3 min. čítanie

Webshopok konverzióinak alakulása a koronavírus idején – frissítve

Ahogy előző héten, most is megvizsgáltam, hogyan teljesítenek az egyes szegmensek a Dognet affiliate hálózat adatai szerint. Ezek “maximálisan friss” adatok, a vasárnapi számok (március 22.) is szerepelnek benne.

Webshopok konverzióinak alakulása a koronavírus idején – frissítve

A számokról és a módszertanról

Az adatok tartalmazzák hálózatunk összes kampányát az összes piacon. Nagyjából 60%-uk szlovák webáruház, 30%-uk cseh, a többi pedig többségében magyarországi webshop. Mivel ezek a piacok nagyon közel vannak egymáshoz, úgy döntöttem, hogy inkább az adatmennyiséget részesítem előnyben, mint a piaci specifikációt.

Az összeállítás készítésénél azon konverziók számát vettem figyelembe, amelyek az affiliate kampányokon keresztül érkeztek, tehát nem a webshopok teljes számairól van szó. A valóságtól való eltérés +/- 10%.

A százalékos csökkenés vagy növekedés átlagának kiszámításához a 2020-as év első 30 napjának átlagát vettem kiindulásként, tehát még a krízis előtti időszakot.

Csak hogy mindenki számára egyértelmű legyen, a hét legerősebb napja a hétfő, időnként a vasárnap. A vásárlások száma folyamatosan csökken a leggyengébb naphoz, a szombathoz közeledve. Vasárnap a szám elkezd növekedni, és hétfőn maximalizálódik. Természetesen, ez a klasszikus hetekre vonatkozik, állami ünnepek, iskolai szünetek nélkül.

Négy szegmenst figyeltem

  • Egészség
  • Otthon és lakberendezés
  • Divat
  • Elektrotechnika

Egészség szegmens csúcsa

Az egészség szegmens továbbra is vezetett múlt héten. Néhány napon keresztül a hálózat konverziónak több mint 50%-a ebből a szegmensből származott. Annak ellenére, hogy a többi szegmens „javult” a hétvégén, az egészségügy szegmens erőteljes dominanciája várható a következő napokban is. Tekintettel arra azonban, hogy talán hamarosan újra kinyithatnak az üzletek, és a gyógyszertárak készletezése is javulni fog, a szegmens valószínűleg fokozatosan normalizálódik. Persze, a járvány kapcsán kialakult helyzet napról napra, sőt, óráról órára változik, így a feltételezett alakulás is változhat ennek függvényében.

Vasárnap ismét az otthon és lakberendezés jegyében

Kisebb ingadozás után a lakberendezés és otthon szegmens március 22-én, vasárnap visszatért. Azt az előző hetekben is megfigyelhettük, hogy vasárnap „az egészséggel nem foglalkozunk”. Vajon ez egy jel, hogy a szegmensek visszatérnek a normális kerékvágásban? Valószínűleg nem, ennek oka, hogy hétvégén az emberek elhalasztják a nagyobb bevásárlásokat.

A divat és szépségápolás még mindig jelentősen az átlag alatt

Más szegmensek újjáéledése ellenére a divat és a szépségápolás stagnál. Logikus – az emberek elegendő ruhával és kozmetikummal rendelkeznek.

Mi lesz a folytatás? A világjárvány azt mutatja, hogy az online munka és az online vásárlás biztonságosabb mód, mint ahogy ez a múltban volt. Mindenki tudta, hogy az online a jövő, de azt is, hogy ilyen közel van? Szorítsunk azért, hogy minden jól végződjön. Mindenekelőtt: maradjunk otthon! És mondjunk köszönetet a logisztikai társaságoknak és a futároknak. Ha valamit kiszállítanak nekünk, adjunk nekik egy kis ajándékot. Csokit, kekszet, bármit. Manapság nem könnyű a helyzetük, és az e-kereskedelem nekik köszönhetően működik.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Recenzió: Miért (ne) használjuk a Wix-et?
6 min. čítanie

Recenzió: Miért (ne) használjuk a Wix-et?

Weboldalak készítésére számtalan eszköz létezik. A legismertebb WordPress-től kezdve, amelynél szükségünk van némi alap technikai ismeretekre, egészen a különféle online szerkesztőkig, amelyek segítségével programozás nélkül tudunk létrehozni weboldalakat.

Prečítať článok
Webshopok konverzióinak alakulása a koronavírus idején – 4 friss grafikonnal
2 min. čítanie

Webshopok konverzióinak alakulása a koronavírus idején – 4 friss grafikonnal

Hogyan érinti az aktuális helyzet az e-kereskedelem piacát? Dognet affiliate hálózatunkban több száz kampányunk van különféle szegmensekből, ezért úgy döntöttem, megvizsgálom az idei év összesített adatait (2020.03.14-ig), és készítek belőle egy rövid összefoglalót. Hogyan teljesít az egészség szegmens, és hogy állnak a többiek?

Prečítať článok
HOGYAN KÉSZÍTSÜNK HELYESEN PIACKUTATÁST ÉS KONKURENCIAELEMZÉST?
12 min. čítanie

HOGYAN KÉSZÍTSÜNK HELYESEN PIACKUTATÁST ÉS KONKURENCIAELEMZÉST?

Kezdjük rögtön az elején azzal, hogy mi a fontos minden vállalkozás beindításánál. Azt hiszem abban egyetértünk, hogy a helyes döntések képezik az alapját. Hányszor olvashatjuk a különféle interjúkban, hogy a sikeres üzletember azt mondja: „Ekkor helyes döntést hoztam“. De gyakran ugyanezekben az interjúkban azt is olvashatjuk, hogy: „Ha akkor többet tudtam volna, akkor nem követtem […]

Prečítať článok