A korai vásárlás növekvő trendje
A Gartner friss felmérése szerint az amerikai fogyasztók 32% -a tervezi, hogy július és október között kezdi meg karácsonyi vásárlását, ami a korábbi vásárlások felé való elmozdulást jelzi. Ehhez képest a vásárlók 29%-a tervezi, hogy novemberben elkezd vásárolni.
Ez a viselkedésbeli változás lehetőséget kínál az e-kereskedelmi vállalkozások számára, hogy jó előre kapcsolatba lépjenek az ügyfelekkel. Az olyan nagy kiskereskedők, mint az Amazon és a Target, már népszerűsítik az őszi értékesítési eseményeket, mint például a Prime Big Deal Days és a Circle Week.
Az infláció hatása a pénztárcákra
A felmérés arra is rávilágít, hogy az infláció hogyan befolyásolja a vásárlási szokásokat. A válaszadók mindössze 14 százaléka tervezi növelni karácsonyi bevásárlási kiadásait a tavalyi évhez képest, míg 21 százalékuk takarékoskodni kíván, 64 százalékuk pedig változatlan kiadási szintet vár.
A válaszadók 75%-a szerint a magasabb árak, nem pedig a megnövekedett rendelkezésre álló jövedelem a fő oka a magasabb karácsonyi kiadásoknak.
Online vásárlási és hibrid szolgáltatási szezon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelem szerencséjére az online vásárlás továbbra is népszerű a fogyasztók körében – a fogyasztók 20% -a tervezi, hogy idén növeli online vásárlásait. Emellett a válaszadók 57%-a hibrid vásárlási szolgáltatásokat kíván igénybe venni, például online vásárlást, bolti átvételt (BOPIS), járdamenti átvételt, aznapi kézbesítést vagy gyorsított kézbesítést.
Bár egyes szállítási lehetőségek más régiókban nem annyira elterjedtek, inspirációként szolgálhatnak. Ez egyben emlékeztető is az e-boltok számára, hogy a láthatóság és a rendelkezésre állás biztosítása döntő fontosságú. Az ügyfelek értékelik a kényelmet és a rugalmasságot – különösen a karácsonyi vásárlók számára.
Termék visszaküldése
Egyre több fogyasztó, különösen a fiatalabbak, részesítik előnyben a meghosszabbított visszaküldési időszakokat. A Gartner adatai azt mutatják, hogy a 40 év alatti ügyfelek több mint 70% -a örülne a rugalmasabb visszaküldési határidőknek, amelyek túlmutatnak a hagyományos 30-60 napos időszakon.
Azok az e-kereskedelmi vállalatok, amelyek hosszabb visszaküldési időszakot kínálnak a karácsonyi szezonban, magasabb konverziós arányt és ügyfél-elégedettséget tapasztalhatnak.
Kassi Socha, a Gartner elemzője azt tanácsolja a kiskereskedőknek, hogy már az első negyedévben kezdjék el tervezni a karácsonyi szezont, és folyamatosan finomítsák marketingstratégiáikat.
„Ez a stratégia lehetővé teszi a marketingcsapatok számára, hogy figyelembe vegyék a korai fogyasztói betekintést és a piaci elemzéseket, biztosítva, hogy az év elején felállított hipotézisek megfeleljenek a célfogyasztók elvárásainak” – állítja Socha.