A konverziós arány kulcsfontosságú teljesítménymutató a digitális marketingben, amely a kívánt műveletet végrehajtó látogatók százalékos arányát méri. Kiszámítása úgy történik, hogy a konverziók számát elosztjuk a látogatók teljes számával, majd megszorozzuk 100-zal.
Ha például egy e-kereskedelmi webhelynek 200 látogatója és 50 értékesítése van egy hónapban, akkor a konverziós arány (50 / 200) x 100 = 25%.
A „konverzió” bármilyen előre meghatározott cél lehet, például:
- Vásárlás
- Feliratkozás hírlevélre
- Erőforrás letöltése
- Felhívásgombra kattintás
A legtöbb webhely és alkalmazás több konverziós célt követ nyomon, mindegyiknek megvan a maga aránya. Ez a mutató segít a marketingszakembereknek felmérni stratégiáik hatékonyságát a kívánt felhasználói műveletek ösztönzésében a különböző érintkezési pontokon.
A konverziós arányok elemzésével a vállalkozások optimalizálhatják digitális jelenlétüket és marketingtevékenységüket, hogy jobban igazodjanak a felhasználói viselkedéshez és preferenciákhoz.