2 perc olvasási idő

Hogyan kerüljük el a visszatérési visszaéléseket: Egy ausztrál felmérés tanulságai

Az utóbbi időben a visszavásárlások nemcsak a vásárlási folyamat részévé váltak, hanem a tisztességtelen gyakorlatok egyik terepévé is. Egy nemrégiben Ausztráliában végzett kutatás szerint ez a tisztességtelen magatartás világszerte komoly kihívást jelent a kiskereskedők számára.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan kerüljük el a visszatérési visszaéléseket: Egy ausztrál felmérés tanulságai
Forrás: Depositphotos

.

Visszavételi csalás

A visszaküldési csalásnak számos formája van. Kezdve attól, hogy több terméket rendelnek kipróbálásra azzal a szándékkal, hogy a legtöbbet visszaküldik (zárójelben), egészen addig, hogy olyan terméket próbálnak visszaküldeni, amely nem jogosult visszatérítésre. Egyes fogyasztók azzal a szándékkal viselik vagy használják a termékeket, hogy később visszaküldik azokat. Más csoportok azt állítják, hogy egy működőképes termék hibás, hogy visszatérítést vagy kedvezményt kapjanak. Még inkább kilógnak a sorból azok, akik lopott hitelkártyával vásárolnak termékeket, majd a visszatérítési kísérletet egy másik kártyára utalják át. A britek például karácsony után a megrendelések akár 42%-át is visszaküldték. Egyes márkák saját megoldásokkal állnak elő ennek kezelésére, és büntetik az ingyenes visszatérítéssel visszaélő felhasználókat. Svájcban az online áruházak feladata, hogy megfelelő tájékoztatást adjanak a termékekről és a méretekről, hogy csökkentsék a visszaküldések számát.

A nagy többség a rugalmas feltételeket részesíti előnyben

Egy ausztrál felmérés szerint az online vásárlók mintegy harmada visszaél a visszaküldési szabályokkal. A vásárlók további 31%-a a pénzhiányt okolja a visszaküldési szabályokkal való visszaélésért. A fogyasztók 96%-a állítja, hogy inkább olyan kiskereskedőknél vásárol, ahol rugalmasak a visszaküldési szabályok.

A webáruházak számára létfontosságú, hogy világos és átlátható visszaküldési szabályokkal rendelkezzenek. A vásárlók több mint egyharmada olvassa el ezeket a szabályzatokat, mielőtt vásárol, ezért fontos, hogy azok egyértelműek és könnyen hozzáférhetőek legyenek a weboldalon.

Másrészt a válaszadók 62%-a azt mondta, hogy nem fogad el visszaélésszerű visszaküldést. A fogyasztók egy része lelkiismeretes vásárló, és akár 25%-uk is vonakodna visszaélni a visszaküldéssel, ha tudná, hogy annak negatív hatása van a környezetre. Ezért tanácsos minden vásárlót egyénileg kezelni. A webáruházak felhasználhatják a vásárlók korábbi viselkedésére vonatkozó adatokat, hogy személyre szabott élményt nyújtsanak. A vásárlók szegmentálása és a vásárlási élménynek a korábbi viselkedésük alapján történő testre szabása hatékony módja lehet a visszaküldési csalások megelőzésének.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A 3PL-szolgáltatók szerepe: Hogyan alakítják át a harmadik fél logisztikai vállalatok a modern e-kereskedelmet?
10 perc olvasási idő

A 3PL-szolgáltatók szerepe: Hogyan alakítják át a harmadik fél logisztikai vállalatok a modern e-kereskedelmet?

A vállalkozásokra nagyobb nyomás nehezedik, mint valaha, hogy megfeleljenek az ügyfelek növekvő elvárásainak, betartsák a szállítási ígéreteket és pontosan kezeljék a készleteket. Mindezen feladatok házon belüli kezelése azonban költséges és működési szempontból kimerítő lehet. Itt jönnek a képbe a harmadik féltől származó logisztikai szolgáltatók – közismert nevükön a 3PL -. Ezek a szolgáltatók a logisztikai […]

Milena Ramcheva Milena Ramcheva
CEO, METRICA Ltd.
Költséghatékony logisztikai megoldások az e-kereskedelmi startupok számára
11 perc olvasási idő

Költséghatékony logisztikai megoldások az e-kereskedelmi startupok számára

Az induló vállalkozások logisztikai megoldásai jelentős kihívásokkal szembesülnek a korlátozott erőforrások és a határidőre történő szállítással kapcsolatos magas elvárások miatt. Ami a logisztikát illeti, az e-kereskedelmi ágazatban működő startupok jelenleg számos nehézséggel szembesülnek a vállalkozásuk logisztikájával kapcsolatban. Ennek oka, hogy a fogyasztók egyre inkább növelik az elvárásaikat nemcsak a termékek minőségével, hanem a rugalmas szállítási […]

Stefani Raykova Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
Szállítási menedzsment a logisztikában
13 perc olvasási idő

Szállítási menedzsment a logisztikában

A szállításirányítás elengedhetetlen a hatékony logisztikához, biztosítva az áruk zökkenőmentes mozgását az ellátási láncokon keresztül. Ez magában foglalja a megfelelő fuvarozók kiválasztását, az útvonalak optimalizálását és a technológia integrálását a költségek csökkentése és a szállítási sebesség javítása érdekében. A globalizáció terjedésével a logisztikai vállalatoknak egyre nagyobb kihívásokkal kell szembenézniük, a távolsági szállítástól kezdve a gyors […]

Michaela Královičová Michaela Královičová
CEO Infinity Forwarding