9 perc olvasási idő

Mi az affiliate marketing?

Van hatékony SEO stratégiája, e-mail marketingje, PPC kampányai futnak és a közösségi hálózatai jól haladnak? Ezután itt az ideje, hogy hozzáadja az affiliate marketinget a marketing mixhez.

Mi az affiliate marketing?
Forrás: Depositphotos

Az affiliate marketing egy kiegészítő online marketing eszköz a megalapozott e-boltok számára, amelyek növelni szeretnék az értékesítést és hirdetéseket szeretnének elérni olyan helyeken, amelyeket másképp nem lehet elérni. Ez egy együttműködés a hirdető (e-shop) és a kiadók (társult partnerek) között, akik egy adott helyet birtokolnak vagy használnak az interneten hirdetések elhelyezésére. Népszerűsítik a hirdető termékeit vagy szolgáltatásait, és minden leadott megrendelés után jutalékot fizetnek nekik.

Mi a közös az affiliate marketingben és Shakespeare-ben?

Shakespeare barátai halála után kiadták színdarabjainak gyűjteményét, az Első fóliót. Az előszóban azt írták: „Terjesszétek ezt a művet messze és széles körben, és mondják meg azoknak, akiknek tetszik, hogy terjesszék messze és széles körben”.

Ahhoz azonban, hogy megértsük az affiliate marketing alapelvét, hozzá kell adnunk egy ösztönzőt – egy jutalmat – ehhez az ajánláshoz.

Ha visszamegyünk az időben, a királyi udvarhölgyek talán azt ajánlották, hogy kinek készíttetik el a ruhájukat a következő bálra. A varrónő ezután megállapodott jutalmat kap új ügyfelei számára.

Az internet megjelenése azonban lehetővé tette az affiliate marketinget, ahogy ma ismerjük. Az internet lehetővé teszi számunkra, hogy pontosan mérjük az összes alapvető KPI-t, például a konverziók (értékesítések) számát, a kattintások számát vagy a teljes generált értékesítést. Ennek alapján kiszámítják a leányvállalat megfelelő jutalmát .

Saját partnerprogram vs. affiliate hálózati kampány

Az első affiliate programot egy virág- és ajándékbolt tulajdonosa hozta létre. Jutalmat fizetett azoknak a leányvállalatoknak, akik forgalmat hoztak neki a webhelyeikről.

Ma az e-boltoknak lehetőségük van saját programot létrehozni , vagy alternatív választást választani: affiliate hálózati kampányt nyitni.

Az affiliate hálózat előnyei :

  • Kész műszaki megoldás.
  • Kapcsolat a kiadók kiterjedt adatbázisával és szakmai támogatással mindkét fél számára.
  • Mivel a hálózatok számos társult kampányt kezelnek, tapasztalataikat felhasználva segíthetnek a hirdetőnek kampányuk feltételeinek oly módon történő meghatározásában, amely mind a hirdető, mind a megjelenítő számára előnyös.
  • A jó partnerhálózatnak új ötleteket kell hoznia az egyes partnerekkel való stratégiai együttműködéshez, és tanácsokat kell adnia a kampány teljes potenciáljának optimalizálásához.

Source: Depositphotos

Hogyan működik?

Minden kampányhoz és kiadóhoz hozzárendelnek egy azonosítót az affiliate hálózatban, amely egyedi affiliate linkeket hoz létre. A rendszer nyomon tudja követni, hogy melyik megjelenítőtől érkezett az ügyfél, és milyen rendelési értéket adott le a hirdető webhelyén található követőkód segítségével. Ezután ezt a kiszámított jutalommal együtt hozzárendeli az ügyfélhez.

Az affiliate marketingben használt leggyakoribb jutalékmodell a CPS (eladásonkénti költség), azaz az egyes megrendelések százalékos aránya.

Minden megrendelés jóváhagyási folyamaton megy keresztül a hirdető által, aki nem fizet a törölt vagy visszaküldött megrendelésekért. Ezért a hirdető csak akkor osztja meg nyereségét a kiadóval, ha ténylegesen leadta a megrendelést.

Az e-bolt sajátosságaitól függően azonban a jutalékmodell CPL (lead per lead) néven is beállítható, azaz jutalom a regisztrációs űrlap kitöltéséért, vagy CPC (kattintásonkénti költség), azaz jutalom a kiadótól az e-boltig történő átkattintásért.

Ki a kiadó?

A kiadó olyan személy vagy vállalat, aki vagy amely a kiválasztott e-áruházak termékeit/szolgáltatásait népszerűsíti . Ezt általában saját weboldalukon vagy közösségi hálózataikon keresztül teszik. Ugyanakkor nyilvánosan elérhető tárhelyet is használhatnak az interneten (pl. Google Shopping, Facebook hirdetések stb.), Amíg az affiliate kampány lehetővé teszi.

  • Áttekintő webhelyek – új termékinformációkat nyújt az ügyfeleknek, és megosztja tapasztalataikat vélemények vagy termék-összehasonlítások révén. Válaszolnak az ügyfelek kérdéseire, pl. „Melyek lesznek a legjobb lemezjátszók 2024-ben?
  • Blogok és magazinok – személyes vagy aktuális weboldalak releváns olvasócsoporttal, akik azonos érdeklődési körrel rendelkeznek. Például belsőépítészeti magazinok, könyvek vagy sportportálok.
  • Termékkatalógusok – olyan webhelyek, amelyek strukturált katalógusban gyűjtik össze a termékeket, ahol az ügyfelek kereshetnek, szűrhetnek és összehasonlíthatnak különböző e-boltok termékeit.
  • Cashback portálok – motiválják az ügyfeleket a vásárlásra azáltal, hogy visszatérítik a megrendelésre költött összeget. A portálok megosztják jutalékukat közvetlenül az ügyféllel vagy egy általuk választott jótékonysági szervezettel.
  • Kupon oldalak – dolgozzon olyan ügyfelekkel, akik alkut keresnek. Kedvezményeket és promóciókat gyűjtenek, hogy motiválják az ügyfeleket, hogy a versenytársak előtt vásároljanak tőled. Meggyőzhetik az ügyfelet, hogy próbáljon ki egy új webáruházat, fejezzen be egy vásárlást vagy növelje a megrendelés értékét.
  • Közösségi hálózatok és befolyásolók – a közösségi hálózatok tartalomkészítői, akiket hasonló érdeklődésű emberek követnek. A velük való kapcsolatuk alapján befolyásolhatják követőik véleményét és vásárlási döntéseit.
  • CSS-partnerek – termékek hirdetése a Google Shopping platformon, hogy a hirdetők versenytársaiknál előrébb kerülhessenek a keresési eredmények között. Saját Google Shopping-kampányaival együtt is használhatók.
  • PPC partnerek – fizetett forgalmat irányítanak a hirdetőhöz fizetett Google Ads, Facebook hirdetések stb. Révén

Source: Depositphotos

Mely üzletek számára alkalmas az affiliate marketing?

A megjelenítő választja ki, hogy mely társult kampányokban vegyen részt. A cél az, hogyminél több releváns ügyfelet küldjünk az e-boltba, ahol valószínűleg vásárolni fognak.

Megfelelő beállítás esetén a megjelenítők az új megrendelések akár 15%-át is megszerezhetik. Azonban azt, hogy az ügyfél megrendelést ad-e le, nemcsak a partner promóciója befolyásolja, hanem az e-bolt oldalán számos tényező is.

Milyen feltételeknek kell megfelelnie egy webáruháznak ahhoz, hogy elvárja ezt az eredményt?

  • Több száz értékesítés havonta (legalább 800 – 1000).
  • Naponta értékesített termékek/szolgáltatások (pl. lakhatás, divat, egészség és szépség, sport). A túl specifikus termékek és szolgáltatások esetében fennáll annak a kockázata, hogy nem találnak megfelelő kiadókat, akik hatékonyan népszerűsíthetik őket.
  • Letisztult webes környezet, amely képes kezelni a bejövő forgalmat.
  • Jó e-shop hírnév erős márkaismertséggel és pozitív véleményekkel.

A start-up webáruházak, a túl szűk célcsoporttal rendelkező e-boltok, kézművesség, helyi projektek vagy túl luxus termékek, a B2B ügyfeleket célzó e-boltok, vagy azok, ahol az értékesítés nem online történik (ingatlan, autóértékesítés), nem alkalmasak affiliate együttműködésre.

Mire van szükségem egy affiliate kampány elindításához?

Mindaddig, amíg a hirdető megfelel az alapvető követelményeknek, az affiliate hálózat segít nekik kampány indításában.

Minden e-boltnak csak egy affiliate kampánya van, ami azt jelenti, hogy a kiadók reklámozhatják az adott e-bolt termékeit / szolgáltatásait. A kampányban a leányvállalatok feltételei és engedélyei le vannak írva, például:

  • A jutalék összege. A kiadók számára ösztönzőnek kell lennie, de fenntarthatónak kell lennie az e-bolt számára az árrés, a más marketingcsatornákkal való átfedés és a kedvezmények alapján
  • Annak a cookie-nak a hossza, amely alatt a partner eladásai rögzítésre kerülnek
  • Milyen típusú megjelenítőkkel kíván együttműködni a hirdető
  • A kampányban elérhető anyagok (termékfeed, bannerek, kuponok stb.)
  • A megrendelések értékeléséhez vagy jóváhagyásához szükséges idő (amikor az e-shop biztos abban, hogy a megrendelést nem lehet törölni vagy visszaküldeni).

Annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb megvalósítsa affiliate kampányának valódi potenciálját, tanácsos minden típusú partnert bevonni, és nem szabad alábecsülni az első benyomás erejét – részletes kampányleírást és motiváló feltételeket kínál a kezdetektől fogva.

Kampányoptimalizálás

Az affiliate marketing a marketing teljesítményalapú formája, amely lehetővé teszi a kampányok teljesítményének folyamatos nyomon követését, időbeli összehasonlítását és optimalizálását olyan kulcsfontosságú KPI-k alapján , mint az értékesítések és az átkattintások száma, az összes értékesítés, a PNO és egyebek

Körülbelül hat hónapot vesz igénybe , hogy elegendő adatot gyűjtsön ahhoz, hogy megértse a kampány teljesítményét. A következő kérdéseket tesszük fel:

  • Vonzza-e a kampány a partnereket? Eljegyezték magukat?
  • A kampány konvertáló és nyereséges a leányvállalatok számára? Maradtak?
  • Milyen típusú kiadók vesznek részt a kampányban, és milyen mértékben?

Az Ön leányvállalatai azok az emberek, akik nagyrészt manuálisan készítik elő a kampányt. Ezért tanácsos elkerülni a kampányfeltételek gyakori és drámai megváltoztatását , mivel ez gyanússá teheti őket, és felfüggesztheti a promóciót.

Éppen ellenkezőleg, ha a hirdető nyíltan kommunikál és tisztességes döntéseket hoz partnereivel, megnyitja az ajtót a stratégiai és hosszú távú sikeres partnerségek előtt. Négyszemközt dolgozhatnak együtt a kiadókkal, és támogathatják teljesítményüket, lehetővé téve számukra, hogy jó és rossz időkben is jobbkezükké váljanak új termékek bevezetésekor vagy akár márkaváltáskor.

Source: Depositphotos

Három mítosz az affiliate marketingről

1. mítosz: Minél több affiliate hálózat, annál jobb a bevétel.

Az affiliate marketingben a jól ismert Pareto-elv érvényesül – a kiadók 20% -a a megrendelések 80% -át hozza egy kampányba. A partnerek minősége fontosabb, mint a leányvállalatok száma, és a legtöbb jól teljesítő kiadó az összes nagyobb partnerhálózatban megtalálható.

Egy kampány több hálózaton történő elindítása ritkán eredményez több értékesítést. Ehelyett a teljesítmény újraelosztása aszerint történik, hogy egyes leányvállalatok melyik hálózatot részesítik előnyben. Ennek eredményeként nagyobb kihívást jelent a kampányok teljesítményének nyomon követése és az egyes kapcsolatokhoz legjobban teljesítő partnerek azonosítása. Nehezebb optimalizálni a kampányt, és fennáll a kettős jutalék kockázata, mivel egy megrendelést mindkét hálózatban hozzárendelhetnek egy kiadóhoz.

Ahelyett, hogy kampányt nyitna egy másik hálózatban, tanácsos aktívan együttműködni az affiliate menedzserekkel, válaszolni ajánlásaikra és javaslataikra, támogatni az érintett kiadókat és egyéni együttműködést kialakítani velük.

2. tévhit: Az affiliate kampány új értékesítést hoz a hirdetőnek, amint elindul

Bár a PPC kampány elindítása után másodpercek kérdése, amikor meglátjuk az első eredményeket a Google Ads szolgáltatásban, az affiliate marketing esetében ez több napot vagy hetet is igénybe vehet.

A kampány felállítása egy kiadóval egy folyamatból áll: a kampány tanulmányozása, a feltételek elemzése, dokumentumok elkészítése, információgyűjtés, az e-shop profiljának, cikkeinek stb.

Ezért a tényleges átfutási idő annak megállapítására, hogy a kampány érdekli-e a megjelenítőket, és milyen teljesítményt tudnak nyújtani, általában 6–9 hónap.

3. mítosz: Bármikor ki- és bekapcsolhatok egy affiliate kampányt

A kiadók sok időt töltenek egy kampány előkészítésével, ezért elvárják a bevételbe való befektetésük megtérülését .

Bár az affiliate kampány felfüggesztése jó költségmegtakarítási megoldásnak tűnhet, ez azt jelenti, hogy a hirdető elveszíti a kampányban elhelyezett hirdetési tartalom nagy részét, ami abban a pillanatban már nem nyereséges számukra.

A megjelenítők ekkor lecserélik a kampányt a webhelyeiken , és előfordulhat, hogy nem lesznek nyitottak arra, hogy folytassák az együttműködést Önnel, ha úgy dönt, hogy újrafuttatja a kampányt, mivel azt instabilnak fogják látni.

Az affiliate kapcsolat a hirdető és a kiadó közötti partnerség, és mindig tisztességesnek kell maradnia. Ezért az affiliate kampányt mindig hosszú távon kell nézni.

Legújabbak a kategóriában Affiliate marketing
Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Az Egyesült Királyság kkv-i márkaépítő hirdetési stratégiákkal virágoznak
2 perc olvasási idő

Az Egyesült Királyság kkv-i márkaépítő hirdetési stratégiákkal virágoznak

A legfrissebb adatok feltűnő tendenciát mutatnak az Egyesült Királyság kis- és középvállalkozásai (kkv-k) körében: többségük profitál hirdetési és márkaépítési stratégiáiból. Az Amazon Ads tanulmánya azt mutatja, hogy a kkv-k 86% -a a jelenlegi hirdetési megközelítéseiknek tulajdonítja az új ügyfelek sikeres vonzását és a márka ismertségének növelését az elmúlt évben.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+