
Az ügyfelek elégedettségét, a márka benyomását és a bizalmat nagymértékben befolyásolhatja a termék visszaküldése. Bár a visszaküldés nyitott megközelítése – ahol az eladó nem tesz fel kérdéseket – rugalmasnak tűnhet, valójában önpusztító. A kereskedőnek meg kell találnia, hogy az ügyfelek miért hozzák vissza az árut. Ez segít nekik a fejlődő problémák megoldásában és a bemutatott áruk kaliberének és választékának növelésében.
Egy másik fontos szempont a pénzügyi szempontok; A hatékony készletellenőrzés és a csalások megelőzése segíthet az árrés növelésében.
Nyílt kommunikáció
Bár a visszatérési politikák létfontosságúak, kommunikációs értékük még inkább az. Például még egy nagyvonalú politika mellett is szörnyű élményben lenne része a fogyasztónak, ha online vásárolna egy árut, és rájönne, hogy nem tudja visszavinni egy fizikai üzletbe. Hasonlóképpen, az összetett csomagolási és szállítási utasításokkal a visszaküldött tételirányok negatív hatással vannak.
„Az ügyfélélmény minősége inkább attól függ, hogyan magyarázza el a visszaküldési folyamatot, mint magától a visszaküldési politikától” – mondta Kassi Socha, a Gartner kutatási és tanácsadó cég elemzési igazgatója.
A hozamok mai nézete hangsúlyozza a visszatérések teljes számának csökkentését. Ha a fogyasztó boldog a vásárlás helyén, az nemcsak neki, hanem a vállalkozás pénzügyi helyzetének is előnyös. Az olyan technológiák használata, mint a virtuális valóság és az alapos termékinformációk nyújtása segíthet csökkenteni a visszaküldések számát.

Source: Depositphotos
Egy másik kritikus pont, hogy a folyamatnak hibátlannak kell lennie, ha a fogyasztónak vissza kell küldenie az árut. Figyelembe kell venni a visszatérési lehetőségek kiterjesztését a hagyományos bölcsességen kívülre, beleértve a járdaszéli visszatéréseket is. A panaszok és a visszatérítések tekintetében a kommunikációnak egyértelműnek és nyíltnak kell lennie; A GYIK oldalakon a temetkezési körülmények legalábbis furcsa. A visszaküldési irányelvek illeszkednek a kategóriawebhelyekhez, a termékoldalakhoz vagy a fizetési folyamathoz.
Az értékesítőknek olyan módszereket kell keresniük, amelyek növelik a visszaküldési alternatívákat, és egyszerűsítik a visszaküldési feltételek megfelelését. A kommunikáció nagyobb nyitottsága és egyszerűsége ezért hozzájárul az ügyfélélmény javításához és az ügyfélhűség növeléséhez, amellyel a problémákat kezelni lehet.
Az erősen versengő piacokon alapvető fontosságú, hogy a fogyasztókat ne csak kiváló minőségű termékekkel lássák el, hanem egy egyszerű és nyitott vásárlási és visszaküldési mechanizmussal is.
A visszaküldési politikák és az ügyfelek elvárásainak hatékony kommunikációja nagyban függ az e-kereskedelmi marketingtől. Az e-kereskedelmi vállalatok nagymértékben javíthatják a teljes ügyfélélményt és megteremthetik a márka bizalmát azáltal, hogy kifejezett visszaküldési információkat tartalmaznak a vásárlás utáni üzenetekben, a fizetési rendszerekben és a termékleírásokban.