4 perc olvasási idő

Az e-kereskedelmi floptól a csúcsig: ragyoghat a következő vállalkozásod?

Az e-kereskedelmi vállalkozás elindítása izgalmas, de nem minden vállalkozás sikerül az első próbálkozásra. Ha az online kiskereskedelembe való kezdeti belépése nem a várt módon sikerült, ne essen kétségbe. Így térhet vissza, és tanulhat a tapasztalatokból.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az e-kereskedelmi floptól a csúcsig: ragyoghat a következő vállalkozásod?
Forrás: Depositphotos

Irreális azt várni, hogy az első vállalkozása hatalmas siker legyen. Lehet, hogy hallotta a gyakran idézett statisztikát, hogy a kisvállalkozások 90% -a kudarcot vall. Ez a szám kissé eltúlzott, a kisvállalkozások számára megbízhatóbb adat az, hogy a vállalkozások mintegy 50% -a kudarcot vall az első öt évben.

Az 50% -os meghibásodási arány még mindig nem ígéretes statisztika, különösen az új vállalkozók számára. Ha egy induló vállalkozás vezetője vagy, az első céged nyilvánvalóan sokkal több hibát követ el, mint a második vagy a harmadik. Nem számít, mennyire jó az ötleted, a tapasztalat hiánya miatt nagyobb valószínűséggel fogsz kudarcot vallani, mint a tapasztaltabb kollégáid.

Természetesen vannak módok arra, hogy elkerüljük a rossz statisztikák szemétdombját. Egyes vállalkozók sikerrel járnak az első vállalkozásépítési kísérleteikben. Például Elon Musk első cége, a Zip2 szinte azonnal sikeres volt. Mark Zuckerbergnek is nagyon kevés üzleti tapasztalata volt a Facebook elindítása előtt.

De tegyük fel, hogy az első vállalkozásod kudarcot vall. Hogyan használhatja ezt a tapasztalatot a végső vállalkozói siker esélyeinek maximalizálására?

Mentális helyreállítás

A depresszió, a szorongás és a kiégés gyakori a vállalkozók körében, még akkor is, ha induló vállalkozásaik sikeresek. Ha jelentős üzleti kudarcot tapasztal az izgalom és a kemény munka időszaka után, akkor különösen alacsonynak érezheti magát. Adj magadnak egy kis időt, hogy érzelmileg felépülj. A különböző embereknek különböző igényeik vannak. Egyesek számára értékes a barátokkal és a családdal vagy egy támogató csoportban töltött idő; Mások számára jobb, ha egyedül töltenek időt.

Például, amikor Steve Jobs az 1980-as évek közepén kénytelen volt elhagyni az Apple-t, egy ideig depressziósan kóborolt Európában, és új motivációt keresett a folytatáshoz.

Pénzügyi fellendülés

Ha meg akarja őrizni karrierje lendületét, pénzügyileg fel kell épülnie. Az üzleti kudarc jellegétől és a személyes pénzügyektől függően kiszolgáltatott helyzetben találhatja magát. Lehet, hogy hallottál történeteket olyan vállalkozókról, akik személyes megtakarításaik nagy részét elvesztették egy sikertelen vállalkozás eredményeként.

Analízis

Az is fontos, hogy töltsön egy kis időt az üzleti kudarchoz vezető események áttekintésére. A vállalkozás kudarcának motiváló tényezői nyilvánvalóak lesznek (például pénzhiány vagy egy nagy ügyfél csődje), de fontos, hogy holisztikus szemléletet alkalmazzunk, és figyelembe vegyük az összes olyan tényezőt, amely ezekhez az eredményekhez vezetett. Ez nem csak segít leküzdeni vállalkozásának kudarcát, hanem fontos tanulságokat is megtanít, amelyeket meg kell tanulnia a következő vállalkozás építése során.

Tanulmányozza más induló vállalkozások és vállalkozók elemzését. Beszéljen egy mentorral vagy tapasztaltabb vállalkozóval, aki további útmutatást adhat.

Felkészülés a következő lehetőségre

Miután elért némi pénzügyi stabilitást, és biztos benne, hogy megtanult néhány fontos leckét az üzleti kudarc természetéről, elkezdheti felkészülni a következő lehetőségre. Néhány hónap távollét után készen kell állnia arra, hogy eldöntse, visszatér-e a vállalkozáshoz, vagy energiáit a hagyományos karrier felé irányítja.

Bármit is dönt, érdemes:

  • A hálózat bővítése
  • Kezdjen el több hálózati eseményen részt venni
  • Beszélj az iparágadban dolgozó emberekkel

Ne tekintse az első vállalkozásának kudarcát személyes kudarcnak, és ne gondolja, hogy ez megakadályozza Önt abban, hogy sikeres jövője legyen. Sok vállalkozó számára a kezdeti kudarc csak az első lépés egy hosszú úton – egy olyan lépés, amely sokkal magasabb szintű sikerhez vezethet.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A közvetlen fogyasztói (DTC) márkák térnyerése Európában
4 perc olvasási idő

A közvetlen fogyasztói (DTC) márkák térnyerése Európában

Az elmúlt években a Direct-to-Consumer (DTC) márkák jelentős népszerűségre tettek szert Európában. Ez az üzleti modell, amely magában foglalja a márkák online csatornáikon keresztül történő közvetlen értékesítést az ügyfeleknek, hatékonyan megkerüli a hagyományos kiskereskedelmi közvetítőket, például az áruházakat vagy a piactereket. Következésképpen a DTC márkák alapvetően átalakították a kiskereskedelmi tájképet azáltal, hogy a személyre szabott […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+