Mi a teljesítménymarketing?
Nagyon röviden fogalmazva, a teljesítménymarketing az online marketing egy olyan formája, ahol az egyes megrendelések szintjén nyomon követheti a marketingköltségeket. Az offline világban olyan statisztikai modelleket használtak, amelyek bizonyos pontossággal meg tudták mondani a marketingeseknek, hogy a reklámkampányuk növelte-e az eladásokat, vagy csak kidobott pénz volt.
A marketingben van egy régi mondás: „A marketingre költött pénz fele kárba vész, csak nem tudjuk, melyik fele”.
Ez egyáltalán nem vonatkozik a teljesítménymarketingre. A viszonylag pontos méréseknek, adatoknak és fejlett algoritmusoknak köszönhetően elérheti a kívánt marketing eredményeket.
Mivel a marketingköltségeket minden egyes megrendelés szintjén nyomon követheti, biztosíthatja, hogy nyereséges legyen.
Ráadásul a teljesítménymarketingre költött pénz szinte azonnal megtérül megrendelések formájában (ez elsősorban a webáruházakra vonatkozik). Így nagyon gyorsan finanszírozhatja a további fejlődést és növekedést, mivel a pénz szinte azonnal visszatér.
Miért fontos ez?
A SEO-val ellentétben a teljesítménymarketing azonnali eredményeket hozhat. Csak adj hozzá egy fizetési kártyát, állítsd be a kampányokat és a mérést, és annyi forgalmat kapsz a weboldaladra, amennyit a pénztárcád elbír.
Még az Amazon is 10 milliárd dollárt költ évente teljesítménymarketingre, csak azért, hogy más nagy webáruházak, mint a Temu, ne tudjanak előzni.
Fontos felismerni, hogy a Performance Marketingben használt hirdetési felületek a legjövedelmezőbbek az egész interneten.
Képzeljük el úgy, mint a jégkorong-világbajnokságot vagy a labdarúgó-világbajnokságot. A sportolóink mérkőzéseinek reklámszüneteiben csak néhány reklám fut. Ezek általában a fogadóirodák. Azok, akik abban az évben spórolni akarnak a marketinggel, és nem fizetnek drága reklámot a sportmérkőzések alatt, nagyon gyorsan veszítenek piaci részesedést. Az emberek egyszerűen megfeledkeznek róluk, és a konkurencia megmutatja az előnyeiket.
Ugyanez történik a teljesítménymarketingben is. Ha nem szerepelnek az első keresési találatok között a Google-ban, vagy nem jelennek meg a potenciális ügyfelek számára a közösségi médiafelületeken, akkor a konkurencia fogja ezt megtenni.
Lehet, hogy Önnek van a legjobb márkakampánya, de mindig a megfelelő helyeken és a keresőben kell megjelennie, amikor az ügyfelei meg akarják találni Önt. Ellenkező esetben a konkurencia fogja ezt megtenni, és önnek nem marad semmije.
Kulcsfogalmak és kifejezések
A teljesítménymarketingben gyakran találkozik olyan rövidítésekkel, mint PPC, ROAS, CPA, CPL, CPM, CTR, CR, AOV.
Bár ezek mindegyike fontos, van három még fontosabb fogalom, amelyekre minden Performance Marketing épül. És ezeknek még csak semmi közük sincs a marketinghez. Hanem az árrés. Ha nem ismered az árrésedet és annak három szintjét, akkor a Performance Marketing minden más rövidítése haszontalan, mert úgyis pénzt veszítesz.
Bruttó árrés
Képlet: (A termékek eladási ára – a termékek beszerzési ára) / A termékek eladási ára
A bruttó árrés kifejezi, hogy az eladási ár hány százaléka az Ön bruttó nyeresége. Minél több, annál jobb. Bár ez az üzleti élet legalapvetőbb elve, sok vállalkozó összekeveri az árrést a haszonkulccsal.
A bruttó árrés soha nem lehet több mint 100%. Ez csak akkor lehetséges, ha ingyen kaptad a terméket.
Ha nyereséges akarsz lenni a teljesítménymarketingben, a bruttó árrésednek legalább 60-80%-osnak kell lennie. Sok webáruház csak álmodni tud ilyen árrésről, és pontosan ezért csökken az online üzletük. Nem tudnak nyereségesek lenni. Ilyen magas árrés nem lehetetlen elérni, de más szállítók és termékek után kell néznie.
Egészséges árrés nélkül az online marketingben senki sem mentheti meg.
Hozzájárulási árrés
Képlet: (Termékek eladási ára – Termékek beszerzési ára – Megrendelés feldolgozási költségei) / Termékek eladási ára.
A fedezeti hozzájárulás az, ami a megrendelés elküldése után a vállalatnál marad.
Itt a bruttó árrésből levonásra kerülnek a megrendelés-feldolgozási költségek, mint például a postaköltség, a csomagolás, a csomagolóanyagok, az esetleges ajándékok és hasonló tételek.
Röviden, ez a megrendelésen elért nyereség a megrendelés feldolgozása és elküldése során felmerülő költségek után.
Hozzájárulási árrés a marketingköltségek után
Képlet: (A termékek eladási ára – A termékek beszerzési ára – A megrendelés feldolgozási költségei – Marketingköltségek megrendelésenként) / A termékek eladási ára.
A bruttó fedezetből levonjuk a megrendelés-feldolgozási költségeket és a megrendelés megszerzésének marketingköltségeit. Ez az, ami megmarad a vállalat összes fix költségének kifizetésére. És ez gyakran a buktató a webáruházak számára. Az egy megrendelésre jutó marketingköltségeik (hitel + szakértői munka) magasabbak, mint a fedezeti hozzájárulásuk.
Ez azt jelenti, hogy minden egyes megrendelésen pénzt veszítenek. Vannak olyan webáruházak, amelyeknek vannak ismétlődő vásárlásaik, és nem bánják, hogy egy adott ügyfél első megrendelései veszteségesek. De ezek tényleg minimálisak.
AOV (átlagos rendelési érték):
Az átlagos rendelési érték a webáruház teljes bevétele osztva az adott időszak összes rendelésével. Bár ez a mérőszám nem mutatja meg a teljes igazságot arról, hogy a vásárlók átlagosan mennyit költenek nálad, durva számításokhoz elegendő.
Lehet, hogy a kis tételeknél 80%-os bruttó árrésed van. De ha a vásárlók átlagosan 10 fontot költenek, soha nem leszel nyereséges. Az átlagos rendelési értéknek 60 fontnak kellene lennie áfa nélkül.
És miért ennyi? Itt jön be az egyenletbe két másik fontos mérőszám: CR és CPC.
CR (konverziós ráta)
A konverziós ráta azt jelenti, hogy a weboldalára látogatók hány százaléka vásárol.
Ez jellemzően 0,5-5% között van. Igen, a weboldaladon 200 emberből csak 1 fogja megrendelni a termékeidet vagy szolgáltatásaidat.
A konverziós arányt elsősorban a weboldalon javíthatja. Ez számos tényezőtől függ, beleértve a weboldal használhatóságát, a termék részleteit, a vásárlói véleményeket, a pénztárgépet, a fényképeket és a videókat.
CR = konverziók száma / hirdetéskattintások száma
Ha 1%-ról 2%-ra javítod a konverziós rátát, az 100%-kal javítja a kampányod eredményeit.
Ezért jó, ha elsősorban a weboldalon keressük a Performance Marketing teljesítmény javításának lehetőségeit. Nem is kell hozzányúlni a kampányokhoz, de a weboldal módosításával nyereséges kampányokat érhet el.
CPC (költség per kattintás)
Az átlagos kattintásonkénti költség határozza meg, hogy átlagosan mennyit fizetsz egy weboldal látogatóért. Az aukció és a hirdetés minősége határozza meg, hogy mennyit fizet látogatónként. Egyes kulcsszavak esetében 0,02 fontot fizet kattintásonként, mások esetében akár 5 fontot is.
Itt nem sokat tud optimalizálni. A piac nyer, és Ön egyszerűen elfogadja a piaci árat.
De miért fontos ez a mérőszám? Mert a CPC-nek és a CR-nek köszönhetően kiszámíthatja a CPA-t.
CPA (Cost Per Action)
Az akció lényegében konverziót jelent. Egy webáruház esetében ez egy vásárlás. Ha szolgáltatást árul, akkor egy elküldött űrlapot. Az akciónkénti költség azt határozza meg, hogy mennyit fizetett a marketingben azért, hogy a célzott akciót elérje.
Ez egy rendkívül hasznos mérőszám, és a CPC-ből és a CR-ből származik.
CPA = CPC / CR
Tehát ha átlagosan 0,20 fontot fizet kattintásonként, és a konverziós ráta 1%, akkor a CPA értéke 20 font.
Emlékszel, milyen fontos a CR? Ha a konverziós ráta 2%-ra nő, a CPA csak £10 lesz.
Itt visszatérhetünk az átlagos rendelési értékhez. Ha olcsó termékeket árulsz jó árréssel, de az AOV csak 10 font, és 20 fontot fizettél a megrendelésért marketingben, akkor egyértelmű, hogy azonnal pénzt vesztettél.
Ha az átlagos rendelési értéked 60 font, 50%-os fedezeti hozzájárulás mellett 30 fontot keresel. A megrendelésenkénti 20 £-os marketingköltségek után ez 10 £ nyereséget jelent. A probléma az, hogy minden egyes megrendelésnek más az értéke. Vannak olyan webáruházak, ahol a megrendelések 1000 font értékűek, és vannak olyanok, ahol 20 font értékűek.
Egy webáruház a legtöbb rendelésen nyereséges akar lenni. Ezért létezik a ROAS mérőszám.
ROAS (reklámköltés megtérülése)
Ez a mutató azt fejezi ki, hogy egy marketingre költött font hány font bevételt generál.
ROAS = Bevétel áfa nélkül / marketingköltségek * 100
A ROAS magában foglal mindent, amit fentebb említettünk. Ezért ez az egyik leggyakrabban használt mérőszám a teljesítménymarketingben.
PNO vagy a költségek aránya a bevételhez képest
A PNO pontosan ugyanazt fejezi ki , mint a ROAS, csak fordított formában. Ez a költségek százalékos aránya a bevételhez képest.
PNO = marketingköltségek / bevétel áfa nélkül * 100
A webáruházak gyakran 10%-os PNO-t határoznak meg. Ez azonban teljesen helytelen megközelítés. Egy 10%-os bruttó árréssel rendelkező webáruház esetében a 10%-os PNO nettó veszteséget jelent. Egy 80%-os bruttó árréssel rendelkező webáruház esetében egy ilyen alacsony PNO jelentősen lelassítja a webáruház növekedését. Ezért a PNO-célt az árrés alapján kell kiszámítani.
POAS (reklámköltésből származó nyereség)
POAS = fedezeti hozzájárulás / marketingköltségek * 100
Ha túl akarsz élni egy kiélezett piacon, a kampányok optimalizálása a legjobb jövedelmezőség érdekében kulcsfontosságú, mivel számos tényező befolyásolja az árrést, és a céged célja a pénzkeresés, nem pedig a bevételszerzés. Ennek a mérőszámnak a beállítása technikailag igényesebb és szakértői munkát igényel.
Ugyanakkor biztosítékot kap arra, hogy kampányai optimalizálják a nyereséget.
MER (marketinghatékonysági mutató)
Bár a PNO-t már említettük, ezt általában minden egyes hirdetési csatornára külön-külön értékelik. És a menedzsmentköltséget nem veszik figyelembe.
Az ügyfélút ritkán egyenes, és gyakran több hirdetési platformnak tulajdonítják ugyanazt a konverziót. Ha összeadnánk az egyes hirdetési rendszerekből származó rendelési értékeket, hirtelen nagyobb bevételre tehetnénk szert, mint amekkora valójában volt. Ezért használják a MER-t.
A MER-ben összeadjuk az összes marketingköltséget (beleértve a PPC-s szakemberek munkáját is), és a bevételhez viszonyítva arányosan fejezzük ki.
MER = az összes marketingköltség összege / bevétel * 100
Így pontosan láthatod a marketinged hatékonyságát.
CAC (ügyfélszerzési költség)
A bevételei a törzsvásárlókból és az új ügyfelekből származnak. Már vannak törzsvásárlóid az e-mail adatbázisodban, és ők azért vásárolnak, mert ismernek téged. A teljesítménymarketingre fordított marketingkiadásaidnak az új ügyfelek megszerzésére kell összpontosítaniuk.
A számítás egyszerű:
CAC = marketingkiadások / új ügyfelek száma.
LTV (élettartam-érték)
Ha olyan szerencsés vagy, hogy vállalkozásod visszatérő ügyfelekből áll, akkor biztosan érdekel, hogy mennyi pénzt hoz neked egy ilyen ügyfél.
LTV = Átlagos nyereség rendelésenként * Átlagos vásárlások száma * Átlagos ügyfélmegtartási időtartam.
Az LTV annak meghatározására szolgál, hogy mennyit tudsz maximálisan kifizetni az ügyfélszerzésért. Vagyis, hogy mennyi lehet a maximális CAC-od.
Ezeknek a mérőszámoknak megvan az az előnye, hogy megengedheti magának, hogy sokkal magasabb összegeket ajánljon fel a hirdetési rendszerekben, mint a versenytársak, mert tudja, hogy ez a jövőben megtérül.
Erre példa a Booking.com. Ha a Booking.com-nak már az első megrendelésnél nyereségesnek kellene lennie, akkor soha nem engedhetné meg magának, hogy ennyi pénzt öntsön a Google hirdetésekbe. Tudják azonban, hogy az ügyfelek még több évig náluk fognak foglalni, így kezdetben bátran veszíthetnek pénzt, mert tudják, hogy az a jövőben megtérül.
A magasabb LTV elérése érdekében különböző hűségprogramokat alkalmaznak.
Teljesítménymarketing-csatornák
A SEO-val és a közösségi hálózatokkal ellentétben a teljesítménymarketingben nagyon jól lehet kezelni és tervezni az elérést és a forgalmat. A Performance Marketing csatornák jellemzően PPC-t (Pay Per Click) használnak. Minden egyes kattintás néhány fillérbe kerül, és a költségvetésed alapján kiszámíthatod a várható forgalmat.
Vegye figyelembe, hogy nem minden fizetett csatorna használ PPC-t. Egyeseknél, mint például a Meta Ads, a megjelenésekért fizet. Ez hasonlóan működik a YouTube-hirdetések esetében is.
A leggyakrabban használt hirdetési platformok a következők:
-
Google Ads
Bár a Google Ads több hirdetési hálózatot is magában foglal, mint például a Search, Shopping, Display, YouTube, leginkább az első két említetthez társítják. Az elv egyszerű: ha valaki rákeres egy, a termékedhez kapcsolódó szóra, akkor a weboldalad hirdetését jeleníted meg neki. Az a hirdető, aki a legtöbbet fizet, a legmagasabb pozícióban lesz.
-
Bing hirdetések
A Bing Ads ugyanúgy működik, mint a Google Ads. Azonban nem rendelkezik a YouTube-hálózattal. Az egyetlen különbség, hogy a Bing Ads a Bing keresőmotorban működik.
-
Meta hirdetések
A Meta Ads a Facebook és az Instagram közösségi hálózatokon megjelenő hirdetések. Ez egy népszerű csatorna az egyes hirdetési hálózatok felhasználóinak száma miatt. És az algoritmusok kifinomultsága miatt is.
A keresőhirdetésekkel ellentétben, amelyek inkább a „technikai” beállításokról szólnak, a Meta Ads esetében a kreativitás a meghatározó. Videók, fotók, bannerek. Ezeknek köszönhetően igazán jó teljesítményt lehet elérni.
-
TikTok hirdetések
TikTok Ads a kreatív meghatározó. A TikTok-on azonban csak a videóformátumok működnek.
Stratégiák
A teljesítménymarketingben gyakran hallani a „kampánystratégia” kifejezést. Ez nagyon kifinomultan hangzik, és gyakran hallja a PPC-specialistáktól. „Megváltoztattuk a kampánystratégiát”.
Azonban nincs mögötte olyan sok varázslat. Elvileg több, a Google Ads, a Meta Ads vagy a Bing Ads hirdetésekhez kapcsolódó stratégia is érdekli. Az árösszehasonlító webhelyeknél aligha találkozna velük.
Kézi költség per kattintás
A manuális költség per kattintás esetén Ön határozza meg, hogy mennyit szeretne maximálisan fizetni kattintásonként. Ez tűnhet a legjobb stratégiának, de ha túl keveset licitál az aukción, könnyen előfordulhat, hogy egyáltalán nem kap kattintásokat.
Ha pedig mégis kap néhány kattintást, akkor azok nem biztos, hogy olyanoktól származnak, akikre szüksége van. Ezt a stratégiát manapság alig használják.
Kattintás maximalizálás
Egy adott költségvetésért a lehető legtöbb kattintást kapod. Jól hangzik, de a kattintások nem fizetik a számlákat. Ezért ezt a stratégiát csak a kampányok indításakor használjuk, hogy megtudjuk, milyenek a kattintásonkénti költségek, és hogy kezdeti konverziókat érjünk el.
Konverzió maximalizálás
Az algoritmus a maximális konverziókat hozza adott költségvetés mellett. A kampánynak egy fő konverzióval kell rendelkeznie ahhoz, hogy megfelelően működjön.
Ezzel a beállítással már nyomon követi az üzleti fiók céljait, de még nem teszi ezt pénzügyileg hatékonyan.
Konverziós érték maximalizálása
A konverzió maximalizáláshoz hasonlóan működik. Egy különbséggel – a konverziók számának maximalizálása helyett azok értékét maximalizálja. Ez különösen népszerű a webáruházaknál, ahol minden egyes megrendelésnek más-más értéke van, és természetesen csak a legértékesebbeket akarja.
Célköltség konverziónként
A leadeket megszerző fiókok azok, akik jellemzően ezt a stratégiát alkalmazzák. Ha kiszámoltad egy lezárt üzlet átlagos értékét, jövedelmezőségét és konverzióját, akkor meg tudod határozni, hogy mi az a maximális összeg, amit egy leadért fizethetsz. Ezután megmondhatja az algoritmusnak, hogy ez a maximális összeg, amit egy leadért fizetni szeretne.
Célzott hozam
A célhozam segítségével megmondja az algoritmusnak, hogy minden egyes marketingre költött fontból hány font bevételt kell generálnia. Ez egyben költségvetés-korlátozó stratégia is, ahol a költségvetés csak addig kerül elköltésre, amíg az algoritmus teljesíti a célhozamot.
Szakértői tanácsok
Soha ne állítsa be a legfejlettebb stratégiákat, mint például a konverziónkénti célköltséget vagy a célhozamot egy új fiókban. Kezdje a Kattintásmaximalizálással, és fokozatosan haladjon felfelé a fejlettebb stratégiákhoz, amint elegendő konverziót ért el. Ha kihagyja ezeket a lépéseket, a kampányok leállhatnak vagy nem lesznek hatékonyak.
Célok kitűzése a teljesítménymarketingben
Számítsa ki a bruttó és a fedezeti fedezetet. A fedezeti hozzájárulás körülbelül 40%-át kell marketingre fordítania. Ha 40%-os fedezeti hozzájárulásod van (ez az, ami a termékvásárlás és a megrendelések feldolgozásával kapcsolatos költségek kifizetése után megmarad), és ennek 40%-át a marketingre akarod fordítani, akkor a cél PNO 16% lesz. ROAS-ra átszámítva ez 625% lesz.
A cél ROAS az, amit az algoritmusnak adsz. Ha a ROAS magasabb, akkor növelheti a költségvetést és skálázhatja a fiókot. Ha nem éri el a cél ROAS-t, akkor nincs értelme több pénzt fektetni a marketingbe, mert veszteséget fog okozni.
A leadek megszerzésekor az egy konverzióra jutó költségre összpontosít. Például Ön légkondicionáló berendezéseket szerel. Átlagosan 2000 fontot kap egy munkára, az árrés 20%, tehát 400 font. Ötből öt leadből 1-et tudsz lezárni. Az árrésből maximum 30%-ot szeretne marketingre fordítani. Ez 120 font.
Mivel 20%-os a sikerességi arányod az üzletkötések terén, maximum 24 fontot adhatsz leadenként. A számítás a következő: 120*20%=24.
A konverziónkénti célköltséged tehát 24 £ lesz. Ha az algoritmus ismét megfelel ennek, és kevesebbet fizetsz leadenként, akkor hozzáadhatod a költségvetést és skálázhatsz. Ha többet fizet leadenként, próbálja meg optimalizálni a fiókot és elérni a kitűzött célt, mielőtt költségvetést adna hozzá.
Célközönség
A marketingben gyakran használják a célközönséget. Ezt általában demográfiailag, érdeklődési körök vagy marketingszemélyiségek szerint szokták leírni. Egyes marketingesek ezt aztán a teljesítménymarketingben is megpróbálják használni.
A keresőhirdetések esetében a célközönség az, aki az Ön termékével kapcsolatos kulcsszavakra keres. Ha gyermekruházatot árulsz, és valaki beírja a Google-be, hogy „rózsaszín gyermekruha”, akkor nem számít, hogy ez egy anya, apa vagy a szülők barátja, aki ajándékot vásárol a gyermeknek. Az a fontos, hogy azt keresik, amire szükséged van. Abban a pillanatban ki tudod szolgálni őket, és el tudod adni nekik azt, amire éppen szükségük van.
A közösségi hálózatokon megjelenő hirdetések esetében a célzás korábban inkább a demográfiai adatokra és az érdeklődési körre támaszkodott. Ez már nem érvényes. A kreativitásod a célzásod. A kreatív leírja a problémát, amelyet a terméked megold, és az algoritmus elegendő adat birtokában kitalálja, hogy kinek kell megmutatni a hirdetést.
Ezért töltsön több időt a kreatív (videó vagy banner) átgondolásával, mint a megfelelő célcsoport keresésével.
Csatorna- és eszközválasztás
A megfelelő csatornaválasztás biztosítja, hogy kampányai az elvárásoknak megfelelően működjenek. Van egy egyszerű szabály a kiválasztásukra. Van-e kereslet a termékére, és az emberek aktívan keresik-e azt? Válassza a keresőhirdetéseket, mint például a Google Ads vagy a Bing Ads.
Van egy új terméke, amely megold egy problémát az ügyfelek számára, de még nem ismerik? Válassza a közösségi média hirdetést. Drágább (több száz forintos) termékeket árul, amelyeket az emberek ismernek és aktívan keresnek? Próbálja ki az árösszehasonlító weboldalakat.
Egy bizonyos ponton úgyis felveszel más hirdetési csatornákat is. Nem akarsz egyetlen platformtól függeni, mert ha a fiókodat letiltják, a bevételeid jelentős részét elveszíted.
Kampányoptimalizálás (+A/B tesztelés, adatelemzés és -értelmezés, folyamatos stratégia-kiigazítás az eredmények alapján).
A teljesítménymarketingben találkozol a kampányoptimalizálás kifejezéssel. De mit is jelent ez? Megpróbálsz jobb eredményeket hozni ugyanannyi pénzből.
Olyan tevékenységeket, amelyek segítenek javítani a kampányeredményeket:
- Kulcsszavak kizárása
Ez csak a keresőhirdetésekre vonatkozik. A kampányok gyakran olyan szavakra is megjelennek, amelyek csak érintőlegesen kapcsolódnak a termékeihez. Vagy az emberek több információt szeretnének a termékről, és még nem állnak készen a vásárlásra.
Az ilyen szavakat el akarja távolítani a kampányokból, mert feleslegesen költenek hitelt, és nem hozzák a kívánt eredményeket.
- Új hirdetési szövegek tesztelése
A szöveg jelentős szerepet játszik az emberek döntésében, hogy rákattintanak-e a hirdetésedre vagy sem. Említse meg a hirdetésben az ingyenes szállítást, a kiterjesztett garanciát vagy a kedvezményt, és sokkal többen fognak rákattintani a hirdetésre.
- A rosszul teljesítő termékek kizárása
Nem minden termék fog elkelni. Ez tény. Lehet, hogy a konkurenciával szemben magas az ára, lehet, hogy rossz a termékleírása. Ha az emberek rákattintanak a termékre, de nem kapsz konverziót, jobb, ha kizárod a hirdetésekből. Ismét jelentős összegeket takarít meg, amelyeket hatékonyabban tud felhasználni.
- Kreatív tesztelés
Még a legjobb kreatívok is megkopnak idővel, és a hirdetések teljesítménye csökken. Ekkor van itt az ideje a hirdetés megváltoztatásának. Teszteljen folyamatosan többféle hirdetéstípust, és amikor a győztes hirdetés veszít a teljesítményéből, cserélje le egy újjal.
A kreatív elemek tervezése és tesztelése
A teljesítménymarketing, különösen a közösségi médiában, a kreativitáson alapul. A kreatív lehet banner vagy videó. A kreatívok leggyakrabban használt típusai a következők:
- Sajtóképernyőfotó: Az egész hirdetés csak egy neves magazinban megjelent cikk képernyőmentésén alapul, amely az Ön termékéről ír.
- Mi vs. ők: A hirdetésben összehasonlítja az Ön termékének/szolgáltatásának előnyeit a konkurenciával. Nem kell konkrét márkákat megnevezned, csak az adott piacon érvényesülő szabványokról beszélj. Például ruházati cikkek esetében összpontosíthatod a figyelmet arra, hogy a ruhák mennyi ideig tartanak, vagy hogy ingyenes cserét biztosítasz.
- Jellemzők kiemelése: A banner közepén lesz egy kép a termékedről, köré írva annak fő előnyei.
- Ajánlások: A hirdetésben a vásárlóidtól származó vélemények jelennek meg. Ismét egy nagyon egyszerűen létrehozható, de nagyon hatékony hirdetési forma.
- Alapítók hirdetése: Ha még csak most kezded, és még nincsenek véleményeid vagy médiavisszhangod, akkor létrehozhatsz egy hirdetést, amelyben a cég tulajdonosa elmeséli, hogy miért alapította a céget, és milyen problémát old meg a termékük.
- UGC: A felhasználó által generált tartalomtípusok olyan videók, amelyek nem úgy néznek ki, mint a hirdetések. Ezeket mobiltelefonokkal veszik fel, mint a hagyományos videókat. Ezekben egy ügyfél magyarázza el, hogyan segített neki az Ön terméke. Ez a típusú videó nagyon hatékony, mert hitelesnek és hitelesnek tűnik.
Több tucat más típusú hirdetés létezik. Szerezzen inspirációt a konkurenciától, milyen hirdetéseket használnak, mely hirdetések futnak a legtovább, és próbáljon meg valami hasonlót létrehozni a terméke/szolgáltatása számára. Nagyon valószínű, hogy a hirdetés nálad is működni fog, és rengeteg időt és pénzt spórolhatsz meg a teszteléssel.
Adatvezérelt marketing
A teljesítménymarketing az adatvezérelt döntéshozatalon alapul. A kampányok minden változtatását, minden kreatív változtatást vagy stratégiaváltást adatokkal kell alátámasztani. Először adatokat kell gyűjteni, majd helyesen értelmezni és elemezni, végül pedig következtetéseket levonni, amelyek alapján döntéseket hozni.
Ha új gyakorlatokat és taktikákat akarsz kipróbálni, megteheted. De mindig tűzzön ki mérhető célokat, amelyek alapján értékelni fogja tevékenységei sikerét. Tartsa magát az adatokhoz, és nem fog hibázni. Ha csak úgy esztelenül változtatsz a beállításokon, azt gondolva, hogy ezzel javítod az eredményeket, az ellenkezője lehet igaz.
AI és gépi tanulás integrálása
Az AI és a gépi tanulás igazán nagy szerepet játszik a teljesítménymarketingben, és többféleképpen használható:
Licitálás és célzás
Minden intelligens stratégia a gépi tanulás alapján működik. Aki használja őket, hamar rájön, hogy sokkal jobb eredményeket ér el, mint a legtöbb szakember.
Emellett órákig tartó kézi munkát takarítanak meg, így több ideje marad arra, hogy az online üzlet irányításában fontosabb tevékenységekre koncentráljon.
Szövegek írása
Adjon be egy céloldalt a ChatGPT-be, és súgók segítségével irányítsa a chatbotot a megfelelő formátumhoz. Általában olyan jó eredményeket fog kapni, amelyeket akár hirdetésekben is felhasználhat. Előnye az is, hogy a ChatGPT ismeri az egyes szövegformátumokat, az azok megírására vonatkozó legjobb gyakorlatokat és a szöveghosszúsági korlátozásokat.
Másodperceken belül szinte olyan szövegeket kap, mintha egy profi szövegírótól kapná.
Kreatív generálás
A generatív AI segít bannerek és egyedi fotók létrehozásában. Segít a videoszkriptek tervezésében is. Gyakran több órányi időt takarít meg, amit a fotóbankokban töltene.
Adatelemzés
Az AI és a gépi tanulás az adatelemzésben is használható. Csak illesszen be egy statisztikai képet a ChatGPT-be, és máris kaphat ajánlásokat a számlaváltásokra. Itt azonban csak olyan ajánlásokat kap, mint amilyen adatokat a chatbotba bevitt. Röviden, ritkán fogja látni a teljes képet a fiókról, és az ajánlások vakon követése inkább árthat a kampányainak, mint segíthet.
A gépi tanulás felhasználható például bevételi előrejelzések készítésében, az ügyfelek szegmentálásában vagy a termékek teljesítmény szerinti felosztásában.
Itt általában olyan fejlett statisztikai programokra van szükség, mint az SPSS vagy a Python.
Mérés és jelentéskészítés (elvek, eszközök)
Mérés
Minden hirdetési csatornán fel kell tölteni a konverziókat. A konverziók például a vásárlások vagy az űrlapok kitöltése. Ezek a fő üzleti célok, és makrokonverzióknak nevezzük őket. Vannak mikrokonverziók is, mint például a kosárba helyezés, a pénztár indítása vagy egy űrlap kitöltésének megkezdése.
A mikro-átalakulások segíthetnek az algoritmusoknak gyorsabban kitalálni, hogy milyen látogatókat kell a weboldalra hozni. Győződjön meg róla, hogy helyes adatokat küld a konverziókhoz, különben torz eredményeket kap, és helytelen döntéseket hoz a beállításokban.
Eszközök
Minden hirdetési platform rendelkezik beépített jelentéskészítéssel. Ezekben a rendszerekben van a legtöbb adat, és viszonylag könnyen átkattinthatja a legtöbb lényeges jelentést. A probléma akkor merül fel, ha átfogóbb képet szeretne kapni.
Itt külső eszközöket kell használnia, mint pl:
- Google Analytics 4: A legelterjedtebb eszköz a webhelyek teljesítményének mérésére. Itt láthatja, hogy az egyes látogatók hogyan interakcióztak a különböző hirdetésekkel, és hogyan vezettek konverzióhoz. A cookie-korlátozások miatt ez az eszköz egyre kevésbé pontos.
- Google Looker Studio: Ez egy adatvizualizációs eszköz. Csatlakozók segítségével számos hirdetési és elemző rendszerből, SQL-adatbázisokból vagy akár a Google Sheetsből is húzhat ide adatokat. Így minden fontos jelentés egy helyen, a felelősök számára elérhetővé válik.
- Google Sheets: A Google Sheets-et gyakran használják jelentések készítésére is. Ha konkrét áttekintést kell készítenie, a Google Sheets funkciói nagyban megkönnyíthetik a munkáját, és érdekes trendeket mutathatnak be. Vannak más fizetős eszközök is, de ezek funkcionalitása megegyezik a fent említett eszközök képességeivel.