2 perc olvasási idő

Hangtechnológia megváltoztatva az e-kereskedelmi marketinget: A Z generáció úttörő szerepet tölt be

Az e-kereskedelmi marketing gyorsan fejlődik, és a hangtechnológia játékváltó eszközzé válik a fogyasztók és az üzletek számára egyaránt. Egy nemrégiben készült tanulmány feltárja, hogy a globális vásárlók jelentős része elfogadja az online vásárlás ezen innovatív megközelítését.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hangtechnológia megváltoztatva az e-kereskedelmi marketinget: A Z generáció úttörő szerepet tölt be
Forrás: Depositphotos

A PYMNTS Intelligence 2024-es „How the World Does Digital” című tanulmánya érdekes elemzést nyújt a hangvezérelt vásárlás elfogadottságáról több generáció körében. A tanulmány szerint, amely 11 ország több mint 67 000 fogyasztóját kérdezte meg, akik a világ GDP-jének több mint felét teszik ki, a teljes népesség 17,9% -a használja a beszédtechnológiát legalább hetente egyszer legalább egyszer vásárolni.

A generációs szakadék azonban összetettebb képet fest, mivel a fiatalabb fogyasztók élen járnak ebben az e-kereskedelmi marketing átalakulásban. A tagok megdöbbentő 30.4% -a hetente foglalkozik hangvásárlással, a Z generáció vezet. A hangvezérelt vásárlás népszerűsége ebben a tech-hozzáértő csoportban újradefiniálja az e-kereskedelmi marketing megközelítéseket.

Source: PYMNTS Intelligence

Nem sokkal lemaradva a hangalapú vásárlás heti 27,6% -os használati arányától az ezredfordulósok. A digitális bennszülöttek szorgalmasan beépítették ezt a technológiát hektikus menetrendjükbe, nagyszerű lehetőséget kínálva az e-kereskedelmi marketingszakemberek számára, hogy kihasználják ezt a bővülő piacot.

Az idősebb generációk sokkal alacsonyabb arányokat fogadnak el. A baby boomerek mindössze 6,8%-a használja hetente a beszédtechnológiát vásárláshoz; Az X generáció heti használati aránya 14,9%. Ez a generációs szakadék hangsúlyozza a személyre szabott e-kereskedelmi marketing stratégiák követelményét, hogy több korosztálynak megfeleljenek.

A növekvő hangalapú kereskedelem megváltoztatja az egész vásárlási élményt, nem csak az egyszerűséget. A kontextuális tudatosság és a természetes nyelvi feldolgozás fejlődése a hangképességet az alapvető „feladatmesterből” intuitívabb, emberibb élménnyé emelte.

A hangtechnológia fejlődésével nyilvánvaló, hogy az e-kereskedelmi marketingterveknek meg kell változniuk, hogy megfeleljenek a fogyasztói preferenciáknak, különösen a fiatalabb generációk preferenciáinak, amelyek ezt a tendenciát vezetik. Azok a kiskereskedők és marketingesek, akik hatékonyan használják a hangvezérelt vásárlást digitális terveikben, valószínűleg versenyelőnyre tesznek szert a gyorsan fejlődő online kiskereskedelmi környezetben.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU