Az eladott áruk költsége, vagy röviden a COGS, arról a pénzről szól, amelyet a vállalat az általa értékesített dolgok előállítására költ. Ez olyan, mint egy pék receptköltsége – mennyit költenek lisztre, cukorra és tojásra egy sütemény sütéséhez. A COGS fedezi a nyilvánvaló költségeket: a termékbe kerülő nyersanyagokat és az azt előállító munkavállalóknak fizetett béreket. De nem tartalmaz olyan dolgokat, mint a termék reklámozása vagy szállítása az ügyfeleknek. Alapvetően a COGS megmondja, mennyibe kerül egy termék létrehozása, mielőtt aggódni kezdene annak eladása vagy szállítása miatt. Ez egy kulcsfontosságú szám a vállalkozások számára, mert segít nekik kitalálni, hogy mennyi nyereséget termelnek valójában az egyes eladásokból.
Miért nyújtja be titokban a Shein a tőzsdei bevezetését?
A New York-i és londoni sikertelen próbálkozások után a gyorsdivatóriás példátlan módon a tőzsdére lép. Íme, miért fontos ez az egész kiskereskedelmi iparág számára.