2 perc olvasási idő

A háztartási készülékek javítása növekszik. Ugyanez a helyzet az e-kereskedelemmel is

Az Európai Unió által javasolt új javítási szabályok nemcsak az ügyfelek, hanem a vállalatok számára is jelentős változásokat hoznak. A 24 európai ország több mint 140 szervezetét képviselő Right to Repair Europe koalíció könyörtelen kampánya megalkotta az új irányelveket. A fejlesztések emellett hatással lesznek néhány e-kereskedelmi ágazatra is.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A háztartási készülékek javítása növekszik. Ugyanez a helyzet az e-kereskedelemmel is
Forrás: Depositphotos

Az új rendeletek biztosítják, hogy a fogyasztók könnyebben hozzáférjenek egyes eszközök, köztük az elektronika és a háztartási készülékek kedvező árú javításához. A gyártóknak első alkalommal akár 10 évig a törvényes jótállás lejárta után is biztosítaniuk kell a javítási lehetőségeket, ezáltal jelentősen javítva a fogyasztóvédelmet.

Az e-kereskedelmi marketinggel foglalkozó vállalkozások számára ez azt jelenti, hogy biztosítani kell, hogy a fogyasztók egyszerűen hozzáférjenek a javítási információkhoz, és megfelelően be kell mutatniuk ezeket a választási lehetőségeket.

Az új irányelv 2024. július 30-án lép hatályba. Az uniós tagállamoknak három évük lesz arra, hogy átültessék nemzeti jogukba.

Pótelemek független javítóműhelyek számára

Az új szabályozás egyik fő jellemzője, hogy a gyártóknak ésszerűen kell beárazniuk a szerszámokat és pótalkatrészeket a független javítóműhelyek számára. Ezzel egyidejűleg megnyílik a piac a független javítóműhelyek előtt, és új üzleti kilátásokat teremt a pótalkatrész-értékesítésre és javítási szolgáltatásokra összpontosító e-kereskedelmi marketingrendszerek számára.

Az új irányelvek tiltják az olyan szoftverpolitikákat és szerződéses korlátozásokat, amelyek akadályozhatják a független javítóműhelyeket. Bár kevés kizárás van a szellemi tulajdonjogok védelme érdekében, ez a korlátozás jelentős első lépés a méltányosabb javítási piac felé.

Ha a vásárló a javítást választja a csere helyett, a törvényes garancia tizenkét hónapig tart. Ez az intézkedés elő fogja mozdítani a javításokat, és segíteni fog az e-hulladék keletkezésének csökkentésében.

A javítási ágazat támogatása

A javítási szolgáltatások hozzáadottérték-adójának csökkentése az egyik olyan pénzügyi ösztönző, amelyet az uniós tagállamok sürgetnek a javítások előmozdítására. Ez új munkahelyeket teremthet, és bővítheti a vállalatok számára elérhető javítási termékek és szolgáltatások körét.

Az Európai Bizottság online portált kíván létrehozni, amely részletes tájékoztatást nyújt a javítási lehetőségekről és a kapcsolódó költségekről. A cél a javítási szolgáltatások láthatóságának és nyitottságának növelése annak érdekében, hogy segítsék az ügyfeleket a döntéshozatali folyamatban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Német e-kereskedelmi cselekvési terv: a digitális versenyfeltételek kiegyenlítése
3 perc olvasási idő

Német e-kereskedelmi cselekvési terv: a digitális versenyfeltételek kiegyenlítése

A német kormány határozott lépéseket tesz egy új német e-kereskedelmi cselekvési tervvel a digitális piac versenyfeltételeinek kiegyenlítése érdekében. A Robert Habeck alkancellár által vezetett kezdeményezés célja, hogy tisztességes versenyt biztosítson az európai online kiskereskedők és az olyan ázsiai óriások között, mint a Shein és a Temu. A német e-kereskedelmi cselekvési terv reagál ezeknek a platformoknak […]

Olvasás
A Facebook vezeti a közösségi kereskedelmet: Platform trendek a közösségi vásárlásban
6 perc olvasási idő

A Facebook vezeti a közösségi kereskedelmet: Platform trendek a közösségi vásárlásban

A nyugati piacokon a közösségi média vásárlásba (Social Commerce) történő növekvő lelkesedés és jelentős befektetések ellenére a közösségi hálózatok és az e-kereskedelem ezen innovatív keveréke még nem érte el azt a nagy sikert, amelyet az iparági szakértők és a platformfejlesztők kezdetben vártak. A termékek közvetlenül a közösségi média platformokon keresztül történő megvásárlásának koncepciója a nyugati […]

Olvasás
Csatornán átívelő marketing az e-kereskedelemben: a siker kulcsa
4 perc olvasási idő

Csatornán átívelő marketing az e-kereskedelemben: a siker kulcsa

A CleverTap, a vezető ügyfélkapcsolati és -megtartási platform rávilágított a csatornákon átívelő marketing kritikus szerepére az e-kereskedelemben. Meglátásaik feltárják, hogy az online kiskereskedők hogyan tudnak hatékonyan kihasználni több kommunikációs csatornát az ügyfelek elkötelezettségének növelése, az értékesítés növelése és a megtartási arány javítása érdekében. Az e-mailek, SMS-ek, push értesítések és közösségimédia-platformok stratégiáinak zökkenőmentes integrálásával az e-kereskedelmi […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+