3 perc olvasási idő

Az e-kereskedelem rejtett veszélye: a visszaküldések 44% -át soha nem értékesítik tovább

A termékvisszaküldés kérdését már egy ideje megvitatták. A DACH régióról szóló tanulmány megjelenése után számíthatunk arra, hogy a téma újra felszínre kerül. Két értékes árucikk forog kockán: az ökológia és a pénz.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az e-kereskedelem rejtett veszélye: a visszaküldések 44% -át soha nem értékesítik tovább
Forrás: Depositphotos

Jelenleg szinte minden termékkategóriát online rendelnek, és a globális e-kereskedelmi piac 2030-ra várhatóan eléri a 10 billió dollárt. Míg az online vásárlás feltételezhetően alacsonyabb szénlábnyommal jár, mint a hagyományos hagyományos hagyományos kiskereskedelem, ez csak akkor igaz, ha az árukat nem küldik vissza. Az ökológiai hatás drámaian megváltozik, amikor a tárgyakat visszaküldik, amint arról a Die Presse beszámolt.

A visszatérés jelentős kihívást jelent az e-kereskedelmi szektor számára, különösen a környezeti hatások tekintetében, hangsúlyozza a Negev Ben-Gurion Egyetem nemzetközi kutatócsoportja.

Az áruk visszaküldése az online vásárlás gyakori része, az átlagos visszaküldési arány eléri a 20-30% -ot, ami sokkal magasabb, mint a fizikai üzletekben (10%). A probléma különösen súlyos a ruházat esetében, amelyet azért küldenek vissza, mert nem illik vagy nem felel meg az elvárásoknak.

A tanulmány rámutat arra, hogy sok fogyasztó nincs tisztában azzal, hogy a visszaküldött termékek nem kerülnek automatikusan értékesítésre. Ehelyett ezek a termékek szigorú válogatási, ellenőrzési és gyakran tisztítási, javítási és újracsomagolási folyamaton mennek keresztül. Az ezzel a folyamattal kapcsolatos költségek néha meghaladhatják a termék eladási értékét.

Ennek eredményeként sok visszaküldött terméket kedvezményesen értékesítenek, kidobnak vagy akár megsemmisítenek anélkül, hogy valaha is felhasználnák.

A kutatók számszerűsítették ezt a problémát egy kiterjedt adatbázis segítségével, amely 630 000 visszaküldött ruházati cikket tartalmazott az EU-ban 2021-ben. Megállapították, hogy a jelenlegi visszáru-kezelési gyakorlatok mellett a visszaküldött áruk 44%-a soha nem jut el második ügyfélhez. Ezek felét újrahasznosítják, negyede hulladéklerakókban végzi, hetediket elégetnek, a többi pedig valahol útközben elvész.

Ezeknek a fel nem használt kidobott tárgyaknak az ökológiai következményei jelentősek, mivel az előállításuk során felhasznált erőforrások és kibocsátott üvegházhatású gázok kárba vesznek. Becslések szerint a visszáru-kezeléssel kapcsolatos kibocsátások 4–16-szor alacsonyabbak, mint az ilyen termékek előállításából származó kibocsátások. A kutatók azt sugallják, hogy a hatékonyabb visszaküldés-kezelési folyamatok felére csökkenthetik a visszaküldött árukból származó hulladékot.

Mit tehetnek az e-boltok a visszaküldött áruk mennyiségének csökkentése érdekében? A visszaküldések kezelésének javítása és a környezeti hatásokkal kapcsolatos tudatosság növelése tűnik megoldásnak. Hatékonyabb folyamatok bevezetésével az iparág csökkentheti ökológiai lábnyomát, és kezelheti az online vásárlás egyik jelentős rejtett költségét.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU