
A különböző típusú kedvezmények megértése
Oké, beszéljünk először az alapokról. Két fő módja van az árengedmények kiosztásának, és őszintén szólva, ha rosszul választasz, az teljesen tönkreteheti a stratégiádat.
Kézi kedvezménykódok
Ezek azok a kis kódok, amelyeket az emberek beírnak a pénztárnál. „SAVE20” meg minden. Persze, pontosan ellenőrizheted, hogy ki használja őket. De hányszor dobtam már ki egy kosarat, mert nem találtam a kedvezménykódot a kusza postaládámban? Csak a múlt héten tíz percet töltöttem azzal, hogy egy 15%-os kedvezménykódot kerestem az e-mailek között. Végül feladtam, és egy másik boltban vásároltam. Ne legyél az a bolt.

Source: Visual created by Napkin App
Automatikus kedvezmények
Ezek csak úgy automatikusan történnek. Nincs szükség gépelésre vagy e-mailek átnézésére. A „Vásárolj 3, kapj 1 ingyen” akkor lép életbe, ha valaki három terméket ad hozzá. Szuper simán. Az ügyfeleinek nem kell megjegyezniük semmit, és nem veszít el eladásokat a hozzám hasonló, mindent elfelejtő emberek miatt.
Mi a kedvezményes árképzési stratégia?
A legtöbb ember azt gondolja, hogy az „akciós árképzés” azt jelenti, hogy „olcsóbbá teszem a dolgokat”. Ez nem tévedés, de nem látja át a nagy képet. A valódi kedvezményes árképzés pszichológia. Nem egyszerűen csak csökkenti az árakat – sürgősséget teremt, jutalmazza a legjobb ügyfeleit, kiüríti a régi készletet, és új embereket vesz rá, hogy kipróbálják a cuccait. A siker kulcsa, hogy tudd, melyik célt kell követned.
Gondolj az árengedményekre úgy, mint a csípős szószra. Néhány csepp mindent jobbá tesz. Ha kiöntöd az egész üveggel, tönkreteszed a vacsorát.

Source: Visual created by Napkin App
6 árengedményezési stratégia
Többszintű kedvezmények költési küszöbértékek szerint
Ez a módszer jó értelemben véve elég alattomos.„Töltsön 50 eurót, és 10%-ot spórolhat. Ha 100 eurót költesz, 15%-ot spórolsz. Ha 150 eurót költesz, 20%-ot spórolsz.” A következő történik. Valakinek 45 euró értékű cucc van a kosarában. Hirtelen szó szerint bármit keres, ami 5 euróba kerül, csak hogy elérje az első szintet. Ez olyan, mintha a vásárlást egy játékká változtatnánk, ahol mindenki nyer.
Első vásárlói kedvezmény
Ha valakit ráveszel az első vásárlásra, az olyan, mintha rád bíznád a Netflix jelszavát. Ez egy nagy dolog, de itt sok üzlet elrontja. Azonnal pop-upokkal bombázzák az új látogatókat. „20% KEDVEZMÉNY MOST AZONNAL!” Ez kétségbeesettnek tűnik, nem barátságosnak. Jobb megközelítés? Várjon, amíg valaki valóban érdeklődik. Például amikor már egy ideje nézegetik a termékeket, vagy hozzáadtak valamit a kosarukhoz. Akkor ajánljon fel egy „üdvözlő ajándékot” egy újabb unalmas százalékos kedvezmény helyett.

Source: Visual created by Napkin App
Ingyenes ajándék vásárlással
Ez az egész a pszichológiáról szól. Egy 5 dolláros ajakbalzsam felajánlása 40 dolláros vásárlás esetén sokkal nagylelkűbbnek tűnik, mintha csak 5 dollár kedvezményt adnál. A trükk az, hogy olyan ajándékokat válassz, amelyeknek valóban van értelme ahhoz, amit eladsz. Ne csak azt vedd meg, ami éppen porosodik a raktáradban. Az emberek egy mérföldről kiszúrják a véletlenszerű eldobható ajándékot.
Gyorsértékesítés
Huszonnégy óra. Talán csak hat. Nagy kedvezmények valódi határidővel, ami valóban jelent valamit.A gyorsértékesítések azért működnek, mert mindannyian félünk attól, hogy lemaradunk. Nagyon félünk. Jobban félünk attól, hogy lemaradunk egy jó üzletről, mint attól, hogy örülünk a spórolásnak, ha van értelme. De vigyázz, hogy ne vidd túlzásba. A gyakori villámértékesítések arra késztethetik a vásárlókat, hogy megelőzzék őket. Aztán hirtelen már senki sem vásárol teljes áron.
Személyre szabott kedvezmények
Ahelyett, hogy mindenkire dobálná a kedvezményeket, legyen okos. Kínálj kedvezményeket azokra a dolgokra, amelyeket az emberek a kosarukban hagytak. Vegye figyelembe azokat az elemeket, amelyeket a múlt héten átnéztek, de nem vásároltak. Alternatív megoldásként olyan termékeket is találhatnak, amelyek tökéletesen kiegészítik a jelenlegi vásárlásaikat. Kevésbé tűnik úgy, mintha könyörögnél az eladásokért, és inkább úgy, mintha valóban emlékeznél arra, hogy mit akarnak a vásárlók. Ami, legyünk őszinték, manapság elég ritka.

Source: Visual created by Napkin App
Korai VIP kedvezmények
A legjobb vásárlóid mindenki más előtt vásárolhatnak a leárazásokon. Egyszerű, de őrülten hatékony. Indítsd el az új kollekciót a VIP-ek számára két nappal azelőtt, hogy a nagyközönség hozzáférhetne. Még ha a kedvezmény nem is óriási, az exkluzív korai hozzáférés miatt az emberek különlegesnek érzik magukat. És azok, akik különlegesnek érzik magukat, hűséges vásárlókká válnak.
Kedvezménykódok vs. automatikus kedvezmény
Valójában az irányítás és a vásárlók számára történő megkönnyítés között kell választania. A kedvezménykódok teljes irányítást biztosítanak. Remekül alkalmasak az influencerekkel való együttműködésre vagy exkluzív ajánlatok küldésére az e-mail listádnak. De a vásárlóknak csak fájdalmat okoznak. A kódok helyes beírása, az e-mail helyére való emlékezés, meg minden ilyesmi. Az automatikus kedvezmények egyszerűen működnek. Az ügyfelek azonnal látják a megtakarítást. Nincs gond, nincsenek elfelejtett kódok, és nincsenek elhagyott kosarak, mert valaki nem tudta kitalálni, hogy hova kell beírni a „SAVE10”-et.Az én véleményem? Használja az automatikus kedvezményeket nagy, áruház-szerte futó kampányokhoz. A kódokat tartsa meg arra az esetre, amikor valóban ellenőrizni kell, hogy ki mit kap.
Mit kell figyelembe venni a kedvezményes stratégia kialakításakor
Az árengedmény-stratégia felépítése olyan, mint bármi másé. Szilárd alapra van szükséged, nem csak szép díszítésekre a tetején.
Hűségprogramok bevezetése
A hűségprogramok az egyszeri vásárlókból olyan embereket csinálnak, akik folyamatosan visszatérnek. Pontok, tagsági árak, korai hozzáférés az újdonságokhoz – mind-mind okot ad a vásárlóknak arra, hogy maradjanak. Csak tartsa egyszerűnek. Láttam már olyan bonyolult hűségprogramokat, amelyekhez külön használati utasítás kellett. A „Pontokat gyűjteni, jutalmakat kapni” minden egyes alkalommal jobb, mint a „Diamond Elite Platinum Ultra státusz”.
Kupon-adatbázisok felfedezése
Akár tetszik, akár nem, vásárlók tonnái nézik meg az olyan oldalakat, mint a RetailMeNot, mielőtt bármit is vásárolnának. Ismeri a Honey nevű böngészőbővítményt? Szuper népszerű. Ahelyett, hogy úgy teszel, mintha ezek az oldalak nem léteznének, inkább dolgozz velük. Adjon nekik aktuális, stratégiai ajánlatokat, ahelyett, hogy hagyná, hogy véletlenszerű, régi kódok lebegjenek az interneten, és a márkáját rendezetlennek tűnjön.

Source: Depositphotos
Tippek a fogyasztói megtakarításokhoz
Kedvezmény-aggregátor oldalak használata
Ha megérti, hogyan vadásznak a vásárlók az ajánlatokra, jobban ki tudja szolgálni őket. Manapság a legtöbb ember legalább egy kuponos oldalt megnéz, mielőtt bármit is vásárolna online. Ne küzdjön ez ellen a viselkedés ellen. Dolgozzon együtt vele. Irányítsa, hogy márkája hogyan jelenjen meg ezeken a platformokon, ahelyett, hogy hagyná, hogy ez véletlenszerű legyen.
Szezonális promóciók nyomon követése
Az időzítés nagyon sokat számít. Iskolakezdés, ünnepek, nyári kiürítések – ezek természetes sürgősséget teremtenek, ami sokkal hatékonyabbá teszi promócióidat. Ne feledkezz meg a kisebb szezonális pillanatokról sem. Mint például a Nemzeti Kávénap, ha kávét árulsz. Vagy a Föld napja, ha környezetbarát dolgokkal foglalkozik. Ezek a hiánypótló pillanatok gyakran jobban működnek, mint a nagyobb ünnepek, mert a versenytársaktól kisebb a zaj.
Ajánljon kedvezményeket a megfelelő módon, és szerezzen több eladást
Az igazi cél nem csak az azonnali eladások elérése. Hanem a kapcsolatépítés az emberekkel, akik visszatérnek és teljes árat fizetnek, mert valóban megbíznak a márkádban. A kedvezményeknek célszerűnek kell lenniük. Mintha valódi ok állna mögöttük, azon túl, hogy csak a készletet kell mozgatni. Legyen szó új termékek bevezetéséről, hűséges vásárlók jutalmazásáról vagy valódi szezonális érték biztosításáról.
Hogyan teszi ezt egyszerűvé a Growth Suite
A legtöbb árengedmény-stratégia kudarcot vall, mert alapvetően megalapozott találgatások. A Growth Suite teljesen megváltoztatja a játékot.Íme, hogyan működik a gyakorlatbanAz alkalmazás minden látogatót valós időben ellenőriz. Az alkalmazás nyomon követi az egyes látogatók termékböngészésének időtartamát. Mit tesznek a kosarukba. Hol kezdenek el tétovázni. Tegyük fel, hogy valaki tíz percig böngészi az ékszerrészlegét. Hozzáad egy nyakláncot a kosarához, majd egyszerűen… abbahagyja. Pontosan ekkor ugrik be a Growth Suite egy személyre szabott ajánlattal:„Hé, kap 5% kedvezményt, ha a következő 15 percben befejezi a rendelését
.” Az igazán okos rész? Azok az emberek, akik egyértelműen készek teljes áron vásárolni, soha nem látnak semmilyen kedvezményt. Csak a tétova vásárlók kapják meg ezeket a célzott ajánlatokat. Így megvéded a márkaértékedet, miközben olyan eladásokat mentesz meg, amelyek egyébként elvesznének.
Amikor az időzítő elér a nullához, a kedvezménykód automatikusan törlődik az áruházadból. Nincs megosztás a közösségi médiában, nincs határidő-hosszabbítás, nincs hamis sürgősség, amely minden nap újraindul. Csak valódi, időben korlátozott ajánlatok, amelyek valóban jelentenek valamit. Nézze, az okos kedvezményes stratégiák nem arról szólnak, hogy találjunk egy varázslatos százalékot, amely hirtelen egyik napról a másikra átalakítja az üzletét. Arról szólnak, hogy megértsék, mi készteti az embereket arra, hogy ténylegesen vásároljanak, és olyan ajánlatokat hozzanak létre, amelyek nem kétségbeesettnek, hanem értékesnek tűnnek. Ha az okos gondolkodást olyan eszközökkel kombinálod, amelyek valódi sürgősséget és személyre szabást teremtenek, a kedvezmények hatékony eszközzé válnak, hogy hosszú távon növeld vállalkozásodat. Nem csak gyors, de nem tartós értékesítési ösztönzők. És őszintén? Az ügyfelei úgy érzik, hogy megbecsülik őket, nem pedig manipulálják. Így építhetsz valamit, ami valóban tartós.

Source: Depositphotos
Gyakran ismételt kérdések
A kedvezmények jó marketingstratégia?
Ezek eszközök az eszköztáradban, nem pedig varázslatos megoldások. Használja őket konkrét dolgokra, például új ügyfelek szerzésére vagy a készlet kiürítésére. Ne támaszkodj rájuk, ha nagyobb problémákat akarsz megoldani a termékeiddel vagy a marketingeddel kapcsolatban.
Milyen típusú kedvezmény a leghatékonyabb?
Teljesen attól függ, hogy mit akarsz csinálni. Azt akarod, hogy az emberek többet költsenek? Próbáld ki a többszintű kedvezményeket. Kapcsolatok kiépítése? Legyen személyre szabott. Sürgősségre van szükséged? Az időkorlátos ajánlatok remekül működnek.
Mi az a korlátozott idejű ajánlat?
Valódi lejárati dátummal rendelkező kedvezmény vagy ajánlat. És úgy értem, hogy tényleg valódi. Azok a hamis visszaszámlálók, amelyek minden nap újraindulnak? Senki sem dől be nekik többé.
Működik a korlátozott időre szóló ajánlat?
Abszolút, ha jól csinálod. Mi emberek sokkal jobban utáljuk a jó ajánlatok kihagyását, mint a megszerzésüket. De ha túlzásba visszük, az embereket már nem érdekli. Használd takarékosan a maximális hatás érdekében.
Hogyan írjunk egy korlátozott ideig érvényes akciós ajánlatot?
Legyen szuper világos mindenről. Mi a kedvezmény? Mikor jár le? Mit kell tenniük az embereknek? Például: „20% kedvezményt kapsz a teljes rendelésedből, ha ma éjfélig kijelentkezel. Csak használd a TONIGHT20 kódot.”