2 min. čítanie

Webshopok konverzióinak alakulása a koronavírus idején – 4 friss grafikonnal

Hogyan érinti az aktuális helyzet az e-kereskedelem piacát? Dognet affiliate hálózatunkban több száz kampányunk van különféle szegmensekből, ezért úgy döntöttem, megvizsgálom az idei év összesített adatait (2020.03.14-ig), és készítek belőle egy rövid összefoglalót. Hogyan teljesít az egészség szegmens, és hogy állnak a többiek?

Webshopok konverzióinak alakulása a koronavírus idején – 4 friss grafikonnal

A számokról és a módszertanról

Az adatok tartalmazzák hálózatunk összes kampányát az összes piacon. Nagyjából 60%-uk szlovák webáruház, 30%-uk cseh, a többi pedig többségében magyarországi webshop. Mivel ezek a piacok nagyon közel vannak egymáshoz, úgy döntöttem, hogy inkább az adatmennyiséget részesítem előnyben, mint a piaci specifikációt.

Az összeállítás készítésénél azon konverziók számát vettem figyelembe, amelyek az affiliate kampányokon keresztül érkeztek, tehát nem a webshopok teljes számairól van szó. A valóságtól való eltérés +/- 10%.

A százalékos csökkenés vagy növekedés átlagának kiszámításához a 2020-as év első 30 napjának átlagát vettem kiindulásként, tehát még a krízis előtti időszakot.

Csak hogy mindenki számára egyértelmű legyen, a hét legerősebb napja a hétfő, időnként a vasárnap. A vásárlások száma folyamatosan csökken a leggyengébb naphoz, a szombathoz közeledve. Vasárnap a szám elkezd növekedni, és hétfőn maximalizálódik. Természetesen, ez a klasszikus hetekre vonatkozik, állami ünnepek, iskolai szünetek nélkül.

Négy szegmenst figyeltem

  • Egészség
  • Otthon és lakberendezés
  • Divat
  • Elektrotechnika

Eredmények

Mint láthatjuk, jelentős növekedés az egészség szegmensben történt. Érdekesség, hogy növekedett az otthon és lakberendezés szegmens is, a divat és az elektrotechnika viszont csökkent.

Ha azonban a szegmensek százalékos arányát vesszük figyelembe, láthatjuk, hogy az utolsó napokban az egészség szegmens maga mögé utasított mindenkit, és összességében az otthon és lakberendezés szegmens is csökken.

Ha megnézzük a szegmensek közötti százalékos változást, világosan láthatjuk az egészség szegmens kilövésszerű növekedését, és a többi szegmens százalékos visszaesését.

Ha csak 2020. március 7-től nézzük a grafikont, még pontosabban láthatjuk, hogy mi is történik az adott szegmensekben.

Ennyi tőlem most, gyorsan, hogy lássuk a legaktuálisabb számokat. Tíz-tizenkét nap múlva igyekszem frissíteni a cikket, hogy megnézhessük, hogy alakul a helyzet.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Recenzió: Miért (ne) használjuk a Wix-et?
6 min. čítanie

Recenzió: Miért (ne) használjuk a Wix-et?

Weboldalak készítésére számtalan eszköz létezik. A legismertebb WordPress-től kezdve, amelynél szükségünk van némi alap technikai ismeretekre, egészen a különféle online szerkesztőkig, amelyek segítségével programozás nélkül tudunk létrehozni weboldalakat.

Prečítať článok
HOGYAN KÉSZÍTSÜNK HELYESEN PIACKUTATÁST ÉS KONKURENCIAELEMZÉST?
12 min. čítanie

HOGYAN KÉSZÍTSÜNK HELYESEN PIACKUTATÁST ÉS KONKURENCIAELEMZÉST?

Kezdjük rögtön az elején azzal, hogy mi a fontos minden vállalkozás beindításánál. Azt hiszem abban egyetértünk, hogy a helyes döntések képezik az alapját. Hányszor olvashatjuk a különféle interjúkban, hogy a sikeres üzletember azt mondja: „Ekkor helyes döntést hoztam“. De gyakran ugyanezekben az interjúkban azt is olvashatjuk, hogy: „Ha akkor többet tudtam volna, akkor nem követtem […]

Prečítať článok