2 perc olvasási idő

A háztartási készülékek javítása növekszik. Ugyanez a helyzet az e-kereskedelemmel is

Az Európai Unió által javasolt új javítási szabályok nemcsak az ügyfelek, hanem a vállalatok számára is jelentős változásokat hoznak. A 24 európai ország több mint 140 szervezetét képviselő Right to Repair Europe koalíció könyörtelen kampánya megalkotta az új irányelveket. A fejlesztések emellett hatással lesznek néhány e-kereskedelmi ágazatra is.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A háztartási készülékek javítása növekszik. Ugyanez a helyzet az e-kereskedelemmel is
Forrás: Depositphotos

Az új rendeletek biztosítják, hogy a fogyasztók könnyebben hozzáférjenek egyes eszközök, köztük az elektronika és a háztartási készülékek kedvező árú javításához. A gyártóknak első alkalommal akár 10 évig a törvényes jótállás lejárta után is biztosítaniuk kell a javítási lehetőségeket, ezáltal jelentősen javítva a fogyasztóvédelmet.

Az e-kereskedelmi marketinggel foglalkozó vállalkozások számára ez azt jelenti, hogy biztosítani kell, hogy a fogyasztók egyszerűen hozzáférjenek a javítási információkhoz, és megfelelően be kell mutatniuk ezeket a választási lehetőségeket.

Az új irányelv 2024. július 30-án lép hatályba. Az uniós tagállamoknak három évük lesz arra, hogy átültessék nemzeti jogukba.

Pótelemek független javítóműhelyek számára

Az új szabályozás egyik fő jellemzője, hogy a gyártóknak ésszerűen kell beárazniuk a szerszámokat és pótalkatrészeket a független javítóműhelyek számára. Ezzel egyidejűleg megnyílik a piac a független javítóműhelyek előtt, és új üzleti kilátásokat teremt a pótalkatrész-értékesítésre és javítási szolgáltatásokra összpontosító e-kereskedelmi marketingrendszerek számára.

Az új irányelvek tiltják az olyan szoftverpolitikákat és szerződéses korlátozásokat, amelyek akadályozhatják a független javítóműhelyeket. Bár kevés kizárás van a szellemi tulajdonjogok védelme érdekében, ez a korlátozás jelentős első lépés a méltányosabb javítási piac felé.

Ha a vásárló a javítást választja a csere helyett, a törvényes garancia tizenkét hónapig tart. Ez az intézkedés elő fogja mozdítani a javításokat, és segíteni fog az e-hulladék keletkezésének csökkentésében.

A javítási ágazat támogatása

A javítási szolgáltatások hozzáadottérték-adójának csökkentése az egyik olyan pénzügyi ösztönző, amelyet az uniós tagállamok sürgetnek a javítások előmozdítására. Ez új munkahelyeket teremthet, és bővítheti a vállalatok számára elérhető javítási termékek és szolgáltatások körét.

Az Európai Bizottság online portált kíván létrehozni, amely részletes tájékoztatást nyújt a javítási lehetőségekről és a kapcsolódó költségekről. A cél a javítási szolgáltatások láthatóságának és nyitottságának növelése annak érdekében, hogy segítsék az ügyfeleket a döntéshozatali folyamatban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Amazon képoptimalizálás: Miért számítanak a vizuális elemek az Amazonon
7 perc olvasási idő

Amazon képoptimalizálás: Miért számítanak a vizuális elemek az Amazonon

Lássuk be, ha online vásárolsz, nem olvasol el minden szót. Görgetsz, nézelődsz, és arra kattintasz, ami megragadja a szemed. Pontosan így viselkednek a vásárlók az Amazonon, ezért az Amazon képoptimalizálás nem csak fontos, hanem minden. De nem csak arról van szó, hogy a dolgok jól nézzenek ki. Hanem arról, hogy olyan vizuális megjelenítést tervezzünk, amely […]

Stanislav Malinovski Stanislav Malinovski
Senior Project Manager, New Wave Digital
E-kereskedelmi ügyfél-személyre szabás: Hogyan lehet a vásárlói elkötelezettséget növelni?
26 perc olvasási idő

E-kereskedelmi ügyfél-személyre szabás: Hogyan lehet a vásárlói elkötelezettséget növelni?

Képzeld el, hogy besétálsz a kedvenc boltodba, és a tulajdonos név szerint üdvözöl, és már tudja, hogy mit szeretnél. Felidézi a legutóbbi vásárlásodat, és rámutat egy új termékre, amely tökéletesen kiegészíti azt. Ez a fajta személyes érintés azt érezteti Önnel, hogy megbecsülik, és visszavárja Önt. Az online kiskereskedelem világában a személyre szabott marketing célja, hogy […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io
E-kereskedelmi előfizetési trendek 2025
6 perc olvasási idő

E-kereskedelmi előfizetési trendek 2025

A Subscrybe Subscription Trends Q1 Report 2025 című jelentése alapján ez a cikk az előfizetéses gazdaságot átalakító öt trendet vizsgálja. Az eredmények egyszerű összefoglalása helyett a meglátásokat gondosan adaptáltuk az e-kereskedelmi vállalkozások számára, miközben megőrizzük az eredeti adatpontokat és a valós példákat.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+