Érdekel
2. October 2019
2. October 2019

Vírusmarketing

< 1 perc olvasási idő

A vírusmarketing egy online marketingkommunikációs forma, amely leginkább reklámüzenetek terjesztésére szolgál a közösségi médiában. Olyan aktivitás, amely akkor működik a legjobban, ha tartalmaz érzelmi vonzerő. Ezt azt jelenti, hogy a megosztásra szánt bejegyzés úgy van kitalálva, hogy valamilyen érzelmet váltson ki a fogyasztóból: vidámságot, szomorúságot, vagy megpróbálja őt sokkolni. Hogy eredményes lesz-e a virális tartalom, sok tényezőre befolyásolja. Fontos az egyediség, a megfelelő időzítés, amely egyaltalán nem biztos, hogy minden esetben sikerül. A vírusmarketing sok véletlenszerű folyamat eredménye, amelyek esetről esetre teljesen különböznek, ezért is nehezen megismételhetők. Ami az egyik víruskampánynál működött, nem biztos, hogy a következőnél is fog.