4 perc olvasási idő

Ki a KKE régió 50 legnagyobb e-kereskedelmi exportőre?

A Growww Digital, Közép- és Kelet-Európa vezető digitális marketingügynöksége, amelynek székhelye Magyarországon található, évente összeállítja Közép- és Kelet-Európa legnagyobb e-kereskedelmi exportőreinek listáját. Idén közzétették Top 50-es listájukat, amely egyedülálló módon közvetlen kapcsolatban áll a piac meghatározó szereplőivel, és az évek óta tartó bevételi trendeket és növekedési ütemeket mutatja be.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Ki a KKE régió 50 legnagyobb e-kereskedelmi exportőre?
Forrás: Depositphotos

A lista célja, hogy képet adjon a legjelentősebb online kiskereskedőkről, akiknek székhelye Közép- és Kelet-Európában van, és a régió más országaiban is működnek. Láthatjuk forgalmi adataikat, az éves növekedést és elolvashatjuk profiljukat, hogy képet kapjunk arról, hogyan fejlődtek a különböző szektorok legnagyobb szereplői, és mit értek el az elmúlt években.

Statisztikák a közép- és kelet-európai 50 legnagyobb e-kereskedelmi exportőr listájáról

A közép- és kelet-európai gazdasági környezet 2022 februárja óta jelentős változásokon ment keresztül az ukrajnai háború és az eszkalálódó infláció miatt. Ezek a sokkok megzavarták a kereskedelmet, megnövelték a költségeket és bizonytalanságot teremtettek a piacon az egész régióban. Ennek tehát közvetlen következménye van: ha megnézzük a közép- és kelet-európai top 50 exportőrt, azt mondhatjuk, hogy összességében drámai visszaesés következett be a növekedési rátákban. Míg 2021-ben az 50 legnagyobb online exportőr éves átlagos árbevétel-növekedése 48% volt, addig 2022-ben 10%-ra esett vissza.

Teljesítménybeli különbségek

A gazdasági akadályok közepette teljesítménybeli különbségek figyelhetők meg a különböző e-kereskedelmi szereplők között. Néhányuknak sikerült hatékonyan leküzdeniük ezeket a nehézségeket, és fenntartották növekedési pályájukat, bár lassabb ütemben, mint a Covid-években.A lengyel Allegro csoport, amely több mint 11 milliárd eurós bruttó áruértékkel (GMV) és 23%-os éves növekedéssel büszkélkedhet. Érdemes megjegyezni, hogy az Allegro belépése a cseh piacra kihívást jelentett, mivel ezen a piacon nem volt hagyománya a kiszervezett piactéri modellnek. A több ezer lengyel üzleti partner bevezetésének ötlete, akik mindössze 1-2 hét alatt tudnak szállítani, jelentős ügyfélélmény-problémákhoz vezetett.Másrészt a top 50 e-kereskedő mintegy ötöde negatív éves növekedési eredményeketért el a 21/22-es időszak kapcsán, köztük a Dedoles (ruházati termékek), az Inspio (otthon és dekoráció) és az Artmie (művészeti és kézműves termékek). Megjegyzés: A Dedoles, amely 2020-ban és 2021-ben kiváló növekedést ért el, 2022-ben nem tudta fenntartani ezt a lendületet, és 35%-kal csökkent éves szinten. A top 50-es listát ide kattintva tekintheti meg. Ha már az ágazatoknál tartunk, nincs összefüggés a különböző e-kereskedelmi áruházak teljesítménye és az ágazatok között, amelyekhez tartoznak. Ez arra enged következtetni, hogy a siker vagy kudarc az egyes vállalkozások megközelítésén és azon múlott, hogyan reagáltak a kihívásokra. Érdekes lehet, hogy a zöld mozgalmon belül a Furbify, egy kizárólag felújított számítógépes hardvereket értékesítő vállalat figyelemre méltóan növekedett, és még mindig jelentős növekedési potenciállal rendelkezik.

Source: Growwwdigital.com

Stratégiai változások

A Growww Digital úgy véli, hogy ilyen körülmények között az a bölcs lépés, ha olyan nyereségességre összpontosító növekedési stratégiát követnek, amely segít az e-kereskedelmi vállalatoknak egyensúlyt teremteni a növekedés és a pénzügyi stabilitás között. A domináns piacszerzési stratégia, amely egykor logikus megközelítésnek számított a COVID-19 járvány által felgyorsított e-kereskedelmi környezetben, a háború kitörésével és a 2022-es inflációval problémákba ütközött.A vásárlóerő eróziója és a globális gyártáshoz, kereskedelemhez és logisztikához kapcsolódó növekvő költségek aláásták ezt a stratégiát. 2022-re a bevételek növekedési pályája eltért egymástól, ami arra kényszeríti az e-kereskedelmi vállalkozásokat, hogy áttérjenek egy olyan nyereséges növekedési stratégiára, amely a növekedést és a nyereségességet egyaránt hangsúlyozza.

„Hatalmas hátszél volt, és mindenki szuperhősnek érezhette magát. De ennek is megvolt a hátulütője, mert ez csak erős szél volt a vitorlákban. Most evezni és kormányozni kell.” Szabó László, ügyvezető partner, Growww Digital

Szabó szerint a nyereséges növekedés két fő útja a hatékonyság növelése és a bevétel növelése.A bevétel növekedését a „3D-s bővítés” megközelítéssel lehet elérni:

  • Értékesítési csatornák bővítése (pl. piacterek használatával).
  • Földrajzi terjeszkedés (behatolás a külföldi piacokra)
  • A termékportfólió diverzifikálása vagy bővítése

Egyértelmű, hogy a piacnyitás tendenciája lelassult, ami elmozdulást jelent a korábbi növekedésorientált modelltől. Több vállalat most a növekedés mellett a nyereségességet is előtérbe helyezi, és alkalmazkodik a változó gazdasági dinamikához. Tekintse meg a Growww Digital Top 50 közép- és kelet-európai e-kereskedelmi exportőr listáját, hogy megismerje a szereplőket és az elmúlt évek teljesítményét.A Top 50-es lista megtekintéséhez kattintson ide.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat
3 perc olvasási idő

58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat

A kiskereskedők azt tapasztalják, hogy bár a vásárlók szeretik a kedvezményeket, személyes adataik megosztásakor aggódnak a magánéletük miatt is. A Daemon digitális transzformációs tanácsadó cég nemrégiben készült tanulmánya szerint a promóciós ajánlatok és a kedvezményekért küldött e-mailek továbbra is nagy vonzerővel bírnak a generációk között; az ezredfordulósok 67%-kal vezetnek, őket követik a Baby Boomerek 65%-kal, […]

Olvasás
Digitális pénztárcabérletek: Fokozza az e-kereskedelmi eladásokat mobilkuponokkal
4 perc olvasási idő

Digitális pénztárcabérletek: Fokozza az e-kereskedelmi eladásokat mobilkuponokkal

Az egyszerű beszállókártyáktól a hatékony marketingeszközökig a digitális társkártyák jelentős fejlődésen mentek keresztül. Az olyan mobiltárca-alkalmazásokon belül, mint az Apple Wallet, a Google Pay és a Samsung Pay, ezek a digitális ábrázolások a beszállókártyáktól és jegyektől kezdve a tagsági kártyákig, hűségkártyákig és kuponokig bármit tartalmazhatnak.

Olvasás
Mi az a magával ragadó vásárlás?
4 perc olvasási idő

Mi az a magával ragadó vásárlás?

Az immerzív vásárlás egy olyan kiskereskedelmi stratégia, amely ötvözi a digitális innovációt a hagyományos kiskereskedelem vonzó, tapintható aspektusaival. Egyesíti a digitális és a fizikai világot, hogy emlékezetes és magával ragadó élményeket hozzon létre olyan élvonalbeli technológiák használatával, mint a virtuális valóság (VR), a kiterjesztett valóság (AR) és az élő vásárlás.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+