3 perc olvasási idő

Változik a kiskereskedelmi játék: most minden az adatokról szól

Tehát itt van az üzlet - a vásárlás már nem csak a készpénz átadásáról szól. Manapság az üzletek az Ön személyes adatait is igénylik. Vegyünk például néhány divatüzletet a főutcán, amelyek elkezdték kérni a telefonszámokat a pénztárnál. Azt mondják, hogy SMS-nyugtákra szolgál, ami jól hangzik, vagy talán egy kicsit túl sok?

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Változik a kiskereskedelmi játék: most minden az adatokról szól
Forrás: Depositphotos

A szupermarketek is mindent megtesznek ezen az adatszerzésen. Azok a hűségkártyák? A Morgan Stanley becslése szerint a britek 92%- ának van legalább egy. Őrült, nem? Valójában a három legelkötelezettebb hűségpiac a következő:

  • Lengyelország
  • Nagy-Britannia
  • Franciaország

A Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság szimatol, de a kiskereskedők szeretik. Miért? Mert az Ön adatai nagy dollárt érnek nekik.

Hűségprogramok: több mint pont

Vegyük például a Tescót és a Sainsbury’s-t. Hűségprogramjaik hatalmasak az olyan helyekhez képest, mint az M&S vagy a Morrisons. És az utóbbi időben még nagyobbak lettek. A Sainsbury’s Nectar körülbelül egy év alatt 67%-ról a vásárlók több mint 80%-ára ugrott. Tesco Klubkártya? Ugyanaz az üzlet – 70% -ról 82% -ra.

Persze, ezeknek a rendszereknek az a célja, hogy visszatérjenek. De az igazi aranybánya az a sok szaftos adat, amit gyűjtenek. A Sainsbury’s még egy egész részleget is létrehozott Nectar360 néven, hogy összeszedje a számokat és megkorbácsolja a reklámokat a beszállítóknak. Úgy vélik, hogy ez további 100 millió fontot jelent számukra a következő néhány évben.

A Tesco egy kicsit zárkózott azzal kapcsolatban, hogy mennyit keresnek az adatkarjukból. De egyértelműen komolyan veszik. Még az Amazon és a Pinterest néhány nagy felvételét is becézték, hogy segítsenek.

Source: Depositphotos

Márkaépítés az adatok korában

Itt van a dolog – ez nem csak a gyors pénzkeresésről szól. Megváltoztatja azt, ahogyan a vállalatok építik márkáikat. Mindezek az adatok segítenek nekik jobban megismerni Önt, így olyan élményeket hozhatnak létre, amelyek valóban kattintanak. Ez már nem csak az élelmiszerek korbácsolása; Arról szól, hogy melegnek és homályosnak érezze magát a márkával kapcsolatban.

És nem csak a nagy szupermarketek vannak rajta. Még a divatmárkák is ragaszkodnak hozzá. Hűségprogramokat és adatokat használnak, hogy megpróbálják elérni, hogy a klub részének érezd magad. Ez okos dolog, tényleg.

A jövő jövője… Digitális

Szóval, mi a következő? Nos, a szakértők úgy vélik, hogy több képernyőt fogunk látni az üzletekben. Talán még a kocsin is! És az árak, amelyek attól függően változnak, hogy ki vagy.

A McKinsey tanulmánya szerint a kiskereskedelmi média rendkívül nyereséges, a működési árrés az indulástól számított három éven belül eléri a 65-70% -ot .

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
E-kereskedelmi ügyfél-személyre szabás: Hogyan lehet a vásárlói elkötelezettséget növelni?
26 perc olvasási idő

E-kereskedelmi ügyfél-személyre szabás: Hogyan lehet a vásárlói elkötelezettséget növelni?

Képzeld el, hogy besétálsz a kedvenc boltodba, és a tulajdonos név szerint üdvözöl, és már tudja, hogy mit szeretnél. Felidézi a legutóbbi vásárlásodat, és rámutat egy új termékre, amely tökéletesen kiegészíti azt. Ez a fajta személyes érintés azt érezteti Önnel, hogy megbecsülik, és visszavárja Önt. Az online kiskereskedelem világában a személyre szabott marketing célja, hogy […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io
Olvasás
E-kereskedelmi előfizetési trendek 2025
6 perc olvasási idő

E-kereskedelmi előfizetési trendek 2025

A Subscrybe Subscription Trends Q1 Report 2025 című jelentése alapján ez a cikk az előfizetéses gazdaságot átalakító öt trendet vizsgálja. Az eredmények egyszerű összefoglalása helyett a meglátásokat gondosan adaptáltuk az e-kereskedelmi vállalkozások számára, miközben megőrizzük az eredeti adatpontokat és a valós példákat.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Hogyan alakítják át a kártyához kapcsolt ajánlatok a hűséget?
14 perc olvasási idő

Hogyan alakítják át a kártyához kapcsolt ajánlatok a hűséget?

Sok éven át a kuponok beváltása az üzletben a visszatérítés vagy jutalom megszerzéséhez nehézkes vásárlói utat jelentett. Lehet, hogy a kuponok egyidősek az üzletekkel, de a mobil megjelenése magával hozta a mobilkuponokat és a „többcsatornás” hűségkampányok lehetőségét, amelyek során a kereskedő egy kedvezménykódot online és az üzletben is beválthat. A bolti nyomon követés valósága azonban […]

Rob Downes Rob Downes
Loyalty, Rewards and CLO Expert
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+