
A számokról és a módszertanról
Az adatok tartalmazzák hálózatunk összes kampányát az összes piacon. Nagyjából 60%-uk szlovák webáruház, 30%-uk cseh, a többi pedig többségében magyarországi webshop. Mivel ezek a piacok nagyon közel vannak egymáshoz, úgy döntöttem, hogy inkább az adatmennyiséget részesítem előnyben, mint a piaci specifikációt.
Az összeállítás készítésénél azon konverziók számát vettem figyelembe, amelyek az affiliate kampányokon keresztül érkeztek, tehát nem a webshopok teljes számairól van szó. A valóságtól való eltérés +/- 10%.
A százalékos csökkenés vagy növekedés átlagának kiszámításához a 2020-as év első 30 napjának átlagát vettem kiindulásként, tehát még a krízis előtti időszakot.
Csak hogy mindenki számára egyértelmű legyen, a hét legerősebb napja a hétfő, időnként a vasárnap. A vásárlások száma folyamatosan csökken a leggyengébb naphoz, a szombathoz közeledve. Vasárnap a szám elkezd növekedni, és hétfőn maximalizálódik. Természetesen, ez a klasszikus hetekre vonatkozik, állami ünnepek, iskolai szünetek nélkül.
Négy szegmenst figyeltem
- Egészség
- Otthon és lakberendezés
- Divat
- Elektrotechnika
Eredmények
Mint láthatjuk, jelentős növekedés az egészség szegmensben történt. Érdekesség, hogy növekedett az otthon és lakberendezés szegmens is, a divat és az elektrotechnika viszont csökkent.
Ha azonban a szegmensek százalékos arányát vesszük figyelembe, láthatjuk, hogy az utolsó napokban az egészség szegmens maga mögé utasított mindenkit, és összességében az otthon és lakberendezés szegmens is csökken.
Ha megnézzük a szegmensek közötti százalékos változást, világosan láthatjuk az egészség szegmens kilövésszerű növekedését, és a többi szegmens százalékos visszaesését.
Ha csak 2020. március 7-től nézzük a grafikont, még pontosabban láthatjuk, hogy mi is történik az adott szegmensekben.
Ennyi tőlem most, gyorsan, hogy lássuk a legaktuálisabb számokat. Tíz-tizenkét nap múlva igyekszem frissíteni a cikket, hogy megnézhessük, hogy alakul a helyzet.