3 perc olvasási idő

X betiltja a több emojit a hirdetésekben

X most újabb korlátozással sújtotta a hirdetőket. A platform mostantól bünteti azokat a hirdetéseket, amelyek egynél több emojit használnak. A lépés azután következik, hogy az X már betiltotta a hashtageket a promóciós posztokban. Elon Musk cége közölte a felhasználókkal, hogy a több emojit tartalmazó hirdetések alacsonyabb minőségi pontszámot kapnak és többe kerülnek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
X betiltja a több emojit a hirdetésekben
Forrás: Canva Pro License

Mi változott

Az X 2025 júniusában küldött ki értesítéseket az új emoji szabályokról. A korlátozás a hirdetések szövegére és a képekre vonatkozik. A vállalat azt mondja, hogy „konzisztens és minőségi élményt szeretne az egész platformon”. Sokan azonban úgy látják, hogy ez Musk személyes preferenciája a vizuális zavaró megjelenések ellen. A jelenleg aktív kampányok szünetelhetnek, ha megszegik az új szabályokat. A hirdetőknek azonnal ellenőrizniük kell a hirdetéseiket.

Regionális különbségek

Japán és Korea felmentést kap. Az ezeket az országokat célzó hirdetések továbbra is büntetés nélkül használhatnak több emojit. A globális kampányok azonban a korlátozásokkal szembesülnek. Egyetlen hirdetésben sem lehet egynél több emoji, ha más piacokat céloz meg.

Üzleti valóságellenőrzés

Ez az X pénzügyi helyzetéhez képest visszafelé mutat. A platform az amerikai hirdetési bevételeinek majdnem 60%-át elvesztette, mióta Musk átvette az irányítást. További korlátozások hozzáadása, amikor a hirdetőket próbáljuk visszaszerezni, nem üzleti szempontból ésszerű. A cégek már távoztak a tartalmi aggályok és az irányelvek megváltoztatása miatt. Most az X azt mondja a megmaradt hirdetőknek, hogy nem használhatnak olyan gyakori marketingeszközöket, mint a hashtagek és az emojik.

Amivel a marketingesek szembesülnek

Az e-kereskedelmi márkák szeretik az emojikat, mert működnek. Tanulmányok szerint az emojik növelik az elkötelezettséget és az átkattintási arányt. Az új szabályok leginkább a kisvállalkozásoknak ártanak. Ők a figyelemfelkeltő közösségi média hirdetésekre támaszkodnak, hogy felvegyék a versenyt a nagyobb márkákkal. A divatárukkal foglalkozó kiskereskedők, az élelmiszeripari cégek és az életmódmárkák nagymértékben használják az emojikat a marketingjükben. Nekik új stratégiákra lesz szükségük, különben magasabb költségekkel kell szembenézniük.

Marketingkövetkezmények

Ellenőrizze mostaz X reklámkampányait. Keressenek:

  • Több emoji a hirdetés szövegében
  • Emoji-súlyos kreatív képek
  • Régebbi kampányokban még mindig futó hashtagek

Frissítse a sablonokat és a kreatív eszközöket, mielőtt új kampányokat indít. A büntetések közvetlenül a költségvetését sújtják.Fontolja meg az emoji-fókuszú kampányok áthelyezését az Instagramra, a TikTok-ra vagy a LinkedIn-re. Ezek a platformok szívesen fogadják a vizuális elemeket. X kihívást jelentő helyzetbe kerül ezekkel az új korlátozásokkal. Miközben a platform soha nem látott ütemben veszíti el a hirdetőket, továbbra is olyan irányelveket vezet be, amelyek bonyolultabbá teszik a hirdetést. Sok márka már átcsoportosította közösségi média költségvetését olyan platformokra, ahol kevesebb kreatív korlátozás van. Ezek a további korlátozások felgyorsíthatják ezt a tendenciát, különösen a vizuális történetmesélésre támaszkodó vállalkozások esetében. Az X bevételi igényei és a korlátozó hirdetési irányelvek közötti ellentmondás bizonytalanságot okoz a 2025-ös kampányaikat tervező marketingesek számára.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge