3 perc olvasási idő

Az e-kereskedelem rejtett veszélye: a visszaküldések 44% -át soha nem értékesítik tovább

A termékvisszaküldés kérdését már egy ideje megvitatták. A DACH régióról szóló tanulmány megjelenése után számíthatunk arra, hogy a téma újra felszínre kerül. Két értékes árucikk forog kockán: az ökológia és a pénz.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az e-kereskedelem rejtett veszélye: a visszaküldések 44% -át soha nem értékesítik tovább
Forrás: Depositphotos

Jelenleg szinte minden termékkategóriát online rendelnek, és a globális e-kereskedelmi piac 2030-ra várhatóan eléri a 10 billió dollárt. Míg az online vásárlás feltételezhetően alacsonyabb szénlábnyommal jár, mint a hagyományos hagyományos hagyományos kiskereskedelem, ez csak akkor igaz, ha az árukat nem küldik vissza. Az ökológiai hatás drámaian megváltozik, amikor a tárgyakat visszaküldik, amint arról a Die Presse beszámolt.

A visszatérés jelentős kihívást jelent az e-kereskedelmi szektor számára, különösen a környezeti hatások tekintetében, hangsúlyozza a Negev Ben-Gurion Egyetem nemzetközi kutatócsoportja.

Az áruk visszaküldése az online vásárlás gyakori része, az átlagos visszaküldési arány eléri a 20-30% -ot, ami sokkal magasabb, mint a fizikai üzletekben (10%). A probléma különösen súlyos a ruházat esetében, amelyet azért küldenek vissza, mert nem illik vagy nem felel meg az elvárásoknak.

A tanulmány rámutat arra, hogy sok fogyasztó nincs tisztában azzal, hogy a visszaküldött termékek nem kerülnek automatikusan értékesítésre. Ehelyett ezek a termékek szigorú válogatási, ellenőrzési és gyakran tisztítási, javítási és újracsomagolási folyamaton mennek keresztül. Az ezzel a folyamattal kapcsolatos költségek néha meghaladhatják a termék eladási értékét.

Ennek eredményeként sok visszaküldött terméket kedvezményesen értékesítenek, kidobnak vagy akár megsemmisítenek anélkül, hogy valaha is felhasználnák.

A kutatók számszerűsítették ezt a problémát egy kiterjedt adatbázis segítségével, amely 630 000 visszaküldött ruházati cikket tartalmazott az EU-ban 2021-ben. Megállapították, hogy a jelenlegi visszáru-kezelési gyakorlatok mellett a visszaküldött áruk 44%-a soha nem jut el második ügyfélhez. Ezek felét újrahasznosítják, negyede hulladéklerakókban végzi, hetediket elégetnek, a többi pedig valahol útközben elvész.

Ezeknek a fel nem használt kidobott tárgyaknak az ökológiai következményei jelentősek, mivel az előállításuk során felhasznált erőforrások és kibocsátott üvegházhatású gázok kárba vesznek. Becslések szerint a visszáru-kezeléssel kapcsolatos kibocsátások 4–16-szor alacsonyabbak, mint az ilyen termékek előállításából származó kibocsátások. A kutatók azt sugallják, hogy a hatékonyabb visszaküldés-kezelési folyamatok felére csökkenthetik a visszaküldött árukból származó hulladékot.

Mit tehetnek az e-boltok a visszaküldött áruk mennyiségének csökkentése érdekében? A visszaküldések kezelésének javítása és a környezeti hatásokkal kapcsolatos tudatosság növelése tűnik megoldásnak. Hatékonyabb folyamatok bevezetésével az iparág csökkentheti ökológiai lábnyomát, és kezelheti az online vásárlás egyik jelentős rejtett költségét.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet
3 perc olvasási idő

Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet

A kínai óriás, a Shein egyre fontosabb szereplővé válik az online divatpiacon. Az agresszív árairól és ultragyors divatjáról ismert vállalat olyan mértékben növekszik, ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt. Az alábbi adatelemzés az ECDB adatai alapján készült.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára
3 perc olvasási idő

GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára

Kapott e-mailt arról, hogy 2025. április 10-től megváltozik a Google Tag Manager (GTM) Google Ads és Floodlight címkék betöltése? Ez a frissítés hatással lehet a konverziókövetésre, a remarketingre és arra, hogy hogyan kezeli a címkéket a GTM-ben. Pontosan mi változik, miért történik ez, és mit kell tennie? Nézzük meg.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal
2 perc olvasási idő

Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal

Tegnapi hatállyal, 2025. március 13-án a TikTok befejezte a Shop Performance Score rendszerének jelentős frissítését. Az új megközelítés mostantól az Ön eladói teljesítményét nem a piactér egészéhez, hanem az azonos terméklistázási kategóriában lévő többi eladóhoz hasonlítja.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+