4 perc olvasási idő

A férfiasság újradefiniálása a marketingben: Hogyan érhetik el a márkák a modern férfiakat

A márkáknak fontos kihívást jelent, hogy megváltoztassák, hogyan ábrázolják a férfiakat a kampányaikban. A Kantar nemrégiben készült jelentése szerint a modern közönség nem tud azonosulni az erős és rugalmas férfiakról kialakult sztereotípiákkal. Ehelyett a marketingben a különböző különbségeket tartalmazó, befogadó férfiasság kulcsfontosságú a fogyasztói kapcsolatok kiépítéséhez és a márka növekedéséhez. Nézzük, milyen következtetéseket vonhat le és használhat fel az e-kereskedelem.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A férfiasság újradefiniálása a marketingben: Hogyan érhetik el a márkák a modern férfiakat
Forrás: DALL·E

A férfiasság a marketingben

A merev sztereotípiák már nem határozzák meg a modern férfiasságot. A férfiak sokféle módon fejezik ki identitásukat a társadalomban bekövetkezett változások miatt, mint például a változó nemi normák, az LMBTQ+ identitás nagyobb mértékű elfogadása, valamint az interszekcionális megközelítések, amelyek azt vizsgálják, hogy a faj, az osztály és az életkor hogyan kapcsolódik egymáshoz.

A márkáknak el kell ismerniük ezt az összetettséget, és a férfiakat a hagyományos szerepeken túl, mint például az ellátók vagy a sztoikus vezetők szerepében kell ábrázolniuk. Az USA-ban például a Gen Z férfiak negyede azonos mértékben férfiasnak és nőiesnek vagy nagyon nőiesnek vallja magát, ami háromszor több, mint a Boomerek körében. Ez azt mutatja, hogy el kell érni a fiatalabb közönséget, akik értékelik a sebezhetőséget, az érzelmi mélységet és a befogadást.

A sztereotípiák megtörésének üzleti előnyei

A férfiak sztereotipikus ábrázolása nemcsak elidegeníti a közönséget, hanem korlátozza a márkapotenciált is. A férfiakat pozitívan ábrázoló reklámok – amelyek olyan tulajdonságokat mutatnak, mint a törődés, a bizalom és a hitelesség – jobb üzleti eredményeket hoznak. A Kantar Gender Unstereotype Metric című mérőszáma szerint az ilyen reklámok mind a rövid távú eladások, mind a márkaérték tekintetében felülmúlják versenytársaikat.

Az e-kereskedelmi márkák számára ez olyan kampányok létrehozását jelenti, amelyek nemtől függetlenül széles közönséget érnek el. A férfiak pozitív ábrázolása nem csak a férfi közönség körében talál visszhangra, hanem a nők körében is növeli az elfogadottságot és a támogatottságot, ezáltal felerősítve az általános hatást.

Redefining Masculinity in Marketing How Brands Can Reach Modern Men

Source: Kantar

Mely kategóriák mutatnak potenciált?

  1. Otthon és testápolás: Annak ellenére, hogy egyre több férfi él egyedül vagy vesz részt a háztartási feladatokban, gyakran figyelmen kívül hagyják szerepüket ezekben a kategóriákban. A férfiak bevonása a háztartási és testápolási termékek reklámjaiba felszabadíthatja a kiaknázatlan piacokat és elősegítheti a növekedést.
  2. Gyermekgondozás: A gyermekgondozásban aktívan részt vevő férfiak száma is növekszik. Az ebben a szegmensben tevékenykedő márkáknak jelentős lehetőségük van arra, hogy az apákat gondozóként mutassák be, megdöntve ezzel az elavult feltételezéseket és foglalkozva a modern családi dinamikával.
  3. Divat és öngondoskodás: Különösen a fiatalabb férfiak egyre inkább érdeklődnek a testápolás és a divat iránt. A kínálat bővítése és a nemsemleges vagy férfiorientált termékek hiteles népszerűsítése módot jelenthet arra, hogy bevonják őket.

„A férfiak erős jelenléte a reklámokban és a gondoskodó személyiségek ábrázolása következetesen ahhoz vezet, hogy a férfiakat pozitív példaképként érzékelik, így a férfi jelenlét hiánya ebben a kategóriában elszalasztott lehetőség” – áll a Kantar jelentésében.

Fontolja meg a változást

Az e-kereskedelem számára kihívást és lehetőséget jelent a férfi fogyasztókkal való hiteles kapcsolatteremtés, miközben a befogadást is elősegíti. A sztereotípiák megtörésével és a férfi identitás újragondolásával a márkák nemcsak erősebb fogyasztói kapcsolatokat építhetnek ki, hanem hozzájárulhatnak a pozitív társadalmi változásokhoz is.

  • Fogadja el a hitelességet: Mutassa meg a férfiakat gondoskodó és érzelmileg jelenlévő személyiségként. A családi környezetben élő, öngondoskodó vagy a nemek közötti egyenlőséget támogató férfiakat bemutató reklámok mély hatást gyakorolnak.
  • Diverzifikálja a reprezentációt: Lépjen túl a jelképességen azáltal, hogy különböző fajú, korú, testalkatú és szexuális irányultságú férfiakat mutat be. Ez szélesebb körű rokoníthatóságot és befogadhatóságot biztosít.
  • Gondolja újra a tesztelési eljárásokat: Még a nemek szempontjából semleges termékek esetében is sok reklámkampány elsősorban női közönséggel tesztel. Vonja be a férfi szempontokat is a kreatív tartalom tesztelésébe. Meglepődhet, hogy az üzenet rezonanciája mennyire megnő.
  • Fektessen be pozitív narratívákba: Emelje ki a hagyományos sztereotípiákat megkérdőjelező férfi példaképeket. Az egyéniségüket vállaló, inspiráló személyiségeket bemutató kampányok különösen hatékonyak.

Ez a változás nem csak arról szól, hogy kiket képviselnek a reklámokban; hosszú távon az erős kapcsolatok kiépítéséről és a fenntartható növekedésről van szó. Ha a márkák előnyt akarnak szerezni, meg kell érteniük, hogyan változik a férfiasságról alkotott kép, és átgondoltan és kreatívan kell reagálniuk.

Ahogy a marketingben a férfiasságról alkotott kép folyamatosan fejlődik, a hiteles megjelenítést elfogadó márkák jobb pozícióban lesznek, hogy kapcsolatot teremtsenek közönségükkel és jelentős növekedést érjenek el.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?
2 perc olvasási idő

Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?

2025-ben az online kiskereskedők példátlan kihívással néznek szembe: a fogyasztók figyelme számtalan alkalmazás, platform és eszköz között oszlik meg. A legújabb tanulmányok a fogyasztói magatartás drámai változását mutatják – a lineáris televíziónézés a teljes képernyőidő 50%-a alá esett.

Olvasás
Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t
2 perc olvasási idő

Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t

A Reuters szerint Donald Trump amerikai elnök „nagyon, nagyon rossznak” nevezte az EU kereskedelmi gyakorlatát az Egyesült Államok számára, és bejelentette, hogy január 21-én újabb vámokat tervez kivetni az EU-ra. Az amerikai-EU kereskedelemben potenciálisan jelentős változást eredményezhet, hogy Trump a Fehér Házban kijelentette, hogy a vámok „az egyetlen mód” a tisztességes kereskedelmi kapcsolatok elérésére.

Olvasás
Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?
4 perc olvasási idő

Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?

Az ügyfeleknek mindössze 26%-a értékeli kiválónak a digitális élményeket. Mit lehet tenni? A tavalyi évben rengeteg hír szólt az egységesített adatokról és a generatív mesterséges intelligenciáról, amelyek mindkettő képes átalakítani az ügyfélélményt. Miért nem sikerül gyakran a személyre szabás? És mi különbözteti meg a piacvezetőket a többi vállalattól? Az Adobe Digital Trends 2024 jelentés ezekre […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+