Érdekel
19. March 2020

Štefan Polgári

Managing Director, Ecommerce Bridge
19. March 2020

Webshopok konverzióinak alakulása a koronavírus idején – 4 friss grafikonnal

2 perc olvasási idő

Hogyan érinti az aktuális helyzet az e-kereskedelem piacát? Dognet affiliate hálózatunkban több száz kampányunk van különféle szegmensekből, ezért úgy döntöttem, megvizsgálom az idei év összesített adatait (2020.03.14-ig), és készítek belőle egy rövid összefoglalót. Hogyan teljesít az egészség szegmens, és hogy állnak a többiek?

A számokról és a módszertanról

Az adatok tartalmazzák hálózatunk összes kampányát az összes piacon. Nagyjából 60%-uk szlovák webáruház, 30%-uk cseh, a többi pedig többségében magyarországi webshop. Mivel ezek a piacok nagyon közel vannak egymáshoz, úgy döntöttem, hogy inkább az adatmennyiséget részesítem előnyben, mint a piaci specifikációt.

Az összeállítás készítésénél azon konverziók számát vettem figyelembe, amelyek az affiliate kampányokon keresztül érkeztek, tehát nem a webshopok teljes számairól van szó. A valóságtól való eltérés +/- 10%.

A százalékos csökkenés vagy növekedés átlagának kiszámításához a 2020-as év első 30 napjának átlagát vettem kiindulásként, tehát még a krízis előtti időszakot.

Csak hogy mindenki számára egyértelmű legyen, a hét legerősebb napja a hétfő, időnként a vasárnap. A vásárlások száma folyamatosan csökken a leggyengébb naphoz, a szombathoz közeledve. Vasárnap a szám elkezd növekedni, és hétfőn maximalizálódik. Természetesen, ez a klasszikus hetekre vonatkozik, állami ünnepek, iskolai szünetek nélkül.

Négy szegmenst figyeltem

  • Egészség
  • Otthon és lakberendezés
  • Divat
  • Elektrotechnika

Eredmények

Mint láthatjuk, jelentős növekedés az egészség szegmensben történt. Érdekesség, hogy növekedett az otthon és lakberendezés szegmens is, a divat és az elektrotechnika viszont csökkent.

Ha azonban a szegmensek százalékos arányát vesszük figyelembe, láthatjuk, hogy az utolsó napokban az egészség szegmens maga mögé utasított mindenkit, és összességében az otthon és lakberendezés szegmens is csökken.

Ha megnézzük a szegmensek közötti százalékos változást, világosan láthatjuk az egészség szegmens kilövésszerű növekedését, és a többi szegmens százalékos visszaesését.

Ha csak 2020. március 7-től nézzük a grafikont, még pontosabban láthatjuk, hogy mi is történik az adott szegmensekben.

Ennyi tőlem most, gyorsan, hogy lássuk a legaktuálisabb számokat. Tíz-tizenkét nap múlva igyekszem frissíteni a cikket, hogy megnézhessük, hogy alakul a helyzet.

A cikk szerzője

Štefan Polgári

Managing Director, Ecommerce Bridge

Az Ecommerce Bridge projekt alapítója és vezetője. Több mint 10 éve foglalkozik online marketinggel, és Ecommerce Bridge-en kívül vezeti a Dognet affiliate hálózatot is.

A cikk támogatója

Helyi affiliate hálózat vagyunk, teljes mértékben ismerjük és értjük a helyi piacot. Jelenleg 569 kampányunk van, és 4032 partnerrel dolgozunk együtt. 2013 óta 1 157 282 konverziót közvetítettünk, amely 54 000 000 eurós forgalmat jelent. Partnereinknek ezidáig 3 602 735 euró jutalékot fizettünk ki.