4 perc olvasási idő

A cookie-k nem tűnnek el: a Google megváltoztatja stratégiáját, hogy a felhasználók nagyobb ellenőrzést kapjanak az adatvédelem felett

A személyes adatok védelmének témája az interneten egyre nagyobb figyelmet kap. A beszélgetés középpontjában a Privacy Sandbox fejlesztése áll - egy olyan kezdeményezés, amelynek célja a magánélet védelmének javítása a személyre szabott hirdetések fenntartása mellett. Nemcsak a felhasználók magánéletének védelmét ígéri, hanem annak biztosítását is, hogy a digitális hirdetési ökoszisztéma élénk és hatékony maradjon.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A cookie-k nem tűnnek el: a Google megváltoztatja stratégiáját, hogy a felhasználók nagyobb ellenőrzést kapjanak az adatvédelem felett
Forrás: Depositphotos

Nézzük meg, hogyan fejlődött a Google küzdelme az online adatvédelemért: 2020-ban a vállalat bejelentette, hogy 2022-ig fokozatosan megszünteti a cookie-követést, azzal a céllal, hogy azt az adatvédelmet erősítő technológiákkal váltsa fel. Ez a kezdeményezés magában foglalta az FLoC modell fejlesztését, amely lehetővé tette a felhasználói tevékenység nyomon követését személyes azonosítók nélkül. A különböző iparágak kihívásai és visszajelzései késedelmekhez vezettek, és a hangsúly a Privacy Sandbox projektre helyeződött át.

Homokozó cookie-k helyett

A Google a Privacy Sandboxot a cookie-k helyettesítésére hozta létre azzal a céllal, hogy két célt érjen el: javítsa az online adatvédelmet és fenntartsa a hirdetésekkel támogatott internet életképességét.

Az e-kereskedelem nagymértékben támaszkodik a célzott hirdetésekre, hogy összekapcsolja a vállalkozásokat az ügyfelekkel és növelje a bevételeket. A Sandbox megközelítés magában foglalja az adatvédelmet erősítő technológiák kifejlesztését , amelyek helyettesíthetik a harmadik féltől származó cookie-kat. Ezek már régóta az online hirdetések alapját képezik, de egyre inkább ellentmondásosnak és tolakodónak tekintik őket.

Az adatvédelmi tesztkörnyezettel kapcsolatos visszajelzések olyan szabályozó testületektől érkeztek, mint a CMA, az ICO, a kiadók, a webhelykészítők, a civil társadalom és a reklámipar. Ez jó hír az e-kereskedelem számára – a kidolgozás alatt álló megoldásoknak nemcsak elméletileg helyesnek, hanem gyakorlatilag alkalmazhatónak is kell lenniük.

A Privacy Sandbox API-k hirdetéstechnológiai vállalatok, köztük a Google által végzett kezdeti tesztjei ígéretes eredményeket hoztak. Ezeket az API-kat úgy tervezték, hogy lehetővé tegyék a célzott hirdetéseket a felhasználói adatvédelem veszélyeztetése nélkül. Használatuk bővülésével teljesítményük várhatóan javulni fog.

Az új technológiákra való átállás azonban nem mentes a kihívásoktól. A Privacy Sandbox API-k megvalósítása jelentős erőfeszítést igényel a kiadóktól, a hirdetőktől és az online hirdetési ökoszisztéma más szereplőitől.

Source: Depositphotos

Elmozdulás a felhasználói választás felé

A visszajelzésekre reagálva a Google jelentős frissítést javasolt az adatvédelmi sandbox megközelítéshez. A harmadik féltől származó cookie-k teljes eltávolítása helyett a Google új környezetet tervez a Chrome-ban, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megalapozott döntéseket hozzanak adatvédelmi beállításaikról. A felhasználók bármikor módosíthatják preferenciáikat az internet böngészése közben.

Anthony Chavez, a Google Privacy Sandbox alelnöke szerint: „Olyan frissített megközelítést javaslunk, amely növeli a felhasználók választási lehetőségeit. A harmadik féltől származó cookie-k megszüntetése helyett új élményt vezetnénk be a Chrome-ban, amely lehetővé tenné az emberek számára, hogy megalapozott döntést hozzanak, amely minden webböngészésükre vonatkozik, és bármikor módosíthatják. Megvitatjuk ezt az új utat a szabályozókkal, és együtt fogunk működni az iparággal a megvalósítás során.”

Az e-kereskedelem számára ez azt jelenti, hogy egy összetettebb környezetben kell navigálni , ahol a felhasználói preferenciák változhatnak. Ugyanakkor lehetőséget kínál az ügyfelek bizalmának kiépítésére azáltal, hogy átláthatóan kommunikálja adataik felhasználásának módját, és ellenőrzést biztosít számukra magánéletük felett.

A változás mint lehetőség

A Privacy Sandbox fejlesztői elkötelezték magukat az alternatív adatvédelmi megoldásokba és további ellenőrzési mechanizmusokba történő folyamatos befektetés mellett. Példa erre az IP-címvédelem bevezetése a Chrome inkognitómódjában, amely növeli a felhasználói adatvédelmet.

A Privacy Sandbox kezdeményezés által vezetett út a privátabb web felé jelentős változást jelent az online hirdetésekben. Az e-kereskedelemnek fel kell készülnie ezekre a változásokra, és alkalmazkodnia kell az új felhasználói preferenciákhoz.

Ezeknek a változásoknak a felkarolásával az e-kereskedelmi vállalatok erősebb kapcsolatokat építhetnek ki ügyfeleikkel, és megbízhatóbb és fenntarthatóbb online ökoszisztémát hozhatnak létre. A technológiai fejlesztők, szabályozók és érdekelt felek közötti folyamatos együttműködés kulcsfontosságú lesz egy olyan jövő kialakításában, ahol az adatvédelem és az innováció harmonikusan együtt él.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek
3 perc olvasási idő

A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek

Az ECDB (E-commerce Data Base) szerint az európai e-kereskedelmi tájkép drámai változáson megy keresztül, mivel a kínai platformok a piac egyre nagyobb részét foglalják el. Mivel a belföldi e-kereskedelem növekedése Kínában 2023-ra mindössze 3,5%-ra lassul – ami kevesebb, mint a top 10 globális piac legtöbbjének növekedése -, a kínai óriáscégek egyre inkább nyugat felé keresik […]

Olvasás
58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat
3 perc olvasási idő

58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat

A kiskereskedők azt tapasztalják, hogy bár a vásárlók szeretik a kedvezményeket, személyes adataik megosztásakor aggódnak a magánéletük miatt is. A Daemon digitális transzformációs tanácsadó cég nemrégiben készült tanulmánya szerint a promóciós ajánlatok és a kedvezményekért küldött e-mailek továbbra is nagy vonzerővel bírnak a generációk között; az ezredfordulósok 67%-kal vezetnek, őket követik a Baby Boomerek 65%-kal, […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+