3 perc olvasási idő

Változik a kiskereskedelmi játék: most minden az adatokról szól

Tehát itt van az üzlet - a vásárlás már nem csak a készpénz átadásáról szól. Manapság az üzletek az Ön személyes adatait is igénylik. Vegyük ezt a nagy utcai divathelyet, amely elkezdte kérni a telefonszámokat a kasszánál. Azt mondják, hogy SMS-nyugtákra szolgál, ami jól hangzik, vagy talán egy kicsit túl sok?

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Változik a kiskereskedelmi játék: most minden az adatokról szól
Forrás: Depositphotos

A szupermarketek is mindent megtesznek ezen az adatszerzésen. Azok a hűségkártyák? A Morgan Stanley becslése szerint a britek 92%- ának van legalább egy. Őrült, nem? Valójában a három legelkötelezettebb hűségpiac a következő:

  • Lengyelország
  • Nagy-Britannia
  • Franciaország

A Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság szimatol, de a kiskereskedők szeretik. Miért? Mert az Ön adatai nagy dollárt érnek nekik.

Hűségprogramok: több mint pont

Vegyük például a Tescót és a Sainsbury’s-t. Hűségprogramjaik hatalmasak az olyan helyekhez képest, mint az M&S vagy a Morrisons. És az utóbbi időben még nagyobbak lettek. A Sainsbury’s Nectar körülbelül egy év alatt 67%-ról a vásárlók több mint 80%-ára ugrott. Tesco Klubkártya? Ugyanaz az üzlet – 70% -ról 82% -ra.

Persze, ezeknek a rendszereknek az a célja, hogy visszatérjenek. De az igazi aranybánya az a sok szaftos adat, amit gyűjtenek. A Sainsbury’s még egy egész részleget is létrehozott Nectar360 néven, hogy összeszedje a számokat és megkorbácsolja a reklámokat a beszállítóknak. Úgy vélik, hogy ez további 100 millió fontot jelent számukra a következő néhány évben.

A Tesco egy kicsit zárkózott azzal kapcsolatban, hogy mennyit keresnek az adatkarjukból. De egyértelműen komolyan veszik. Még az Amazon és a Pinterest néhány nagy felvételét is becézték, hogy segítsenek.

Source: Depositphotos

Márkaépítés az adatok korában

Itt van a dolog – ez nem csak a gyors pénzkeresésről szól. Megváltoztatja azt, ahogyan a vállalatok építik márkáikat. Mindezek az adatok segítenek nekik jobban megismerni Önt, így olyan élményeket hozhatnak létre, amelyek valóban kattintanak. Ez már nem csak az élelmiszerek korbácsolása; Arról szól, hogy melegnek és homályosnak érezze magát a márkával kapcsolatban.

És nem csak a nagy szupermarketek vannak rajta. Még a divatmárkák is ragaszkodnak hozzá. Hűségprogramokat és adatokat használnak, hogy megpróbálják elérni, hogy a klub részének érezd magad. Ez okos dolog, tényleg.

A jövő jövője… Digitális

Szóval, mi a következő? Nos, a szakértők úgy vélik, hogy több képernyőt fogunk látni az üzletekben. Talán még a kocsin is! És az árak, amelyek attól függően változnak, hogy ki vagy.

De itt van a rúgó – ez a kiskereskedelmi média dolog mega nyereséges. Néhány éven belül 65-70%-os árrésről beszélünk. Nem csoda, hogy mindenki szeretne egy darabot az akcióból.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Erős márkák építése az értelmes megkülönböztetésen keresztül
3 perc olvasási idő

Erős márkák építése az értelmes megkülönböztetésen keresztül

Az erős márkák építéséhez két kulcsfontosságú elemre van szükség – a jelentőségteljességre és a megkülönböztethetőségre – derül ki a Kantar nagyszabású tanulmányából, amely 540 kategóriában és 54 piacon 20 000 márkát elemzett egy évtizeden keresztül. A kutatás szerint a márka megkülönböztetése az elsődleges növekedési hajtóerő, különösen akkor, ha az a széles közönségrétegre rezonál.

Olvasás
Hogyan építsük fel a márka ismertségét?
3 perc olvasási idő

Hogyan építsük fel a márka ismertségét?

A hatékony márkaismertségi stratégiák jelentősen befolyásolhatják a vállalat növekedését, az ügyfelek hűségét és az általános sikert. A márka láthatóságának növelésével nemcsak új ügyfeleket vonz, hanem megerősíti pozícióját a meglévők fejében is. A digitális platformok kihasználásától az emlékezetes élmények létrehozásáig számos módja van a márka jelenlétének növelésének. Fedezzünk fel néhány bevált módszert márkája láthatóságának és elismertségének […]

Olvasás
A közvetlen fogyasztói (DTC) márkák térnyerése Európában
4 perc olvasási idő

A közvetlen fogyasztói (DTC) márkák térnyerése Európában

Az elmúlt években a Direct-to-Consumer (DTC) márkák jelentős népszerűségre tettek szert Európában. Ez az üzleti modell, amely magában foglalja a márkák online csatornáikon keresztül történő közvetlen értékesítést az ügyfeleknek, hatékonyan megkerüli a hagyományos kiskereskedelmi közvetítőket, például az áruházakat vagy a piactereket. Következésképpen a DTC márkák alapvetően átalakították a kiskereskedelmi tájképet azáltal, hogy a személyre szabott […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+