3 perc olvasási idő

A Google frissíti a szerencsejáték hirdetési szabályokat

A Google új szabályokat jelentett be a szerencsejátékkal kapcsolatos hirdetésekre vonatkozóan. 2025. április 14-től megváltozik a szerencsejátékkal kapcsolatos termékek és szolgáltatások reklámozásának módja. Mire kell felkészülnie?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Google frissíti a szerencsejáték hirdetési szabályokat
Forrás: Depositphotos

A legjelentősebb változás az, hogy a Google hogyan közelíti meg a szerencsejátékok kategorizálását. Az új szabályok részletesebb és egyértelműbb meghatározásokat hoznak az egyes kategóriákra vonatkozóan, ami egyszerűsíti a hirdetések jóváhagyási folyamatát és csökkenti a besorolásukkal kapcsolatos kétértelműségeket. A hirdetők így jobban tudják majd, hogyan állítsák be kampányaikat úgy, hogy azok megfeleljenek a Google előírásainak. A második fontos szempont az országspecifikus követelmények bevezetése. A Google reagál a világszerte eltérő szabályozási környezetre, és a helyi viszonyokhoz igazítja szabályait.

A több piacon működő ügynökségek vagy e-kereskedelmi vállalatok számára ez azt jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a kampányok földrajzi célzás szerinti beállítására.

A Google lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy már most tanulmányozzák a frissített szabályok előzetes változatát . Ez lehetőséget ad a hirdetési stratégiák korai előkészítésére és kiigazítására. Meg kell azonban jegyezni, hogy a szabályok végleges változata eltérhet az előzetes változattól – a Google jelzi, hogy minden további változtatást a szokásos kommunikációs csatornáin keresztül fog bejelenteni.

Az e-kereskedelemre gyakorolt hatás

A szerencsejáték-ágazati partnerekkel együttműködő vagy kapcsolódó termékeket kínálówebáruház-üzemeltetőknek fokozott figyelmet kell fordítaniuk arra , hogy hirdetéseik hogyan illeszkednek az új kategóriákba. Bár az egyértelműbb szabályok kezdetben nagyobb adminisztratív terhet jelenthetnek, hosszú távon stabilabb és kiszámíthatóbb környezetet teremtenek a reklámkommunikáció számára. Amarketingügynökségeknek és a belső marketingcsapatoknak meg kell érteniük az új szabályokat, és alkalmazniuk kell azokat stratégiáikban. Különösen fontos lesz a földrajzi célzás megfelelő beállítása az egyes országok sajátos követelményeinek figyelembevételével.

Hogyan készüljünk fel a változásokra

A 2025. áprilisi hatálybalépési dátum közeledtével fontos, hogy a lehető leghamarabb megkezdjük a felkészülést. Javasoljuk, hogy a jelenlegi reklámkampányok alapos elemzésével és az új követelményekkel való összevetésével kezdje. A szabályok előzetes változatának proaktív megközelítése jelentős előnyt jelenthet. Ez lehetővé teszi, hogy azonosítani tudja a kampányaiban a potenciális problémás területeket, és jóval korábban előkészítse a szükséges kiigazításokat. Arra is lesz ideje, hogy új megközelítéseket teszteljen és optimalizálja reklámstratégiáit. Bár a szabályok változásai első pillantásra újabb szabályozási korlátozásnak tűnhetnek, potenciális lehetőségeket is rejtenek magukban. Az egyértelműbben meghatározott kategóriák és szabályok hatékonyabb hirdetési célzást és jobb kampányteljesítményt eredményezhetnek. Azok a vállalatok, amelyek gyorsan alkalmazkodnak az új feltételekhez , versenyelőnyre tehetnek szert. A Google egy régebbi videóban magyarázza el a szerencsejátékok, mint a „tiltott” szegmensek egyikének kérdését.

Cikk megosztása
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Hasonló cikkek
A kis webáruházak bevételei csökkennek, miközben a piac nő
4 perc olvasási idő

A kis webáruházak bevételei csökkennek, miközben a piac nő

A szélesebb e-kereskedelmi piac növekedést ünnepel, de a kis online áruházak csendben küzdenek. Az Uptain új adatai azt mutatják, hogy a kisebb üzletek az utóbbi negyedévek legrosszabb értékesítési teljesítményét produkálják, annak ellenére, hogy az iparági címlapok tele vannak sikertörténetekkel.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
X bevezeti a méretalapú hirdetési árképzési modellt
3 perc olvasási idő

X bevezeti a méretalapú hirdetési árképzési modellt

A teljes képernyős X-hirdetések hamarosan drágák lesznek. Elon Musk most jelentette be, hogy a nagyobb vizuális elemek megjelenése többe fog kerülni, ami alapvetően megváltoztatja a marketingesek kreatív stratégiájának megközelítését a platformon.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
A Google Sheets elindítja az AI Formula-t
4 perc olvasási idő

A Google Sheets elindítja az AI Formula-t

Hagyja abba a végtelen táblázatsorok átolvasását és az adatok másolását a lapok között. A Google elejtett egy funkciót, amely 30 perces adatfeladatokat 30 másodperces felszólításokká alakít.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU