A „recommerce” szó magában foglalja a fogyasztási cikkek javítását, felújítását, felújítását vagy bérbeadását is. A becslések szerint 2025-re 120 milliárd eurót fog érni. Az olyan nagy szereplők, mint az Amazon, szintén felugrottak a használt kocsira, és ez kifizetődik – milliárdos eladásokat értek el tavaly.
A Cross-Border Commerce Europe által a FedEx Express és a Poste Italiane együttműködésével készített tanulmány szerint az újrakereskedelem hamarosan elindul. 2022/23-ban az európai újrakereskedelmi piac értéke 94 milliárd euró volt. Jelenleg a teljes európai e-kereskedelmi piac 12,3%-át teszi ki. A következő három évben várhatóan eléri a 14%-ot.
A közönség szereti a használt termékeket
A felmérés azt mutatja, hogy a vásárlók 85% -a vásárolt vagy adott el használt termékeket az elmúlt évben, 27% -uk pedig először. Az újrakereskedelmi tranzakciók akár 75%-a nem ruházati kategóriákban történik. Ezek közé tartozik az elektronika, a bútorok, a háztartási és sportcikkek, a könyvek, a kültéri felszerelések és az autók. A vásárlók 76%-a úgy érzi, hogy csökkent a használtcikk-vásárlással kapcsolatos megbélyegzés. Ezzel szemben a válaszadók 41% -a azt mondja, hogy a használt áruk vásárlása ma már státuszszimbólum.
Az Egyesült Királyság piacán nemrégiben végzett felmérés során megállapítást nyert, hogy mind környezeti, mind gazdasági okok kedveznek a használt áruk értékesítésének növekedésének. A vásárlók több mint fele (55%) elismerte, hogy használt termékeket vásárol az alacsonyabb ár miatt. Mindössze 8% említette a fenntarthatóságot a vásárlás okaként.