
🎤 Kezdjük az elején – mi is pontosan az Employer Branding Summit?
Az Employer Branding Summit (vagy EB Summit) egy egynapos nemzetközi konferencia, amelyet 2025. november 26-án, Szófiában rendeznek meg, és amely teljes egészében arra összpontosít, hogy a vállalatok hogyan építenek olyan munkahelyeket, amelyek vonzzák, bevonzzák és megtartják a tehetségeket. Ez nem egy hagyományos HR-konferencia, hanem egy stratégiai és kulturális fórum, ahol az emberekről, a vezetésről, a technológiáról és a kommunikációról beszélgetünk. Olyan vállalatok vezetőit hozzuk össze, mint a HubSpot, a Deel, a Bolt, a NielsenIQ, a TalentLyft, a Humand és még sokan mások, hogy megvizsgáljuk, hogyan lehet az employer brandinget valódi növekedési ösztönzőként használni, nem csupán toborzási kampányként.
🎤 Mi inspirálta Önt ennek az eseménynek a létrehozására?
Több mint egy évtizede dolgozom a HR, a vezetés és a kultúra területén – többek között a régió egyik legnagyobb logisztikai vállalatánál -, és folyamatosan ugyanazt a szakadékot láttam: a vállalkozások eredményeket akartak, de figyelmen kívül hagyták az eredmények mögött álló munkavállalói élményt. A helyben zajló eseményekből egyértelműen hiányzott a mélység és a nemzetközi perspektíva. Amszterdamban vagy Londonban a vállalati kultúráról szóló konferenciák zsúfoltak. Romániában és Szerbiában egész ökoszisztémákat építenek ki a munkáltatói márkaépítés köré. Ezt az energiát szerettem volna Bulgáriába is elhozni, és magasabbra tenni a lécet.
🎤 Kinek kellene részt vennie – csak HR szakembereknek?
Egyáltalán nem. A rendezvény HR-nek, marketingvezetőknek, alapítóknak és C-szintű vezetőknek szól, gyakorlatilag mindenkinek, aki az emberekkel, a márkával vagy a stratégiával foglalkozik. Különösen a gyorsan növekvő digitális és e-kereskedelmi vállalatoknál válik kritikussá a munkáltatói márkaépítés. Miért? Mert a növekedésed attól függ, hogy képes vagy-e felvenni, megtartani és inspirálni az embereket. És ha ezt nem szándékosan teszi, akkor ez véletlenül fog megtörténni, és valószínűleg nem az Ön javára.
🎤 Sokan még mindig összekeverik az employer brandinget a toborzási marketinggel. El tudod magyarázni a különbséget?
Remek kérdés, és ezt a rendezvényen is tárgyalni fogjuk. Íme a rövid verzió:
- Atoborzási marketing az, ahogyan a nyitott pozíciókat népszerűsíted és a jelölteket vonzod.
- A munkáltatói márkaépítés az, ahogyan az emberek megtapasztalják a vállalatot, mint munkahelyet – az első benyomástól a kilépési interjúig.
A munkáltatói márkaépítés nem csak tartalom; ez az, ahogyan a kultúrája megjelenik a folyamatokban, a vezetési stílusban, az értékekben és a döntésekben. Ha a belső valóság nem felel meg a külső üzenetnek, a jelöltek tudni fogják. És továbbállnak.
Melyek a legnagyobb hibák, amelyeket a vállalatok elkövetnek, amikor megpróbálják felépíteni a munkáltatói márkát?
- Csak a látványra koncentrálnak, és megfeledkeznek az élményről. Egy nagyszerű karrieroldal semmit sem ér, ha a beilleszkedés nem megfelelő.
- Kontextus nélkül másolják a trendeket. Ami a Netflixnél működik, nem fog működni a 20 fős startupodnál.
- Kampányként építik fel, nem pedig rendszerként. A valódi munkáltatói márkaépítés funkciókon átívelő – a HR-nek, a vezetőségnek, a marketingnek és az operatív részlegnek is részt kell vennie benne.
És talán a legnagyobb: a HR-re hagyják a dolgot. A munkáltatói márkaépítés mindenki feladata.

Source: ebsummit.bg
🎤 Megbeszélhetnénk még egyszer az eseményt? Mitől lesz kiemelkedő az EB Summit 2025?
Három dologban:
- Globális perspektíva. Olyan előadókat hozunk el olyan vezető vállalatoktól, akik olyan munkáltatói márkákat építettek, amelyek működnek a különböző piacokon, kultúrákban és kihívások között.
- Valódi beszélgetések. Nincsenek divatos szavak. Valós esettanulmányokra, őszinte meglátásokra és azonnal alkalmazható keretrendszerekre összpontosítunk.
- Folyamatos érték. Még a csúcstalálkozó előtt elindítjuk az EX Talks webinárium-sorozatot, amely a munkavállalói tapasztalatokra összpontosít, a digitalizáció, a toborzás, a kultúra és az elkötelezettség témakörében. Ez nem csak egy esemény. Ez egy mozgalom.
🎤 Milyen trendekre kell figyelnünk 2025-ben a munkáltatói márkaépítés terén?
・A HR és a marketing összeolvadása. A határok elmosódnak. Több „Employer Brand Managert” látunk a kommunikációs vagy márkacsapatokon belül, akik az emberekkel együtt dolgoznak. ・A belsőtörténetmesélés üzleti eszközzé válik. Azok a vállalatok, amelyek befektetnek a munkavállalói érdekérvényesítésbe, a belső kommunikációba és a célorientált narratívákba, megnyerik a tehetségek háborúját. ・EXmint termék. Az ügyfélélményhez hasonlóan a munkavállalói élmény is mérhető, tervezhető és javítható, és ez a gondolkodásmódbeli változás óriási jelentőséggel bír.
🎤 Hogyan vehetnek részt az érdeklődők a rendezvényen?
Jegyek kaphatók a www.ebsummit.bgoldalon. Szponzorokat és ökoszisztéma-partnereket is szívesen látunk, akik a HR, a marketing és a vezetés döntéshozói elé szeretnék magukat pozícionálni. Már együttműködünk olyan platformokkal, mint a Humand, a TalentLyft, a Veda Accounting, az eHR és a Pluxee, és további nagyszerű párosításokat keresünk.
🎤 Utolsó kérdés. Mit remélsz, hogy az emberek mit visznek majd haza?
Remélem, hogy tisztánlátással és magabiztossággal távoznak. Tisztánlátással, hogy a kultúra és a márkaépítés nem mellékes projektek – ezek a fenntartható növekedés gerincét alkotják. És magabiztosságot abban, hogy nem kell a nagy márkákat másolniuk ahhoz, hogy erős munkáltatói identitást építsenek. Csak szándékkal, őszinteséggel és kíváncsisággal kell kezdeniük. Mert a kultúra nem papíron létezik. Hanem abban, ahogyan minden nap megjelenünk.