2022-ben a határokon átnyúló európai e-kereskedelem értéke 179 milliárd euró volt. Ebből az online boltok rekordmagas, 105,5 milliárd eurós forgalmat generáltak. A Cross-Border Commerce Europe jelentés szerint az összes európai online értékesítés akár 32%-a is határokon átnyúló értékesítésből származik.
A teljes B2C online értékesítés Európában elérte a 741 milliárd eurót. Ez 2022-höz képest 13%-os növekedést jelent. E teljes forgalom 32%-a származott a határokon átnyúló értékesítésekből.
Ki megy jól?
A vállalat évente rangsorolja Európa 500 legnagyobb határokon átnyúló online áruházát, kivéve az utazási szegmenst.
A 10 legjobb európai kiskereskedő rangsorában 2023-ban az IKEA az első. 5,2 milliárd eurós forgalmat ért el. Ezt követi a Zalando, a H&M, a Lego, a Zara, a Jysk, a Lidl, a Decathlon, az Adidas és a Notino teszi teljessé az első tízet.
Európa 500 legnagyobb határokon átnyúló online kiskereskedőjének eladásai csökkentek az instabil gazdasági környezet, valamint az amerikai és kínai márkák által támasztott verseny miatt. A TOP 500 forgalma 18%-kal, 50 milliárd euróra csökkent 2023-ban.