2 perc olvasási idő

A Google 75 milliárd dolláros AI-beruházási terve 2025-ig

Sundar Pichai vezérigazgatónak az Alphabet 2024-es negyedik negyedévi eredményközléséről szóló nyilatkozatában a vállalat közölte, hogy 2025-ben mintegy 75 milliárd dollárt kíván költeni tőkekiadásokra. Ez jelentős növekedés a 2023-ban elköltött 32,3 milliárd dollárhoz képest, és jól mutatja, hogy a technológiai óriások között egyre nagyobb a verseny az AI-képességeik növeléséért.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Google 75 milliárd dolláros AI-beruházási terve 2025-ig
Forrás: Depositphotos

Bár az Alphabet nem nyilatkozott úgy, hogy ezek a kiadások kizárólag az AI-ra irányulnak, az AI-infrastruktúra iránti növekvő igény azt sugallja, hogy ennek nagy részét a Google AI-törekvéseinek támogatásárafordítják majd .

A Google AI beruházási terve

A teljes vállalatbevételei éves szinten 12%-kal 96,5 milliárd dollárra nőttek. A Google Cloud bevételei 10%-kal, 12,0 milliárd dollárra nőttek, a növekedés a Google Cloud Platform (GCP) alapját képező Google Cloud Platform, az AI infrastruktúra és a generatív AI megoldások terén történt.

Ezek a fejlesztések azt jelzik, hogy a vállalat AI-beruházásai nemcsak az innovációit támasztják alá, hanem a pénzügyi eredményeit is javítják

. A befektetői híváson Pichai beszélt a Google Gemini AI-asszisztensének jövőjéről, és utalt arra, hogy 2025-ben új élmények várnak majd a felhasználókra. Az új és továbbfejlesztett AI-technológiák, például a Gemini 2.0 és a Project Mariner megjelenése bizonyítja az Alphabet azon törekvését, hogy vezető szerepet töltsön be az AI-tömegben.

Az előttünk álló kihívás: A növekedés és a szabályozás egyensúlyban tartása

A vállalatnak azonban vannak problémái, többek között az Igazságügyi Minisztérium javaslata, miszerint a Google-nek piaci dominanciája miattesetleg törölnie kell Chrome böngészőjét a listáról.Az Alphabet átnavigál ezeken a változásokon, és a hatalmas beruházási kiadások azt jelzik, hogy készen áll arra, hogy a változó technológiai környezetben nagyvállalat legyen. Teljesen nyilvánvaló, hogy a beruházások, az innováció és a szabályozási nyomás lesznek a Google jövőjének és AI-stratégiáinak fő mozgatórugói.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+