6 perc olvasási idő

Mely vállalkozások profitálnak leginkább az e-mail marketingből?

Az e-mail marketing - vagy a sokat szidott hírlevelek, amelyek gyakran megtöltik a postaládáinkat - még mindig releváns a mai közösségi hálózatok és azonnali tartalmak korában. Az ügyfélkapcsolat másfajta formáját biztosítja, amely a legtöbb vállalkozás számára pótolhatatlan.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Mely vállalkozások profitálnak leginkább az e-mail marketingből?
Forrás: Depositphotos

Ez egy okos és megfizethető módja annak, hogy rendszeresen és alkalmi jelleggel az ügyfelek előtt maradjunk. Tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-a naponta ellenőrzi az e-mailjét, sőt, a hírlevelek esetében az utóbbi hónapokban még az interakciók száma is megnőtt. Az e-mail marketing befektetésének megtérülése valóban magas, feltéve, hogy tudja, hogyan kell csinálni. Ebben a részben olvashat az előnyeiről és arról, hogy milyen lépéseket kell megtennie egy ötletes hírlevél létrehozásához. Ma azonban azt fogjuk megvizsgálni, hogy mely vállalkozástípusok számára a leghasznosabb az e-mail marketing, és miért.

Függetlenül a vállalkozás méretétől vagy az ágazattól, amelyben tevékenykedik, az e-mail számos üzleti lehetőséget kínál, a leadek generálásától kezdve az ügyfelek interaktív bevonásáig az üzleti döntésekbe. Például hagyhatja őket szavazni egy új termékről, annak színéről vagy anyagáról, amit biztosan értékelni fognak (és talán meg is vásárolnak).

Természetesen az e-mail marketing elég rugalmas ahhoz, hogy az Ön igényeitől, infrastruktúrájától és szervezeti képességeitől függően testre szabható legyen az összetett marketingcélok eléréséhez.

Az e-mail marketing elengedhetetlen a kiskereskedők számára

És ha nem is szükségszerűség, de finoman szólva is szakszerűtlen lenne, ha nem használnánk ki teljes mértékben ezt a csatornát. Nélkülözhetetlen számukra, és szinte biztosan nyereségre tudja váltani a marketingtevékenységet. Azadatgyűjtés és a vásárlói információk alapján a kiskereskedők tökéletesen célzott és releváns, célba találó e-mail frissítéseket hozhatnak létre. Mit jelent ez? Azt jelenti, hogy sokkal nagyobb valószínűséggel nyit meg egy kedvezményes árú e-mailt egy olyan termékajánlatról, amelyet korábban már megtekintett, mint egy nem meghatározottat. A kiskereskedő az összes összegyűjtött adatot felhasználhatja a címzettek elkötelezettségének fokozására.

Gondoljon bele – mely e-maileket nyitja meg leggyakrabban? Azokat, amelyek személyre szabottak és úgy érzed, hogy már vártad őket. Termékkedvezmények, virtuális születésnapi vagy ünnepi üdvözletek, meghívások olyan eseményekre és kiállításokra, amelyeken a kiskereskedő részt vesz. Ezek közvetlenül szólnak hozzánk, és természetesen szeretjük.

Source: Depositphotos

A pénzügyi szolgáltatások, a biztosítások és a banki szolgáltatások szorosan követik

Miért van ez így? Az e-mail komolyabb és állandóbb, mint mondjuk a közösségi hálózatok. Egész egyszerűen nagyobb valószínűséggel bízunk meg valamiben, ami hírlevél formájában érkezik hozzánk, mint egy Facebook- vagy Instagram-posztban (vagy akár a LinkedIn-ben). Ezek az iparágak (vagyis azok, amelyekre a pénzünket vagy az egészségünket bízzuk) profitálnak leginkább abból, hogy az ügyfelekkel folytatott e-mailes kommunikációban a legmagasabb a megnyitási arány és az azt követő konverziós arány. Ezek a vállalatok nagy mennyiségű érzékeny adatot birtokolnak az egyénekről, így könnyű számukra a hírlevél tárgysorát és tartalmát igazán személyre szabottan célozni. Gondoljunk például egy ezredfordulós fiatalra, aki házat vagy lakást tervez vásárolni, és a lakásfinanszírozás legjobb formáját fontolgatja. A bankok adatokat gyűjtenek a megtakarítási terv preferenciáiról, a Google-keresésekről és a számlainformációiról, ami csak egy dolgot jelent. Az ezredfordulónk kap egy e-mailt egy megtakarítási tervvel, amely segít neki elérni a célját.

Source: Depositphotos

Turizmus és vendéglátás? Az e-mail marketingnek ezekben az iparágakban is van értelme

Erre a világjárvány idején jöttek rá, amikor bevezették az online rendelést, az ételgyűjtést és más funkciókat, amelyeket be akartak mutatni az ügyfeleiknek. Egy olyan egyszerű – mégis kifinomult – dolog, mint az e-mail marketing, a legsúlyosabban érintett iparágaknak is segített túlélni a világjárványt. Az e-mailek tájékoztatták az embereket a nyitvatartási időkről, a helyiségekben tartózkodó személyek számáról (a korlátozások ideje alatt), sőt arról is, hogy találkozhattak-e potenciálisan fertőzött személlyel a látogatásuk során. A közlekedési vállalatok tájékoztatták az ügyfeleket, hogy járműveiket fertőtlenítették, és továbbra is készen állnak a használatra. A szállodák tájékoztatást küldtek arról, hogy mikor, hol és hogyan fognak üzemelni, hogy a vendégek a lehető legkönnyebben tájékozódhassanak az aktuális előírások között. Alternatívaként hűségkedvezményeket is felajánlottak nekik. Mindezt e-mail marketing és néhány egyszerű eszköz segítségével.

Source: Depositphotos

A nonprofit szervezetek és polgári társulások értékes eszközzel rendelkeznek

Az e-mailt igen hatékonyan használhatják aláírásgyűjtésre vagy a védtelenek jogainak védelmére. Sok közösségi csoport e-mail marketinggel hatékonyan tud több tízezer aláírást gyűjteni egy jó ügy érdekében. Az e-mailek gyakran tartalmaznak fényképeket közvetlen keresztnévvel való megszólítással, amelyet egy – pénzügyi vagy anyagi – segítségkérés követ. Lássuk be, nem nehezebb-e egy kicsit felemelni a szavunkat, ha név szerint szólítanak meg minket, és az összegyűjtött adatokból tudjuk, hogy a ketreces gazdálkodás, a törökországi földrengés vagy az ukrajnai háború a szívünkhöz közel álló ügy?

Tanfolyamok és képzés egy gombnyomással

Az e-mail marketing azok számára is elengedhetetlen, akik úgy döntöttek, hogy kizárólag online üzletet folytatnak, és online tanfolyamokat, képzéseket, nyelviskolákat vagy akár jógaórákat kínálnak. Egyetlen kattintással valódi vásárlókká alakíthatja át e-mail adatbázisát. Egy jól megírt és személyre szabott e-mail ismét sokkal többet ér, mint egy véletlenszerű poszt a közösségi oldalakon.

Vessünk egy gyors pillantást az e-mail marketing fő előnyeire:

  • Érdeklődést kelt az ügyfelekben – különösen, ha Ön egy értékesítés-orientált vállalkozás, az e-mailek és a személyre szabott hírlevelek más formái (pl. születésnapi kedvezménykódok stb.) nagy eséllyel keltik fel a potenciális ügyfelek érdeklődését. Egyszerűen fogalmazva, ha egy e-mailből átkattintanak az Ön webhelyére, akkor nagyon jó esély van arra, hogy ezt a kattintást egy termék megvásárlásával bevétellé alakítják.
  • Emlékeztetést kapnak – Azzal, hogy rendszeresen, de nem túl gyakran küldesz e-maileket a feliratkozók postaládájába, emlékezteted őket az üzletedre. Elfelejtette, hol vásárolja meg a legjobb zoknit vagy kézzel varrott fehérneműt? Mondja el nekik.
  • A tartalomnak nagyobb esélye van arra, hogy észreveszik – A közösségi médiában az azonnali tartalom hátránya, hogy gyorsan eltűnik és/vagy elnyeli más, még újabb tartalmak. Az e-mail marketingnek ezzel szemben óriási előnye van – a címzett tetszés szerint elolvashatja, visszatérhet rá, olvashatatlannak jelölheti meg, vagy akár archiválhatja is (ha például a fent említett kedvezménykódokat tartalmazza).
  • Viszonylag olcsó és könnyen naprakészen tartható – a mai e-mail alkalmazások nagyon intuitívak és viszonylag olcsók. Egyesek még korlátozott szolgáltatásokat is kínálnak ingyenesen, vagy egy hónapig kipróbálhatja őket, mielőtt a licenc megvásárlása mellett döntene. Miközben összegyűjti a címzettekkel megosztani kívánt adatokat, folyamatosan tárolhatja a programban. Ezután szerkesztheti az e-mailt a végleges formájára, és elküldheti több ezer e-mail postafiókba.
Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Hogyan hozzunk létre működő e-mail kampányokat
4 perc olvasási idő

Hogyan hozzunk létre működő e-mail kampányokat

Tegyük fel, hogy gyönyörű szombat reggel van. Elfoglalt a családi nyaralás megszervezésével a gyerekeivel. E-mailt kap egy szabadtéri kalandcégtől. Egyedülálló lehetőségről mesél, hogy elvigye családját egy vidám erdei kirándulásra. A tárgysor: „Menekülés a vadonba: Szórakoztató családi kaland vár” ragadja meg a figyelmét, és amikor megnyitja az e-mailt, egy személyes e-mail kampányajánlást kap egy háromnapos kirándulásra […]

Olvasás
Sikeres e-mail marketing kiderült: 10 alapvető alapelv a sikerhez
4 perc olvasási idő

Sikeres e-mail marketing kiderült: 10 alapvető alapelv a sikerhez

Az e-mail marketing létfontosságú eszköz minden sikeres vállalkozás számára. De hogyan biztosíthatja, hogy e-mail kampányai valóban hatékonyak legyenek, és ügyfeleit boldoggá tegyék? A siker számos tényezőtől függ, ezért íme 10 kulcsfontosságú szabály, amelyek segítenek vonzó e-mailek létrehozásában és a maximális hatékonyság elérésében.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+