3 perc olvasási idő

A Google frissíti a szerencsejáték hirdetési szabályokat

A Google új szabályokat jelentett be a szerencsejátékkal kapcsolatos hirdetésekre vonatkozóan. 2025. április 14-től megváltozik a szerencsejátékkal kapcsolatos termékek és szolgáltatások reklámozásának módja. Mire kell felkészülnie?

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Google frissíti a szerencsejáték hirdetési szabályokat
Forrás: Depositphotos

A legjelentősebb változás az, hogy a Google hogyan közelíti meg a szerencsejátékok kategorizálását. Az új szabályok részletesebb és egyértelműbb meghatározásokat hoznak az egyes kategóriákra vonatkozóan, ami egyszerűsíti a hirdetések jóváhagyási folyamatát és csökkenti a besorolásukkal kapcsolatos kétértelműségeket. A hirdetők így jobban tudják majd, hogyan állítsák be kampányaikat úgy, hogy azok megfeleljenek a Google előírásainak. A második fontos szempont az országspecifikus követelmények bevezetése. A Google reagál a világszerte eltérő szabályozási környezetre, és a helyi viszonyokhoz igazítja szabályait.

A több piacon működő ügynökségek vagy e-kereskedelmi vállalatok számára ez azt jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a kampányok földrajzi célzás szerinti beállítására.

A Google lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy már most tanulmányozzák a frissített szabályok előzetes változatát . Ez lehetőséget ad a hirdetési stratégiák korai előkészítésére és kiigazítására. Meg kell azonban jegyezni, hogy a szabályok végleges változata eltérhet az előzetes változattól – a Google jelzi, hogy minden további változtatást a szokásos kommunikációs csatornáin keresztül fog bejelenteni.

Az e-kereskedelemre gyakorolt hatás

A szerencsejáték-ágazati partnerekkel együttműködő vagy kapcsolódó termékeket kínálówebáruház-üzemeltetőknek fokozott figyelmet kell fordítaniuk arra , hogy hirdetéseik hogyan illeszkednek az új kategóriákba. Bár az egyértelműbb szabályok kezdetben nagyobb adminisztratív terhet jelenthetnek, hosszú távon stabilabb és kiszámíthatóbb környezetet teremtenek a reklámkommunikáció számára. Amarketingügynökségeknek és a belső marketingcsapatoknak meg kell érteniük az új szabályokat, és alkalmazniuk kell azokat stratégiáikban. Különösen fontos lesz a földrajzi célzás megfelelő beállítása az egyes országok sajátos követelményeinek figyelembevételével.

Hogyan készüljünk fel a változásokra

A 2025. áprilisi hatálybalépési dátum közeledtével fontos, hogy a lehető leghamarabb megkezdjük a felkészülést. Javasoljuk, hogy a jelenlegi reklámkampányok alapos elemzésével és az új követelményekkel való összevetésével kezdje. A szabályok előzetes változatának proaktív megközelítése jelentős előnyt jelenthet. Ez lehetővé teszi, hogy azonosítani tudja a kampányaiban a potenciális problémás területeket, és jóval korábban előkészítse a szükséges kiigazításokat. Arra is lesz ideje, hogy új megközelítéseket teszteljen és optimalizálja reklámstratégiáit. Bár a szabályok változásai első pillantásra újabb szabályozási korlátozásnak tűnhetnek, potenciális lehetőségeket is rejtenek magukban. Az egyértelműbben meghatározott kategóriák és szabályok hatékonyabb hirdetési célzást és jobb kampányteljesítményt eredményezhetnek. Azok a vállalatok, amelyek gyorsan alkalmazkodnak az új feltételekhez , versenyelőnyre tehetnek szert. A Google egy régebbi videóban magyarázza el a szerencsejátékok, mint a „tiltott” szegmensek egyikének kérdését.

Cikk megosztása
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+