Érdekel
24. March 2020

Štefan Polgári

Managing Director, Ecommerce Bridge
24. March 2020

Webshopok konverzióinak alakulása a koronavírus idején – frissítve

3 perc olvasási idő

Ahogy előző héten, most is megvizsgáltam, hogyan teljesítenek az egyes szegmensek a Dognet affiliate hálózat adatai szerint. Ezek “maximálisan friss” adatok, a vasárnapi számok (március 22.) is szerepelnek benne.

A számokról és a módszertanról

Az adatok tartalmazzák hálózatunk összes kampányát az összes piacon. Nagyjából 60%-uk szlovák webáruház, 30%-uk cseh, a többi pedig többségében magyarországi webshop. Mivel ezek a piacok nagyon közel vannak egymáshoz, úgy döntöttem, hogy inkább az adatmennyiséget részesítem előnyben, mint a piaci specifikációt.

Az összeállítás készítésénél azon konverziók számát vettem figyelembe, amelyek az affiliate kampányokon keresztül érkeztek, tehát nem a webshopok teljes számairól van szó. A valóságtól való eltérés +/- 10%.

A százalékos csökkenés vagy növekedés átlagának kiszámításához a 2020-as év első 30 napjának átlagát vettem kiindulásként, tehát még a krízis előtti időszakot.

Csak hogy mindenki számára egyértelmű legyen, a hét legerősebb napja a hétfő, időnként a vasárnap. A vásárlások száma folyamatosan csökken a leggyengébb naphoz, a szombathoz közeledve. Vasárnap a szám elkezd növekedni, és hétfőn maximalizálódik. Természetesen, ez a klasszikus hetekre vonatkozik, állami ünnepek, iskolai szünetek nélkül.

Négy szegmenst figyeltem

  • Egészség
  • Otthon és lakberendezés
  • Divat
  • Elektrotechnika

Egészség szegmens csúcsa

Az egészség szegmens továbbra is vezetett múlt héten. Néhány napon keresztül a hálózat konverziónak több mint 50%-a ebből a szegmensből származott. Annak ellenére, hogy a többi szegmens „javult” a hétvégén, az egészségügy szegmens erőteljes dominanciája várható a következő napokban is. Tekintettel arra azonban, hogy talán hamarosan újra kinyithatnak az üzletek, és a gyógyszertárak készletezése is javulni fog, a szegmens valószínűleg fokozatosan normalizálódik. Persze, a járvány kapcsán kialakult helyzet napról napra, sőt, óráról órára változik, így a feltételezett alakulás is változhat ennek függvényében.

Vasárnap ismét az otthon és lakberendezés jegyében

Kisebb ingadozás után a lakberendezés és otthon szegmens március 22-én, vasárnap visszatért. Azt az előző hetekben is megfigyelhettük, hogy vasárnap „az egészséggel nem foglalkozunk”. Vajon ez egy jel, hogy a szegmensek visszatérnek a normális kerékvágásban? Valószínűleg nem, ennek oka, hogy hétvégén az emberek elhalasztják a nagyobb bevásárlásokat.

A divat és szépségápolás még mindig jelentősen az átlag alatt

Más szegmensek újjáéledése ellenére a divat és a szépségápolás stagnál. Logikus – az emberek elegendő ruhával és kozmetikummal rendelkeznek.

Mi lesz a folytatás? A világjárvány azt mutatja, hogy az online munka és az online vásárlás biztonságosabb mód, mint ahogy ez a múltban volt. Mindenki tudta, hogy az online a jövő, de azt is, hogy ilyen közel van? Szorítsunk azért, hogy minden jól végződjön. Mindenekelőtt: maradjunk otthon! És mondjunk köszönetet a logisztikai társaságoknak és a futároknak. Ha valamit kiszállítanak nekünk, adjunk nekik egy kis ajándékot. Csokit, kekszet, bármit. Manapság nem könnyű a helyzetük, és az e-kereskedelem nekik köszönhetően működik.

A cikk szerzője

Štefan Polgári

Managing Director, Ecommerce Bridge

Az Ecommerce Bridge projekt alapítója és vezetője. Több mint 10 éve foglalkozik online marketinggel, és Ecommerce Bridge-en kívül vezeti a Dognet affiliate hálózatot is.

A cikk támogatója

Helyi affiliate hálózat vagyunk, teljes mértékben ismerjük és értjük a helyi piacot. Jelenleg 569 kampányunk van, és 4032 partnerrel dolgozunk együtt. 2013 óta 1 157 282 konverziót közvetítettünk, amely 54 000 000 eurós forgalmat jelent. Partnereinknek ezidáig 3 602 735 euró jutalékot fizettünk ki.