcsolatfelvétel.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek
3 perc olvasási idő

A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek

Az ECDB (E-commerce Data Base) szerint az európai e-kereskedelmi tájkép drámai változáson megy keresztül, mivel a kínai platformok a piac egyre nagyobb részét foglalják el. Mivel a belföldi e-kereskedelem növekedése Kínában 2023-ra mindössze 3,5%-ra lassul – ami kevesebb, mint a top 10 globális piac legtöbbjének növekedése -, a kínai óriáscégek egyre inkább nyugat felé keresik […]

Olvasás
58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat
3 perc olvasási idő

58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat

A kiskereskedők azt tapasztalják, hogy bár a vásárlók szeretik a kedvezményeket, személyes adataik megosztásakor aggódnak a magánéletük miatt is. A Daemon digitális transzformációs tanácsadó cég nemrégiben készült tanulmánya szerint a promóciós ajánlatok és a kedvezményekért küldött e-mailek továbbra is nagy vonzerővel bírnak a generációk között; az ezredfordulósok 67%-kal vezetnek, őket követik a Baby Boomerek 65%-kal, […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+