3 perc olvasási idő

A Google frissíti a szerencsejáték hirdetési szabályokat

A Google új szabályokat jelentett be a szerencsejátékkal kapcsolatos hirdetésekre vonatkozóan. 2025. április 14-től megváltozik a szerencsejátékkal kapcsolatos termékek és szolgáltatások reklámozásának módja. Mire kell felkészülnie?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Google frissíti a szerencsejáték hirdetési szabályokat
Forrás: Depositphotos

A legjelentősebb változás az, hogy a Google hogyan közelíti meg a szerencsejátékok kategorizálását. Az új szabályok részletesebb és egyértelműbb meghatározásokat hoznak az egyes kategóriákra vonatkozóan, ami egyszerűsíti a hirdetések jóváhagyási folyamatát és csökkenti a besorolásukkal kapcsolatos kétértelműségeket. A hirdetők így jobban tudják majd, hogyan állítsák be kampányaikat úgy, hogy azok megfeleljenek a Google előírásainak. A második fontos szempont az országspecifikus követelmények bevezetése. A Google reagál a világszerte eltérő szabályozási környezetre, és a helyi viszonyokhoz igazítja szabályait.

A több piacon működő ügynökségek vagy e-kereskedelmi vállalatok számára ez azt jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a kampányok földrajzi célzás szerinti beállítására.

A Google lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy már most tanulmányozzák a frissített szabályok előzetes változatát . Ez lehetőséget ad a hirdetési stratégiák korai előkészítésére és kiigazítására. Meg kell azonban jegyezni, hogy a szabályok végleges változata eltérhet az előzetes változattól – a Google jelzi, hogy minden további változtatást a szokásos kommunikációs csatornáin keresztül fog bejelenteni.

Az e-kereskedelemre gyakorolt hatás

A szerencsejáték-ágazati partnerekkel együttműködő vagy kapcsolódó termékeket kínálówebáruház-üzemeltetőknek fokozott figyelmet kell fordítaniuk arra , hogy hirdetéseik hogyan illeszkednek az új kategóriákba. Bár az egyértelműbb szabályok kezdetben nagyobb adminisztratív terhet jelenthetnek, hosszú távon stabilabb és kiszámíthatóbb környezetet teremtenek a reklámkommunikáció számára. Amarketingügynökségeknek és a belső marketingcsapatoknak meg kell érteniük az új szabályokat, és alkalmazniuk kell azokat stratégiáikban. Különösen fontos lesz a földrajzi célzás megfelelő beállítása az egyes országok sajátos követelményeinek figyelembevételével.

Hogyan készüljünk fel a változásokra

A 2025. áprilisi hatálybalépési dátum közeledtével fontos, hogy a lehető leghamarabb megkezdjük a felkészülést. Javasoljuk, hogy a jelenlegi reklámkampányok alapos elemzésével és az új követelményekkel való összevetésével kezdje. A szabályok előzetes változatának proaktív megközelítése jelentős előnyt jelenthet. Ez lehetővé teszi, hogy azonosítani tudja a kampányaiban a potenciális problémás területeket, és jóval korábban előkészítse a szükséges kiigazításokat. Arra is lesz ideje, hogy új megközelítéseket teszteljen és optimalizálja reklámstratégiáit. Bár a szabályok változásai első pillantásra újabb szabályozási korlátozásnak tűnhetnek, potenciális lehetőségeket is rejtenek magukban. Az egyértelműbben meghatározott kategóriák és szabályok hatékonyabb hirdetési célzást és jobb kampányteljesítményt eredményezhetnek. Azok a vállalatok, amelyek gyorsan alkalmazkodnak az új feltételekhez , versenyelőnyre tehetnek szert. A Google egy régebbi videóban magyarázza el a szerencsejátékok, mint a „tiltott” szegmensek egyikének kérdését.

Cikk megosztása
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Hasonló cikkek
Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek
3 perc olvasási idő

Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek

A rendőrség letartóztatott négy 17-20 éves személyt a nagy brit kiskereskedőket térdre kényszerítő, pusztító kibertámadásokkal összefüggésben. A gyanúsítottak ellen többek között zsarolás, pénzmosás és szervezett bűnözésben való részvétel miatt emeltek vádat.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék
3 perc olvasási idő

Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék

2026 júniusától minden németországi online kiskereskedőnek egy jól látható, egyetlen kattintással működő „Szerződés felmondása” gombot kell elhelyeznie. A német igazságügyi minisztérium ezt fogyasztóvédelemnek nevezi – az e-kereskedelmi vállalkozások azonban felesleges bürokráciának nevezik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg
3 perc olvasási idő

A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg

Valami vad dolog történt mostanában a TikTok-on. A Lidl, a német diszkont szupermarket limitált termékeket dobott ki a TikTok Shopra, és ezek gyorsabban fogynak, mint valaha. A Dubai csokiszeleteik – azok a pisztáciával töltöttek, amelyekért mindenki megszállottan rajong – másodpercenként 72 táblát adtak el, és 90 perc alatt elfogyott a készlet. Normál áron. Se kedvezmények, […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU