3 perc olvasási idő

Az e-kereskedelem rejtett veszélye: a visszaküldések 44% -át soha nem értékesítik tovább

A termékvisszaküldés kérdését már egy ideje megvitatták. A DACH régióról szóló tanulmány megjelenése után számíthatunk arra, hogy a téma újra felszínre kerül. Két értékes árucikk forog kockán: az ökológia és a pénz.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az e-kereskedelem rejtett veszélye: a visszaküldések 44% -át soha nem értékesítik tovább
Forrás: Depositphotos

Jelenleg szinte minden termékkategóriát online rendelnek, és a globális e-kereskedelmi piac 2030-ra várhatóan eléri a 10 billió dollárt. Míg az online vásárlás feltételezhetően alacsonyabb szénlábnyommal jár, mint a hagyományos hagyományos hagyományos kiskereskedelem, ez csak akkor igaz, ha az árukat nem küldik vissza. Az ökológiai hatás drámaian megváltozik, amikor a tárgyakat visszaküldik, amint arról a Die Presse beszámolt.

A visszatérés jelentős kihívást jelent az e-kereskedelmi szektor számára, különösen a környezeti hatások tekintetében, hangsúlyozza a Negev Ben-Gurion Egyetem nemzetközi kutatócsoportja.

Az áruk visszaküldése az online vásárlás gyakori része, az átlagos visszaküldési arány eléri a 20-30% -ot, ami sokkal magasabb, mint a fizikai üzletekben (10%). A probléma különösen súlyos a ruházat esetében, amelyet azért küldenek vissza, mert nem illik vagy nem felel meg az elvárásoknak.

A tanulmány rámutat arra, hogy sok fogyasztó nincs tisztában azzal, hogy a visszaküldött termékek nem kerülnek automatikusan értékesítésre. Ehelyett ezek a termékek szigorú válogatási, ellenőrzési és gyakran tisztítási, javítási és újracsomagolási folyamaton mennek keresztül. Az ezzel a folyamattal kapcsolatos költségek néha meghaladhatják a termék eladási értékét.

Ennek eredményeként sok visszaküldött terméket kedvezményesen értékesítenek, kidobnak vagy akár megsemmisítenek anélkül, hogy valaha is felhasználnák.

A kutatók számszerűsítették ezt a problémát egy kiterjedt adatbázis segítségével, amely 630 000 visszaküldött ruházati cikket tartalmazott az EU-ban 2021-ben. Megállapították, hogy a jelenlegi visszáru-kezelési gyakorlatok mellett a visszaküldött áruk 44%-a soha nem jut el második ügyfélhez. Ezek felét újrahasznosítják, negyede hulladéklerakókban végzi, hetediket elégetnek, a többi pedig valahol útközben elvész.

Ezeknek a fel nem használt kidobott tárgyaknak az ökológiai következményei jelentősek, mivel az előállításuk során felhasznált erőforrások és kibocsátott üvegházhatású gázok kárba vesznek. Becslések szerint a visszáru-kezeléssel kapcsolatos kibocsátások 4–16-szor alacsonyabbak, mint az ilyen termékek előállításából származó kibocsátások. A kutatók azt sugallják, hogy a hatékonyabb visszaküldés-kezelési folyamatok felére csökkenthetik a visszaküldött árukból származó hulladékot.

Mit tehetnek az e-boltok a visszaküldött áruk mennyiségének csökkentése érdekében? A visszaküldések kezelésének javítása és a környezeti hatásokkal kapcsolatos tudatosság növelése tűnik megoldásnak. Hatékonyabb folyamatok bevezetésével az iparág csökkentheti ökológiai lábnyomát, és kezelheti az online vásárlás egyik jelentős rejtett költségét.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Shein 48%-os növekedéssel veri Európa legnagyobb divatcégeit, míg az Asos csökken
3 perc olvasási idő

A Shein 48%-os növekedéssel veri Európa legnagyobb divatcégeit, míg az Asos csökken

Az új adatok hatalmas szakadékot mutatnak az európai divatkiskereskedelemben. A Shein eladásai éves szinten 31,6%-kal nőttek, és csak decemberben 48%-ot értek el. Eközben az olyan bevált márkák, mint a H&M stagnáltak, az ASOS pedig 16,2%-kal zuhant. A számokból kiderül, mely márkák nyernek az európai vásárlókért folytatott harcban.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Az EU az olcsó online importot veszi célba: Napi 12 millió csomagot érintenek az új szabályok
3 perc olvasási idő

Az EU az olcsó online importot veszi célba: Napi 12 millió csomagot érintenek az új szabályok

Naponta 12 millió kis csomag érkezik Európába nem uniós online áruházakból. A legtöbbjüket szándékosan alulértékelik, hogy kikerüljék az adókat, és sokuk nem biztonságos termékeket tartalmaz. Az Európai Parlament most új szabályokkal akarja megváltoztatni a játékot, amelyek átformálhatják az online vásárlás módját.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-kereskedelem? 2030-ra 70%-a a TikTok-on fog vásárolni
3 perc olvasási idő

Bye Bye E-kereskedelem? 2030-ra 70%-a a TikTok-on fog vásárolni

A számok megdöbbentőek. Egy világszerte 24 000 vásárló körében végzett új tanulmány szerint 2030-ra a vásárlók 70%-a a közösségi médián keresztül fogja a legtöbbet vásárolni. Ez azt jelenti, hogy a ma domináló Amazon típusú e-kereskedelmi oldalak öt éven belül relikviává válhatnak. A közösségi vásárlás forradalma nem jön – már itt van.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU