3 perc olvasási idő

Temu árak ugrás 2 dollárról 14 dollárra, ahogy Trump véget vet a 800 dolláros import kiskapunak

Alkuvadászok milliói fedezik fel, hogy kedvenc ultraolcsó vásárlási alkalmazásuk már nem is olyan olcsó. A Temu hirtelen árrobbanása mögött a kínai importot célzó új amerikai kereskedelempolitika áll.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Temu árak ugrás 2 dollárról 14 dollárra, ahogy Trump véget vet a 800 dolláros import kiskapunak
Forrás: Depositphotos (edited in Canva Pro)

A Temu évekig a hihetetlenül alacsony árakra építette hírnevét. Telefon tokok 2 dollárért, kütyük 3 dollárért, lakberendezés 5 dollár alatt – túl jónak tűnt, hogy igaz legyen. Most kiderült, hogy így is volt. Ugyanezek a 2-3 dolláros termékek most 6 és 14 dollár közötti áron kaphatók, így a vásárlók döbbenten és a közösségi médiába menekülnek, hogy levezessék frusztrációjukat.„A Temu már nem Temu-ing” – áll az egyik TikTok kommentben, míg a Reddit-felhasználók képernyőfotókat osztanak meg a pénztárnál tapasztalt sokkjukról. Az árrengés hátterében Donald Trump februári rendelete áll, amely megszüntette a kínai és hongkongi importra vonatkozó, évtizedes„de minimis” mentességet. Korábban a 800 dollár alatti értékű áruk vámok és intenzív ellenőrzés nélkül léphettek be az Egyesült Államokba – ez a szabály tette életképessé az olyan platformokat, mint a Temu és a Shein. A számok megdöbbentőek: 2023-ban több mint 1 milliárd csomag érkezett vámmentesen az Egyesült Államokba, a kiskaput kihasználó import 67%-a Kínából érkezett 2018 és 2021 között. A rendkívül olcsó áruk e hatalmas áruforgalma az alacsony árrésű e-kereskedelem egész ökoszisztémáját tartotta fenn. Amikor az új politika 2025. május 2-án teljes mértékben életbe lépett, minden megváltozott. A postai kézbesítéseket mostantól 30%-os, azaz darabonként 25 dolláros díj terheli, amely június 1-jétől 50 dollárra emelkedik. Ha ehhez hozzáadjuk a kínai importra kivetett általános 10%-os vámot, a Temu üzleti modellje egyik napról a másikra összeomlott.

Screenshot of social media posts showing users complaining about Temu's dramatic price increases, with some mentioning Pakistan.RetryClaude can make mistakes. Please double-check responses.

Source: thenews.com.pk

A szigorítás túlmutat a kereskedelmen. A Trump-kormányzat ezt az antiopioid-ellenes erőfeszítések részeként fogalmazza meg, különösen a fentanil prekurzorok Kínából történő, postai úton történő csempészete ellen. Az amerikai tisztviselők szerint a kínai vegyipari vállalatok ezt a csatornát kihasználják a mexikói drogkartellek ellátására, Kína azonban tagadja ezeket a vádakat. Ez a tágabb összefüggés tükrözi a kínai e-kereskedelem gyakorlatának növekvő globális vizsgálatát, a kényszermunkával kapcsolatos aggályoktól kezdve a piac alatti árképzésen át az adatbiztonsági kérdésekig. Az USA és az EU is szigorítja a szabályozást, ami egyre drágábbá teszi a szabályoknak való megfelelést.

A vásárlási forradalom megfordítva

A visszahatás az amerikai felhasználók körében a legerősebb, sokan mémeket készítenek és ígéretet tesznek arra, hogy hazai platformokra váltanak. A Temu amerikai napi aktív felhasználóinak száma májusban 52%-kal csökkent márciushoz képest, míg a Shein 25%-os visszaesést tapasztalt. Egyesek újra felfedezik a helyi kiskereskedőket, míg mások alternatív akciós oldalakat keresnek . Az eset jól mutatja, hogy a kereskedelempolitika milyen gyorsan átformálhatja a mindennapi fogyasztói tapasztalatokat, még az olyan hétköznapi dolgok esetében is, mint az impulzusvásárlás. A Temu árváltozása egy szélesebb körű tendenciát jelez: a globális piacokat elárasztó ultraolcsó kínai áruk korszaka talán a végéhez közeledik, legalábbis az amerikai fogyasztók számára…?

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU