Érdekel
2. October 2019
2. October 2019

Upselling

< 1 perc olvasási idő

Az upselling, vagy felülértékesítés egy értékesítési technika, amelynek célja, hogy a vásárlónak, aki hajlandóságot mutat egy adott termék megvásárlására, drágább terméket adjunk el, mint amit előre kiválasztott magának. Kínálhatunk neki magasabb termékkategóriát, ezzel együtt magasabb árat, vagy további szolgáltatásokat, mint például biztosítás vagy ingyenes szállítás. Hasonló technika, mint a cross-selling (keresztértékesítés), amelynél azonban nem feltétlenül kell drágább termékről vagy szolgáltatásról beszélni, lehet az egy kiegészítő vagy további szolgáltatás. Az upselling pozitív és negatív is lehet. A pozitív jelenti az ideális szituációt az eladónak és vásárlónak egyaránt. Az ügyfél számára értéket jelent, amely megéri neki, az eladónak pedig nagyobb nyereséget hoz. A negatív upselling jelentheti azt, hogy a fogyasztó olyan terméket vásárol végül, amelyet nem használ ki, és negatív tapasztalatot szerez az üzlettel kapcsolatban.