3 perc olvasási idő

Az OpenAI bevétele 1700% -kal emelkedik a 7 milliárd dolláros adománygyűjtés közepette

A havi bevétel 2023 eleje óta bekövetkezett 1700%-os növekedésével az OpenAI igazi sikertörténettel büszkélkedhet. A generatív AI hullámát ügyesen meglovagolva a kaliforniai startup biztosítja, hogy pénzügyei kiváló állapotban vannak, és előkészíti a talajt egy jelentős adománygyűjtő kör biztosítására. Az OpenAI arra készül, hogy új finanszírozási körben szerezzen forrásokat, és a New York Times által vizsgált pénzügyi dokumentumok részletesebb betekintést nyújtanak a vállalat pénzügyi helyzetébe. Megtudjuk, hogy havi bevétele augusztusban elérte a 300 millió dollárt, ami 1700% -os növekedést jelent 2023 eleje óta. A vállalat idén mintegy 3,7 milliárd dolláros éves árbevételt is tervez.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az OpenAI bevétele 1700% -kal emelkedik a 7 milliárd dolláros adománygyűjtés közepette
Forrás: Depositphotos

Továbbá az OpenAI becslése szerint forgalma jövőre eléri a 11,6 milliárd dollárt , 2029-ben pedig nem kevesebb, mint 100 milliárd dollárt, ami nagyjából megfelel a Nestlé vagy a Target jelenlegi éves árbevételének. A cél egyértelmű: demonstrálni tűzerejét a befektetőknek, és közel 7 milliárd dolláros tőkebevonást biztosítani a korábban remélt módon.

A befektetők felsorakoznak

A mai napig az OpenAI jelentős összeget halmozott fel. A Microsoft több mint 13 milliárd dollárt injektált a vállalatba, és a legnagyobb befektetővé vált. A következő finanszírozási kör – amelyet a Thrive Capital vezet – más befektetőket is vonzhat, köztük az Apple-t, az Nvidia-t, a Tiger Global-t és az MGX-et, az Egyesült Arab Emírségek tulajdonában lévő technológiai befektetési társaságot. Ennek a lenyűgöző csoportnak a vonzása érdekében az OpenAI olyan tranzakciós struktúrákat kínál, amelyek szokatlannak tekinthetők a befektetők számára.

Microsoft and OpenAI extend partnership

Source. Microsoft

Az OpenAI a szerkezetátalakítási tervek közepette vezetői megrázkódtatással néz szembe

Azonban még semmi sincs kőbe vésve, és a dolgok változhatnak: a vállalat a múlt héten reflektorfénybe került , miután a vállalat elhagyta CTO-ját, Mira Murati-t és a kutatócsoport két másik kulcsfontosságú tagját, Bob McGrew és Barret Zoph-ot. Bár motivációik ismeretlenek, pletykák terjednek, és egyikük lehet az átszervezés valódi oka.

A startup ezért azt tervezi, hogy átszervezi magát, hogy elérje céljait és befejezze ezt az adománygyűjtést. Így profitorientált társasággá válna. 2018 óta a vállalatot egy felső határrendszer irányítja, hogy több milliárd dollárt gyűjtsön generatív AI-szolgáltatásainak fejlesztésére.

A ChatGPT-előfizetések fokozatos növekedése

Időközben az OpenAI minden eszközzel igyekszik feltölteni a kasszáját. Az egyik hipotetikus megoldás pedig a ChatGPT szolgáltatás előfizetésének növelése lehet. A 2022 novemberében elindított eszköz soha nem látott érdeklődést váltott ki: júniustól havonta mintegy 350 millió ember – szemben a márciusi mintegy 100 millióval – használta szolgáltatásait, szeptember közepére pedig több mint egymillió fizető felhasználója volt professzionális termékeinek, a ChatGPT Enterprise, a Team és az Edu szolgáltatásnak.

A NYT szerint a vállalatnak mintegy 10 millió ChatGPT Plus felhasználója van. Ezt a számot az OpenAI tovább kívánja növelni, amint azt Sam Altman stratégiája is mutatja az elmúlt hónapokban. Arra számít, hogy ez a bázis jelentős jövedelmet biztosít.

Sőt, jelenleg havi 20 dolláron a Plus előfizetés várhatóan 2 dollárral nő az év végére, és a vállalat azt tervezi, hogy agresszíven 44 dollárra emeli a következő öt évben. Egyelőre semmi sincs beállítva. Meg kell várnunk a finanszírozási kör hivatalos bejelentését, hogy többet megtudjunk.

Gyakran ismételt kérdések

Milyen szerepet játszik a ChatGPT az OpenAI teljes bevételében?

A ChatGPT nem csak egy termék, hanem az OpenAI üzleti modelljének sarokköve, amely jelentős bevételnövekedést eredményez és alakítja a vállalat piaci jelenlétét az AI környezetben.

Hogyan befolyásolja az OpenAI bevételnövekedése a Microsofttal való kapcsolatát?

Az OpenAI bevételnövekedése nemcsak a Microsofttal való partnerséget erősíti , hanem új lehetőségeket és kihívásokat is teremt, amelyek meghatározzák jövőbeli együttműködésüket a versenyképes AI környezetben.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?
5 perc olvasási idő

Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?

A mobilalkalmazások az egyik legstabilabb és egyben legjövedelmezőbb évüket élik. A világjárványos fellendülés és az azt követő korrekció után a piac stabilizálódott. A számok azt mutatják, hogy a felhasználók figyelme és pénze minden eddiginél jobban a mobilra koncentrálódik, így a mobil kereskedelmi közösségi marketing a fenntartható növekedésre törekvő márkák számára kulcsfontosságú megkülönböztető tényezővé válik.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal
5 perc olvasási idő

Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal

A vállalatok többet költenek reklámra, de az eredmények gyakran elmaradnak. A növekvő digitális reklámköltségvetés önmagában nem elég. A vásárlási döntések egyre összetettebbé válnak, a hagyományos megközelítések már nem működnek, és a reklámok célt tévesztenek. Egy új globális felmérésből kiderül, hogy miért nem térül meg a B2B marketingbe fektetett összeg. Nézzük, mit tehetnek ez ellen a […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+