3 perc olvasási idő

Az e-kereskedelem rejtett veszélye: a visszaküldések 44% -át soha nem értékesítik tovább

A termékvisszaküldés kérdését már egy ideje megvitatták. A DACH régióról szóló tanulmány megjelenése után számíthatunk arra, hogy a téma újra felszínre kerül. Két értékes árucikk forog kockán: az ökológia és a pénz.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az e-kereskedelem rejtett veszélye: a visszaküldések 44% -át soha nem értékesítik tovább
Forrás: Depositphotos

Jelenleg szinte minden termékkategóriát online rendelnek, és a globális e-kereskedelmi piac 2030-ra várhatóan eléri a 10 billió dollárt. Míg az online vásárlás feltételezhetően alacsonyabb szénlábnyommal jár, mint a hagyományos hagyományos hagyományos kiskereskedelem, ez csak akkor igaz, ha az árukat nem küldik vissza. Az ökológiai hatás drámaian megváltozik, amikor a tárgyakat visszaküldik, amint arról a Die Presse beszámolt.

A visszatérés jelentős kihívást jelent az e-kereskedelmi szektor számára, különösen a környezeti hatások tekintetében, hangsúlyozza a Negev Ben-Gurion Egyetem nemzetközi kutatócsoportja.

Az áruk visszaküldése az online vásárlás gyakori része, az átlagos visszaküldési arány eléri a 20-30% -ot, ami sokkal magasabb, mint a fizikai üzletekben (10%). A probléma különösen súlyos a ruházat esetében, amelyet azért küldenek vissza, mert nem illik vagy nem felel meg az elvárásoknak.

A tanulmány rámutat arra, hogy sok fogyasztó nincs tisztában azzal, hogy a visszaküldött termékek nem kerülnek automatikusan értékesítésre. Ehelyett ezek a termékek szigorú válogatási, ellenőrzési és gyakran tisztítási, javítási és újracsomagolási folyamaton mennek keresztül. Az ezzel a folyamattal kapcsolatos költségek néha meghaladhatják a termék eladási értékét.

Ennek eredményeként sok visszaküldött terméket kedvezményesen értékesítenek, kidobnak vagy akár megsemmisítenek anélkül, hogy valaha is felhasználnák.

A kutatók számszerűsítették ezt a problémát egy kiterjedt adatbázis segítségével, amely 630 000 visszaküldött ruházati cikket tartalmazott az EU-ban 2021-ben. Megállapították, hogy a jelenlegi visszáru-kezelési gyakorlatok mellett a visszaküldött áruk 44%-a soha nem jut el második ügyfélhez. Ezek felét újrahasznosítják, negyede hulladéklerakókban végzi, hetediket elégetnek, a többi pedig valahol útközben elvész.

Ezeknek a fel nem használt kidobott tárgyaknak az ökológiai következményei jelentősek, mivel az előállításuk során felhasznált erőforrások és kibocsátott üvegházhatású gázok kárba vesznek. Becslések szerint a visszáru-kezeléssel kapcsolatos kibocsátások 4–16-szor alacsonyabbak, mint az ilyen termékek előállításából származó kibocsátások. A kutatók azt sugallják, hogy a hatékonyabb visszaküldés-kezelési folyamatok felére csökkenthetik a visszaküldött árukból származó hulladékot.

Mit tehetnek az e-boltok a visszaküldött áruk mennyiségének csökkentése érdekében? A visszaküldések kezelésének javítása és a környezeti hatásokkal kapcsolatos tudatosság növelése tűnik megoldásnak. Hatékonyabb folyamatok bevezetésével az iparág csökkentheti ökológiai lábnyomát, és kezelheti az online vásárlás egyik jelentős rejtett költségét.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Német e-kereskedelmi cselekvési terv: a digitális versenyfeltételek kiegyenlítése
3 perc olvasási idő

Német e-kereskedelmi cselekvési terv: a digitális versenyfeltételek kiegyenlítése

A német kormány határozott lépéseket tesz egy új német e-kereskedelmi cselekvési tervvel a digitális piac versenyfeltételeinek kiegyenlítése érdekében. A Robert Habeck alkancellár által vezetett kezdeményezés célja, hogy tisztességes versenyt biztosítson az európai online kiskereskedők és az olyan ázsiai óriások között, mint a Shein és a Temu. A német e-kereskedelmi cselekvési terv reagál ezeknek a platformoknak […]

Olvasás
A Facebook vezeti a közösségi kereskedelmet: Platform trendek a közösségi vásárlásban
6 perc olvasási idő

A Facebook vezeti a közösségi kereskedelmet: Platform trendek a közösségi vásárlásban

A nyugati piacokon a közösségi média vásárlásba (Social Commerce) történő növekvő lelkesedés és jelentős befektetések ellenére a közösségi hálózatok és az e-kereskedelem ezen innovatív keveréke még nem érte el azt a nagy sikert, amelyet az iparági szakértők és a platformfejlesztők kezdetben vártak. A termékek közvetlenül a közösségi média platformokon keresztül történő megvásárlásának koncepciója a nyugati […]

Olvasás
Csatornán átívelő marketing az e-kereskedelemben: a siker kulcsa
4 perc olvasási idő

Csatornán átívelő marketing az e-kereskedelemben: a siker kulcsa

A CleverTap, a vezető ügyfélkapcsolati és -megtartási platform rávilágított a csatornákon átívelő marketing kritikus szerepére az e-kereskedelemben. Meglátásaik feltárják, hogy az online kiskereskedők hogyan tudnak hatékonyan kihasználni több kommunikációs csatornát az ügyfelek elkötelezettségének növelése, az értékesítés növelése és a megtartási arány javítása érdekében. Az e-mailek, SMS-ek, push értesítések és közösségimédia-platformok stratégiáinak zökkenőmentes integrálásával az e-kereskedelmi […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+