
A PYMNTS Intelligence 2024-es „How the World Does Digital” című tanulmánya érdekes elemzést nyújt a hangvezérelt vásárlás elfogadottságáról több generáció körében. A tanulmány szerint, amely 11 ország több mint 67 000 fogyasztóját kérdezte meg, akik a világ GDP-jének több mint felét teszik ki, a teljes népesség 17,9% -a használja a beszédtechnológiát legalább hetente egyszer legalább egyszer vásárolni.
A generációs szakadék azonban összetettebb képet fest, mivel a fiatalabb fogyasztók élen járnak ebben az e-kereskedelmi marketing átalakulásban. A tagok megdöbbentő 30.4% -a hetente foglalkozik hangvásárlással, a Z generáció vezet. A hangvezérelt vásárlás népszerűsége ebben a tech-hozzáértő csoportban újradefiniálja az e-kereskedelmi marketing megközelítéseket.

Source: PYMNTS Intelligence
Nem sokkal lemaradva a hangalapú vásárlás heti 27,6% -os használati arányától az ezredfordulósok. A digitális bennszülöttek szorgalmasan beépítették ezt a technológiát hektikus menetrendjükbe, nagyszerű lehetőséget kínálva az e-kereskedelmi marketingszakemberek számára, hogy kihasználják ezt a bővülő piacot.
Az idősebb generációk sokkal alacsonyabb arányokat fogadnak el. A baby boomerek mindössze 6,8%-a használja hetente a beszédtechnológiát vásárláshoz; Az X generáció heti használati aránya 14,9%. Ez a generációs szakadék hangsúlyozza a személyre szabott e-kereskedelmi marketing stratégiák követelményét, hogy több korosztálynak megfeleljenek.
A növekvő hangalapú kereskedelem megváltoztatja az egész vásárlási élményt, nem csak az egyszerűséget. A kontextuális tudatosság és a természetes nyelvi feldolgozás fejlődése a hangképességet az alapvető „feladatmesterből” intuitívabb, emberibb élménnyé emelte.
A hangtechnológia fejlődésével nyilvánvaló, hogy az e-kereskedelmi marketingterveknek meg kell változniuk, hogy megfeleljenek a fogyasztói preferenciáknak, különösen a fiatalabb generációk preferenciáinak, amelyek ezt a tendenciát vezetik. Azok a kiskereskedők és marketingesek, akik hatékonyan használják a hangvezérelt vásárlást digitális terveikben, valószínűleg versenyelőnyre tesznek szert a gyorsan fejlődő online kiskereskedelmi környezetben.