9 perc olvasási idő

Hogyan használd a kedvezményeket, mint egy profi: 6 kedvezményes árképzési stratégia

Tudod, mi kerget az őrületbe? Bemegyek egy üzletbe, és azt látom, hogy a kirakatban az "50% MINDENT LEADER!" felirat van kiragasztva. Az első gondolatom nem az izgalom, hanem a gyanakvás. Mi a baj ezzel a cuccal, hogy gyakorlatilag el kell ajándékozniuk? Itt van az a dolog, amit a legtöbb bolt tulajdonos nem ért. Az akciós árképzési stratégiák nem arról szólnak, hogy véletlenszerűen csökkentik az árakat. Ennél sokkal többről van szó. Ha jól csinálják, akkor ez olyan, mintha közvetítő lennél a termékeid és a vásárlók között, akik bizonytalanok.

Muhammed Tüfekyapan Muhammed Tüfekyapan
E-commerce strategist and Shopify expert I Founder, Growth Suite I Growth Hacking Studio
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan használd a kedvezményeket, mint egy profi: 6 kedvezményes árképzési stratégia
Forrás: Canva

A különböző típusú kedvezmények megértése

Oké, beszéljünk először az alapokról. Két fő módja van az árengedmények kiosztásának, és őszintén szólva, ha rosszul választasz, az teljesen tönkreteheti a stratégiádat.

Kézi kedvezménykódok

Ezek azok a kis kódok, amelyeket az emberek beírnak a pénztárnál. „SAVE20” meg minden. Persze, pontosan ellenőrizheted, hogy ki használja őket. De hányszor dobtam már ki egy kosarat, mert nem találtam a kedvezménykódot a kusza postaládámban? Csak a múlt héten tíz percet töltöttem azzal, hogy egy 15%-os kedvezménykódot kerestem az e-mailek között. Végül feladtam, és egy másik boltban vásároltam. Ne legyél az a bolt.

How to Use Discounts

Source: Visual created by Napkin App

Automatikus kedvezmények

Ezek csak úgy automatikusan történnek. Nincs szükség gépelésre vagy e-mailek átnézésére. A „Vásárolj 3, kapj 1 ingyen” akkor lép életbe, ha valaki három terméket ad hozzá. Szuper simán. Az ügyfeleinek nem kell megjegyezniük semmit, és nem veszít el eladásokat a hozzám hasonló, mindent elfelejtő emberek miatt.

Mi a kedvezményes árképzési stratégia?

A legtöbb ember azt gondolja, hogy az „akciós árképzés” azt jelenti, hogy „olcsóbbá teszem a dolgokat”. Ez nem tévedés, de nem látja át a nagy képet. A valódi kedvezményes árképzés pszichológia. Nem egyszerűen csak csökkenti az árakat – sürgősséget teremt, jutalmazza a legjobb ügyfeleit, kiüríti a régi készletet, és új embereket vesz rá, hogy kipróbálják a cuccait. A siker kulcsa, hogy tudd, melyik célt kell követned.

Gondolj az árengedményekre úgy, mint a csípős szószra. Néhány csepp mindent jobbá tesz. Ha kiöntöd az egész üveggel, tönkreteszed a vacsorát.

6 Discounting Strategies

Source: Visual created by Napkin App

6 árengedményezési stratégia

Többszintű kedvezmények költési küszöbértékek szerint

Ez a módszer jó értelemben véve elég alattomos.„Töltsön 50 eurót, és 10%-ot spórolhat. Ha 100 eurót költesz, 15%-ot spórolsz. Ha 150 eurót költesz, 20%-ot spórolsz.” A következő történik. Valakinek 45 euró értékű cucc van a kosarában. Hirtelen szó szerint bármit keres, ami 5 euróba kerül, csak hogy elérje az első szintet. Ez olyan, mintha a vásárlást egy játékká változtatnánk, ahol mindenki nyer.

Első vásárlói kedvezmény

Ha valakit ráveszel az első vásárlásra, az olyan, mintha rád bíznád a Netflix jelszavát. Ez egy nagy dolog, de itt sok üzlet elrontja. Azonnal pop-upokkal bombázzák az új látogatókat. „20% KEDVEZMÉNY MOST AZONNAL!” Ez kétségbeesettnek tűnik, nem barátságosnak. Jobb megközelítés? Várjon, amíg valaki valóban érdeklődik. Például amikor már egy ideje nézegetik a termékeket, vagy hozzáadtak valamit a kosarukhoz. Akkor ajánljon fel egy „üdvözlő ajándékot” egy újabb unalmas százalékos kedvezmény helyett.

First-time Customer Discount Visual Selection

Source: Visual created by Napkin App

Ingyenes ajándék vásárlással

Ez az egész a pszichológiáról szól. Egy 5 dolláros ajakbalzsam felajánlása 40 dolláros vásárlás esetén sokkal nagylelkűbbnek tűnik, mintha csak 5 dollár kedvezményt adnál. A trükk az, hogy olyan ajándékokat válassz, amelyeknek valóban van értelme ahhoz, amit eladsz. Ne csak azt vedd meg, ami éppen porosodik a raktáradban. Az emberek egy mérföldről kiszúrják a véletlenszerű eldobható ajándékot.

Gyorsértékesítés

Huszonnégy óra. Talán csak hat. Nagy kedvezmények valódi határidővel, ami valóban jelent valamit.A gyorsértékesítések azért működnek, mert mindannyian félünk attól, hogy lemaradunk. Nagyon félünk. Jobban félünk attól, hogy lemaradunk egy jó üzletről, mint attól, hogy örülünk a spórolásnak, ha van értelme. De vigyázz, hogy ne vidd túlzásba. A gyakori villámértékesítések arra késztethetik a vásárlókat, hogy megelőzzék őket. Aztán hirtelen már senki sem vásárol teljes áron.

Személyre szabott kedvezmények

Ahelyett, hogy mindenkire dobálná a kedvezményeket, legyen okos. Kínálj kedvezményeket azokra a dolgokra, amelyeket az emberek a kosarukban hagytak. Vegye figyelembe azokat az elemeket, amelyeket a múlt héten átnéztek, de nem vásároltak. Alternatív megoldásként olyan termékeket is találhatnak, amelyek tökéletesen kiegészítik a jelenlegi vásárlásaikat. Kevésbé tűnik úgy, mintha könyörögnél az eladásokért, és inkább úgy, mintha valóban emlékeznél arra, hogy mit akarnak a vásárlók. Ami, legyünk őszinték, manapság elég ritka.

Personalization Discounts Visual Selection

Source: Visual created by Napkin App

Korai VIP kedvezmények

A legjobb vásárlóid mindenki más előtt vásárolhatnak a leárazásokon. Egyszerű, de őrülten hatékony. Indítsd el az új kollekciót a VIP-ek számára két nappal azelőtt, hogy a nagyközönség hozzáférhetne. Még ha a kedvezmény nem is óriási, az exkluzív korai hozzáférés miatt az emberek különlegesnek érzik magukat. És azok, akik különlegesnek érzik magukat, hűséges vásárlókká válnak.

Kedvezménykódok vs. automatikus kedvezmény

Valójában az irányítás és a vásárlók számára történő megkönnyítés között kell választania. A kedvezménykódok teljes irányítást biztosítanak. Remekül alkalmasak az influencerekkel való együttműködésre vagy exkluzív ajánlatok küldésére az e-mail listádnak. De a vásárlóknak csak fájdalmat okoznak. A kódok helyes beírása, az e-mail helyére való emlékezés, meg minden ilyesmi. Az automatikus kedvezmények egyszerűen működnek. Az ügyfelek azonnal látják a megtakarítást. Nincs gond, nincsenek elfelejtett kódok, és nincsenek elhagyott kosarak, mert valaki nem tudta kitalálni, hogy hova kell beírni a „SAVE10”-et.Az én véleményem? Használja az automatikus kedvezményeket nagy, áruház-szerte futó kampányokhoz. A kódokat tartsa meg arra az esetre, amikor valóban ellenőrizni kell, hogy ki mit kap.

Mit kell figyelembe venni a kedvezményes stratégia kialakításakor

Az árengedmény-stratégia felépítése olyan, mint bármi másé. Szilárd alapra van szükséged, nem csak szép díszítésekre a tetején.

Hűségprogramok bevezetése

A hűségprogramok az egyszeri vásárlókból olyan embereket csinálnak, akik folyamatosan visszatérnek. Pontok, tagsági árak, korai hozzáférés az újdonságokhoz – mind-mind okot ad a vásárlóknak arra, hogy maradjanak. Csak tartsa egyszerűnek. Láttam már olyan bonyolult hűségprogramokat, amelyekhez külön használati utasítás kellett. A „Pontokat gyűjteni, jutalmakat kapni” minden egyes alkalommal jobb, mint a „Diamond Elite Platinum Ultra státusz”.

Kupon-adatbázisok felfedezése

Akár tetszik, akár nem, vásárlók tonnái nézik meg az olyan oldalakat, mint a RetailMeNot, mielőtt bármit is vásárolnának. Ismeri a Honey nevű böngészőbővítményt? Szuper népszerű. Ahelyett, hogy úgy teszel, mintha ezek az oldalak nem léteznének, inkább dolgozz velük. Adjon nekik aktuális, stratégiai ajánlatokat, ahelyett, hogy hagyná, hogy véletlenszerű, régi kódok lebegjenek az interneten, és a márkáját rendezetlennek tűnjön.

tips for saving

Source: Depositphotos

Tippek a fogyasztói megtakarításokhoz

Kedvezmény-aggregátor oldalak használata

Ha megérti, hogyan vadásznak a vásárlók az ajánlatokra, jobban ki tudja szolgálni őket. Manapság a legtöbb ember legalább egy kuponos oldalt megnéz, mielőtt bármit is vásárolna online. Ne küzdjön ez ellen a viselkedés ellen. Dolgozzon együtt vele. Irányítsa, hogy márkája hogyan jelenjen meg ezeken a platformokon, ahelyett, hogy hagyná, hogy ez véletlenszerű legyen.

Szezonális promóciók nyomon követése

Az időzítés nagyon sokat számít. Iskolakezdés, ünnepek, nyári kiürítések – ezek természetes sürgősséget teremtenek, ami sokkal hatékonyabbá teszi promócióidat. Ne feledkezz meg a kisebb szezonális pillanatokról sem. Mint például a Nemzeti Kávénap, ha kávét árulsz. Vagy a Föld napja, ha környezetbarát dolgokkal foglalkozik. Ezek a hiánypótló pillanatok gyakran jobban működnek, mint a nagyobb ünnepek, mert a versenytársaktól kisebb a zaj.

Ajánljon kedvezményeket a megfelelő módon, és szerezzen több eladást

Az igazi cél nem csak az azonnali eladások elérése. Hanem a kapcsolatépítés az emberekkel, akik visszatérnek és teljes árat fizetnek, mert valóban megbíznak a márkádban. A kedvezményeknek célszerűnek kell lenniük. Mintha valódi ok állna mögöttük, azon túl, hogy csak a készletet kell mozgatni. Legyen szó új termékek bevezetéséről, hűséges vásárlók jutalmazásáról vagy valódi szezonális érték biztosításáról.

Hogyan teszi ezt egyszerűvé a Growth Suite

A legtöbb árengedmény-stratégia kudarcot vall, mert alapvetően megalapozott találgatások. A Growth Suite teljesen megváltoztatja a játékot.Íme, hogyan működik a gyakorlatbanAz alkalmazás minden látogatót valós időben ellenőriz. Az alkalmazás nyomon követi az egyes látogatók termékböngészésének időtartamát. Mit tesznek a kosarukba. Hol kezdenek el tétovázni. Tegyük fel, hogy valaki tíz percig böngészi az ékszerrészlegét. Hozzáad egy nyakláncot a kosarához, majd egyszerűen… abbahagyja. Pontosan ekkor ugrik be a Growth Suite egy személyre szabott ajánlattal:„Hé, kap 5% kedvezményt, ha a következő 15 percben befejezi a rendelését

.” Az igazán okos rész? Azok az emberek, akik egyértelműen készek teljes áron vásárolni, soha nem látnak semmilyen kedvezményt. Csak a tétova vásárlók kapják meg ezeket a célzott ajánlatokat. Így megvéded a márkaértékedet, miközben olyan eladásokat mentesz meg, amelyek egyébként elvesznének.

Amikor az időzítő elér a nullához, a kedvezménykód automatikusan törlődik az áruházadból. Nincs megosztás a közösségi médiában, nincs határidő-hosszabbítás, nincs hamis sürgősség, amely minden nap újraindul. Csak valódi, időben korlátozott ajánlatok, amelyek valóban jelentenek valamit. Nézze, az okos kedvezményes stratégiák nem arról szólnak, hogy találjunk egy varázslatos százalékot, amely hirtelen egyik napról a másikra átalakítja az üzletét. Arról szólnak, hogy megértsék, mi készteti az embereket arra, hogy ténylegesen vásároljanak, és olyan ajánlatokat hozzanak létre, amelyek nem kétségbeesettnek, hanem értékesnek tűnnek. Ha az okos gondolkodást olyan eszközökkel kombinálod, amelyek valódi sürgősséget és személyre szabást teremtenek, a kedvezmények hatékony eszközzé válnak, hogy hosszú távon növeld vállalkozásodat. Nem csak gyors, de nem tartós értékesítési ösztönzők. És őszintén? Az ügyfelei úgy érzik, hogy megbecsülik őket, nem pedig manipulálják. Így építhetsz valamit, ami valóban tartós.

FAQ

Source: Depositphotos

Gyakran ismételt kérdések

A kedvezmények jó marketingstratégia?

Ezek eszközök az eszköztáradban, nem pedig varázslatos megoldások. Használja őket konkrét dolgokra, például új ügyfelek szerzésére vagy a készlet kiürítésére. Ne támaszkodj rájuk, ha nagyobb problémákat akarsz megoldani a termékeiddel vagy a marketingeddel kapcsolatban.

Milyen típusú kedvezmény a leghatékonyabb?

Teljesen attól függ, hogy mit akarsz csinálni. Azt akarod, hogy az emberek többet költsenek? Próbáld ki a többszintű kedvezményeket. Kapcsolatok kiépítése? Legyen személyre szabott. Sürgősségre van szükséged? Az időkorlátos ajánlatok remekül működnek.

Mi az a korlátozott idejű ajánlat?

Valódi lejárati dátummal rendelkező kedvezmény vagy ajánlat. És úgy értem, hogy tényleg valódi. Azok a hamis visszaszámlálók, amelyek minden nap újraindulnak? Senki sem dől be nekik többé.

Működik a korlátozott időre szóló ajánlat?

Abszolút, ha jól csinálod. Mi emberek sokkal jobban utáljuk a jó ajánlatok kihagyását, mint a megszerzésüket. De ha túlzásba visszük, az embereket már nem érdekli. Használd takarékosan a maximális hatás érdekében.

Hogyan írjunk egy korlátozott ideig érvényes akciós ajánlatot?

Legyen szuper világos mindenről. Mi a kedvezmény? Mikor jár le? Mit kell tenniük az embereknek? Például: „20% kedvezményt kapsz a teljes rendelésedből, ha ma éjfélig kijelentkezel. Csak használd a TONIGHT20 kódot.”

Cikk megosztása
Muhammed Tüfekyapan
E-commerce strategist and Shopify expert I Founder, Growth Suite I Growth Hacking Studio

Muhammed Tüfekyapan is a seasoned e-commerce strategist and Shopify expert with deep expertise in conversion optimization and customer psychology. With years of experience helping online stores maximize their potential, he specializes in developing data-driven strategies that balance growth with brand integrity. As the mind behind Growth Suite, Muhammed understands the delicate balance between driving sales and maintaining brand value. His approach focuses on ethical urgency marketing and personalized customer experiences that convert browsers into buyers without resorting to manipulative tactics. Muhammed\’s insights into discount strategies, conversion optimisation, and behavioural targeting have helped countless Shopify merchants transform their stores into profitable, sustainable businesses. He combines technical expertise with practical business sense to create solutions that work in the real world of e-commerce. When he\’s not optimizing conversion rates, Muhammed shares his knowledge through educational content, helping store owners understand the psychology behind effective marketing and the importance of treating customers with respect while driving business growth.

Growth Suite
Ebből a cikkből megtudhatod

Growth Suite

Growth Suite is a smart Shopify app that transforms how stores handle discounts and urgency marketing. Instead of throwing generic discounts at everyone, it watches visitor behavior in real-time and identifies exactly who's hesitating to buy. Here's what makes it different: Growth Suite only shows personalized, time-limited offers to visitors who actually need that extra push. Customers ready to buy at full price never see discounts, protecting your brand value. Meanwhile, hesitant shoppers get targeted offers with genuine countdown timers that create real urgency. The app automatically generates unique discount codes for each offer and deletes them when time expires—no fake urgency, no code sharing, no training customers to always expect deals. With seamless integration into product pages and cart, Growth Suite helps Shopify stores increase conversions without damaging brand perception. Perfect for fashion, jewelry, accessories, and home decor brands that care about maintaining premium positioning while maximizing revenue from existing traffic.

Hasonló cikkek
A 10 legjobb affiliate marketing stratégia
9 perc olvasási idő

A 10 legjobb affiliate marketing stratégia

Az affiliate marketing a bevételek növelésének erőteljes csatornájává vált, lehetővé téve a marketingesek számára, hogy passzív jövedelemre tegyenek szert a termékek népszerűsítésével és az eladásokon szerzett jutalékokkal. A benne rejlő lehetőségek kiaknázásának kulcsa azonban a célközönségre és a piaci résre szabott megfelelő stratégiák alkalmazásában rejlik. Ebben a cikkben a 10 legjobb affiliate marketing stratégiába merülünk […]

Kristýna Gröbnerová Kristýna Gröbnerová
Affiliate Manager, Selltoro
A digitális reklámozás jövőjét alakító affiliate marketing trendek
11 perc olvasási idő

A digitális reklámozás jövőjét alakító affiliate marketing trendek

Az affiliate marketing egy gyorsan változó iparág, ahol a lépéstartás nem opcionális, hanem kötelező. A technológiai újítások, a fogyasztói szokások fejlődése és a változó marketingkörnyezet folyamatosan újradefiniálja a játékszabályokat. Ami tegnap még működött, holnap már nem biztos, hogy működni fog, ezért a játékban maradáshoz elengedhetetlen, hogy tudjuk, mi történik. Ezt szem előtt tartva vizsgáljuk meg […]

Milan Novakovic Milan Novakovic
Founder & CEO, HIREQUARTERS
Affiliate marketing mint teljesítmény-stratégia
18 perc olvasási idő

Affiliate marketing mint teljesítmény-stratégia

Az affiliate marketing kiváló stratégia, amelyből mind a kereskedők, mind a partnerek profitálhatnak. A kiadókkal való partnerség révén a vállalkozások népszerűsíthetik termékeiket vagy szolgáltatásaikat, és végül kiterjeszthetik hatókörüket és értékesítési bevételeiket anélkül, hogy kezdetben bármilyen költséget viselnének. Az affiliate marketing mint teljesítménystratégia egyik legfontosabb előnye a skálázhatóság. A nagyobb forgalom és konverziók több eladást jelentenek […]

Kristýna Gröbnerová Kristýna Gröbnerová
Affiliate Manager, Selltoro
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+