A reklám hatása túlmutat a puszta ügyfélszerzésen, és döntő szerepet játszik az üzleti növekedésben. A megkérdezett vállalkozások háromnegyede arról számolt be, hogy hirdetési erőfeszítéseik hozzájárultak tevékenységük kiterjesztéséhez az Egyesült Királyságban. Továbbá a válaszadók több mint fele megjegyezte, hogy a reklámok hozzájárultak nemzetközi üzleti terjeszkedésükhöz és márkaismertségükhöz.
Ezek a pozitív eredmények befolyásolták a hirdetési költségkereteket. A megkérdezett egyesült királyságbeli kkv-k alig több mint egyharmada őrizte meg előző évi költségvetését, míg több mint fele módosította reklámkiadásait márkaépítési erőfeszítéseinek támogatása érdekében.
A tanulmány megállapította, hogy a megkérdezett 600 kkv közel háromnegyede aktívan befektet a reklámba, hogy fellendítse márkáját és vállalkozását. Ennek ellenére egy jelentős kisebbség, közel harminc százalék nem költ pénzt reklámkampányokra. Arra a kérdésre, hogy miért nem hirdetnek, a leggyakrabban a magas költségekről és a korábbi erőfeszítések csalódást keltő megtérüléséről számoltak be.
Az eredményeket kommentálva Ludovic de Valon, az Amazon Ads globális kis- és középvállalkozások marketingigazgatója megismételte elkötelezettségét a kkv-k marketingjének egyszerűsítése iránt. Kiemelte erőfeszítéseiket, hogy alacsony költségű hozzáférési pontokkal, zárt hurkú mérőrendszerekkel és hatékony termékbemutatóval küzdjék le a kihívásokat széles ügyfélkör számára, amelyek mindegyike az üzleti növekedés és a márkaépítés támogatását célozza.
Ez a kutatás hangsúlyozza a reklámok növekvő fontosságát a kkv-szektorban az üzletfejlesztés és a márkaépítés szempontjából, miközben kiemeli azokat a kihívásokat is, amelyekkel egyes vállalkozások szembesülnek ezen eszköz növekedési célú felhasználása során.