3 perc olvasási idő

Tudja meg, miért hozzák vissza a fogyasztók a termékeket, és tegye a folyamatot a lehető legzökkenőmentesebbé

Különböző tényezők határozzák meg a márka sikerét. És széteshet a termékvisszaküldéssel kapcsolatos fogyasztói élményben.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Tudja meg, miért hozzák vissza a fogyasztók a termékeket, és tegye a folyamatot a lehető legzökkenőmentesebbé
Forrás: Depositphotos

Az ügyfelek elégedettségét, a márka benyomását és a bizalmat nagymértékben befolyásolhatja a termék visszaküldése. Bár a visszaküldés nyitott megközelítése – ahol az eladó nem tesz fel kérdéseket – rugalmasnak tűnhet, valójában önpusztító. A kereskedőnek meg kell találnia, hogy az ügyfelek miért hozzák vissza az árut. Ez segít nekik a fejlődő problémák megoldásában és a bemutatott áruk kaliberének és választékának növelésében.

Egy másik fontos szempont a pénzügyi szempontok; A hatékony készletellenőrzés és a csalások megelőzése segíthet az árrés növelésében.

Nyílt kommunikáció

Bár a visszatérési politikák létfontosságúak, kommunikációs értékük még inkább az. Például még egy nagyvonalú politika mellett is szörnyű élményben lenne része a fogyasztónak, ha online vásárolna egy árut, és rájönne, hogy nem tudja visszavinni egy fizikai üzletbe. Hasonlóképpen, az összetett csomagolási és szállítási utasításokkal a visszaküldött tételirányok negatív hatással vannak.

„Az ügyfélélmény minősége inkább attól függ, hogyan magyarázza el a visszaküldési folyamatot, mint magától a visszaküldési politikától” – mondta Kassi Socha, a Gartner kutatási és tanácsadó cég elemzési igazgatója.

A hozamok mai nézete hangsúlyozza a visszatérések teljes számának csökkentését. Ha a fogyasztó boldog a vásárlás helyén, az nemcsak neki, hanem a vállalkozás pénzügyi helyzetének is előnyös. Az olyan technológiák használata, mint a virtuális valóság és az alapos termékinformációk nyújtása segíthet csökkenteni a visszaküldések számát.

Source: Depositphotos

Egy másik kritikus pont, hogy a folyamatnak hibátlannak kell lennie, ha a fogyasztónak vissza kell küldenie az árut. Figyelembe kell venni a visszatérési lehetőségek kiterjesztését a hagyományos bölcsességen kívülre, beleértve a járdaszéli visszatéréseket is. A panaszok és a visszatérítések tekintetében a kommunikációnak egyértelműnek és nyíltnak kell lennie; A GYIK oldalakon a temetkezési körülmények legalábbis furcsa. A visszaküldési irányelvek illeszkednek a kategóriawebhelyekhez, a termékoldalakhoz vagy a fizetési folyamathoz.

Az értékesítőknek olyan módszereket kell keresniük, amelyek növelik a visszaküldési alternatívákat, és egyszerűsítik a visszaküldési feltételek megfelelését. A kommunikáció nagyobb nyitottsága és egyszerűsége ezért hozzájárul az ügyfélélmény javításához és az ügyfélhűség növeléséhez, amellyel a problémákat kezelni lehet.

Az erősen versengő piacokon alapvető fontosságú, hogy a fogyasztókat ne csak kiváló minőségű termékekkel lássák el, hanem egy egyszerű és nyitott vásárlási és visszaküldési mechanizmussal is.

A visszaküldési politikák és az ügyfelek elvárásainak hatékony kommunikációja nagyban függ az e-kereskedelmi marketingtől. Az e-kereskedelmi vállalatok nagymértékben javíthatják a teljes ügyfélélményt és megteremthetik a márka bizalmát azáltal, hogy kifejezett visszaküldési információkat tartalmaznak a vásárlás utáni üzenetekben, a fizetési rendszerekben és a termékleírásokban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat
3 perc olvasási idő

58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat

A kiskereskedők azt tapasztalják, hogy bár a vásárlók szeretik a kedvezményeket, személyes adataik megosztásakor aggódnak a magánéletük miatt is. A Daemon digitális transzformációs tanácsadó cég nemrégiben készült tanulmánya szerint a promóciós ajánlatok és a kedvezményekért küldött e-mailek továbbra is nagy vonzerővel bírnak a generációk között; az ezredfordulósok 67%-kal vezetnek, őket követik a Baby Boomerek 65%-kal, […]

Olvasás
Digitális pénztárcabérletek: Fokozza az e-kereskedelmi eladásokat mobilkuponokkal
4 perc olvasási idő

Digitális pénztárcabérletek: Fokozza az e-kereskedelmi eladásokat mobilkuponokkal

Az egyszerű beszállókártyáktól a hatékony marketingeszközökig a digitális társkártyák jelentős fejlődésen mentek keresztül. Az olyan mobiltárca-alkalmazásokon belül, mint az Apple Wallet, a Google Pay és a Samsung Pay, ezek a digitális ábrázolások a beszállókártyáktól és jegyektől kezdve a tagsági kártyákig, hűségkártyákig és kuponokig bármit tartalmazhatnak.

Olvasás
Mi az a magával ragadó vásárlás?
4 perc olvasási idő

Mi az a magával ragadó vásárlás?

Az immerzív vásárlás egy olyan kiskereskedelmi stratégia, amely ötvözi a digitális innovációt a hagyományos kiskereskedelem vonzó, tapintható aspektusaival. Egyesíti a digitális és a fizikai világot, hogy emlékezetes és magával ragadó élményeket hozzon létre olyan élvonalbeli technológiák használatával, mint a virtuális valóság (VR), a kiterjesztett valóság (AR) és az élő vásárlás.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+