3 perc olvasási idő

Tudja meg, miért hozzák vissza a fogyasztók a termékeket, és tegye a folyamatot a lehető legzökkenőmentesebbé

Különböző tényezők határozzák meg a márka sikerét. És széteshet a termékvisszaküldéssel kapcsolatos fogyasztói élményben.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Tudja meg, miért hozzák vissza a fogyasztók a termékeket, és tegye a folyamatot a lehető legzökkenőmentesebbé
Forrás: Depositphotos

Az ügyfelek elégedettségét, a márka benyomását és a bizalmat nagymértékben befolyásolhatja a termék visszaküldése. Bár a visszaküldés nyitott megközelítése – ahol az eladó nem tesz fel kérdéseket – rugalmasnak tűnhet, valójában önpusztító. A kereskedőnek meg kell találnia, hogy az ügyfelek miért hozzák vissza az árut. Ez segít nekik a fejlődő problémák megoldásában és a bemutatott áruk kaliberének és választékának növelésében.

Egy másik fontos szempont a pénzügyi szempontok; A hatékony készletellenőrzés és a csalások megelőzése segíthet az árrés növelésében.

Nyílt kommunikáció

Bár a visszatérési politikák létfontosságúak, kommunikációs értékük még inkább az. Például még egy nagyvonalú politika mellett is szörnyű élményben lenne része a fogyasztónak, ha online vásárolna egy árut, és rájönne, hogy nem tudja visszavinni egy fizikai üzletbe. Hasonlóképpen, az összetett csomagolási és szállítási utasításokkal a visszaküldött tételirányok negatív hatással vannak.

„Az ügyfélélmény minősége inkább attól függ, hogyan magyarázza el a visszaküldési folyamatot, mint magától a visszaküldési politikától” – mondta Kassi Socha, a Gartner kutatási és tanácsadó cég elemzési igazgatója.

A hozamok mai nézete hangsúlyozza a visszatérések teljes számának csökkentését. Ha a fogyasztó boldog a vásárlás helyén, az nemcsak neki, hanem a vállalkozás pénzügyi helyzetének is előnyös. Az olyan technológiák használata, mint a virtuális valóság és az alapos termékinformációk nyújtása segíthet csökkenteni a visszaküldések számát.

Source: Depositphotos

Egy másik kritikus pont, hogy a folyamatnak hibátlannak kell lennie, ha a fogyasztónak vissza kell küldenie az árut. Figyelembe kell venni a visszatérési lehetőségek kiterjesztését a hagyományos bölcsességen kívülre, beleértve a járdaszéli visszatéréseket is. A panaszok és a visszatérítések tekintetében a kommunikációnak egyértelműnek és nyíltnak kell lennie; A GYIK oldalakon a temetkezési körülmények legalábbis furcsa. A visszaküldési irányelvek illeszkednek a kategóriawebhelyekhez, a termékoldalakhoz vagy a fizetési folyamathoz.

Az értékesítőknek olyan módszereket kell keresniük, amelyek növelik a visszaküldési alternatívákat, és egyszerűsítik a visszaküldési feltételek megfelelését. A kommunikáció nagyobb nyitottsága és egyszerűsége ezért hozzájárul az ügyfélélmény javításához és az ügyfélhűség növeléséhez, amellyel a problémákat kezelni lehet.

Az erősen versengő piacokon alapvető fontosságú, hogy a fogyasztókat ne csak kiváló minőségű termékekkel lássák el, hanem egy egyszerű és nyitott vásárlási és visszaküldési mechanizmussal is.

A visszaküldési politikák és az ügyfelek elvárásainak hatékony kommunikációja nagyban függ az e-kereskedelmi marketingtől. Az e-kereskedelmi vállalatok nagymértékben javíthatják a teljes ügyfélélményt és megteremthetik a márka bizalmát azáltal, hogy kifejezett visszaküldési információkat tartalmaznak a vásárlás utáni üzenetekben, a fizetési rendszerekben és a termékleírásokban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Amazon képoptimalizálás: Miért számítanak a vizuális elemek az Amazonon
7 perc olvasási idő

Amazon képoptimalizálás: Miért számítanak a vizuális elemek az Amazonon

Lássuk be, ha online vásárolsz, nem olvasol el minden szót. Görgetsz, nézelődsz, és arra kattintasz, ami megragadja a szemed. Pontosan így viselkednek a vásárlók az Amazonon, ezért az Amazon képoptimalizálás nem csak fontos, hanem minden. De nem csak arról van szó, hogy a dolgok jól nézzenek ki. Hanem arról, hogy olyan vizuális megjelenítést tervezzünk, amely […]

Stanislav Malinovski Stanislav Malinovski
Senior Project Manager, New Wave Digital
E-kereskedelmi ügyfél-személyre szabás: Hogyan lehet a vásárlói elkötelezettséget növelni?
26 perc olvasási idő

E-kereskedelmi ügyfél-személyre szabás: Hogyan lehet a vásárlói elkötelezettséget növelni?

Képzeld el, hogy besétálsz a kedvenc boltodba, és a tulajdonos név szerint üdvözöl, és már tudja, hogy mit szeretnél. Felidézi a legutóbbi vásárlásodat, és rámutat egy új termékre, amely tökéletesen kiegészíti azt. Ez a fajta személyes érintés azt érezteti Önnel, hogy megbecsülik, és visszavárja Önt. Az online kiskereskedelem világában a személyre szabott marketing célja, hogy […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io
E-kereskedelmi előfizetési trendek 2025
6 perc olvasási idő

E-kereskedelmi előfizetési trendek 2025

A Subscrybe Subscription Trends Q1 Report 2025 című jelentése alapján ez a cikk az előfizetéses gazdaságot átalakító öt trendet vizsgálja. Az eredmények egyszerű összefoglalása helyett a meglátásokat gondosan adaptáltuk az e-kereskedelmi vállalkozások számára, miközben megőrizzük az eredeti adatpontokat és a valós példákat.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+